fbpx

Bernhard Maier:

nem kell aggódni

Néhány hete futótűzként terjedt a hír: a ŠKODA lesz ezentúl a VW konszern „olcsó” márkája. Most a márka legfelsőbb szintjéről jött a cáfolat.

Michael Jost – a konszern termékstartégiai vezetője – legutóbb egy lapinterjúban beszélt arról, hogy jobban szétválasztják egymástól a jövőben a Seat és a ŠKODA márkákat, és ebből a mérkőzésből a ŠKODA kerül majd ki gyengébben. Herbert Diess a VW konszern vezetője már odáig ment egy kérdésre válaszolva, hogy a ŠKODA megmarad 10 000 és 20 000 EUR közötti ár-sávban, tehát igazi budget márka lesz a kelet-európai piacoknak.

Bernhard Maier

És akkor jött a ŠKODA vezére…

Most azonban egy Bernhard Maier – ŠKODA CEO – által írt, és a dolgozóknak szóló belsős levél került napvilágra, amelyben a ŠKODA vezére lehűti a felfokozott indulatokat, és világosan kijelenti: a ŠKODA eddig is jól megszokott értékei – a hatalmas helykínálat, a kiváló funkcionalitás, a több autó a pénzünkért és az előremutató dizájn – a jövőben sem fognak változni. Mint írja, nem történt más, mint ami a stratégiáért felelős osztálynak egy ekkora cégnél a napi munkájához tartozik: folyamatosan felülvizsgálják az addigi működést, és javaslatokkal próbálják jobbá tenni azt. A VW csoport elkötelezett a márka iránt, amit jól mutat, hogy egy teljesen új gyár épül hamarosan Törökországban a SUPERB számára, sőt! Az új Passatot is a ŠKODA fejleszti az SUPERB következő generációjával párhuzamosan.

 

SUPERB iV

A ŠKODA a VW konszern profit-erőműve

Maier szerint a dolgozók „mély elköteleződése teszi a ŠKODA márkát ilyen erőssé.” És tegyük hozzá, rendkívül nyereségessé is. A márka alacsony költségszinten tud termelni, és a konszern a saját aranytojást tojó tyúkját vágná le, ha az egyébként rendkívül sikeres modellpalettán drasztikusan változtatna. A 2017-ben elért 9.7%-os profitrátát ugyan várhatóan idén nem sikerül megismételni, ennek oka azonban a kínai piac összeomlásában keresendő, amit nemcsak a ŠKODA, de a teljes iparág megérez. Viszont még ennek ellenére is 7.5%-os profitot várnak idén a Škodától az elemzők, ami a második lesz a konszernen belül. Hogy ezt összefüggésben lássuk: az első a Porsche, ami ugye egy luxusmárka. Ezen számok fényében könnyen beláthatjuk, hogy bármilyen drasztikus átalakítás a konszern egészére nézve járhat negatív következményekkel. Ez pedig a mai helyzetben, amikor minden eurócentnek pontos helye van az elektromos autók fejlesztési költségének hatalmas mértéke miatt, senkinek sem érdeke.

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!