fbpx

Búcsúzik a CITIGO

CITIGOe iV

Itthon már tavaly elfogyott a teljes idei darabszám a CITIGOe iV-ból, de sokan reménykedtek, hogy a modell visszatér jövőre. De most már biztos, ennyi volt. Búcsúzik a CITIGOe iV.

De nemcsak ez a modell. A KODIAQ RS is kikerül egy időre a kínálatból, és csak a modellfrissítéssel tér vissza. De amíg az ő esetében a dízelmotor az ok, a CITIGO búcsúzása mögött teljesen más okok állnak.

A járvány előtt a ŠKODA még kapacitás gondokkal küzdött, és bár ez most megváltozott, hiszen a piac még most sem tért magához, 1-2 éves távlatban ez az állapot ismét visszatérhet. Márpedig hiába tűnik most úgy, hogy a CITIGO sikermodell, ez közel sem volt így. Ebben a szegmensben a ŠKODA hagyományosan nem volt jelen, hiszen a FABIA árazása nem hagyott helyet maga alatt egy ekkora autónak. A kifejlesztését nem is a ŠKODA, hanem a VW szorgalmazta. Mivel érezték, hogy egy ekkora modellnek csak akkor van esélye nyereséget hozni, vagy legalább nullára kijönnie, ha növelik a darabszámot, ezért a végleges változatot 3 márkának szánták. Így született meg a CITIGO, és a Seat Mii is.

Búcsúzik a CITIGOe iV, a játéknak vége

Ennek fényében talán jobban érthetők Alain Favey, ŠKODA értékesítési és marketingvezetőjének keménynek tűnő szavai, amelyet egy interjúban mondott a brit Autocarnak:

„A CITIGO eltűnik – és ami Európát illeti, a tervezett darabszám már elfogyott. A CITIGO nem kap utódot, és a jövőben sem áll szándékunkban ekkora autóval piacra lépni. Ha egyszer lesz majd a Volkswagen-csoport MEB platformjának olyan verziója, amely lehetővé teszi kisebb autók gyártását, akkor a ŠKODA is megvizsgálja majd ennek lehetőségét, de nem tudok ilyen tervekről. Szóval CITIGOe iV búcsúzik, a játéknak vége.”

A CITIGO eltűnése a kínálatból gyártás oldalon kapacitás felszabadulását jelenti, amit így jövedelmezőbb modellek gyártására tudnak használni.

A fenti kijelentés azonban nemcsak a CITIGO vonatkozásában érdekes. Hiszen ha a ŠKODA nem tud olyan padlólemezről, amelyre 4 méternél kisebb autó építhető, akkor könnyen belátható, hogy a VW sem fog tudni ekkora autót egykönnyen piacra dobni. Ennek okairól itt írtuk.

A KODIAQ RS teljesen már történet, hiszen sikermodell. Ebben az esetben a kibocsátási normák szorítják arra a ŠKODA vezetőit, hogy ideiglenesen kivegyék a kínálatból. Sokan arra tippeltek pont emiatt, hogy az OCTAVIA RS példáját követve konnektoros hibridként tér majd vissza. A spekulációkat szintén Alain Favey tette semmissé:

„Belátható időn belül nincs KODIAQ PHEV modell a terveinkben, mert korai még arra számítani, hogy a vásárlók tömegesen térnek át belsőégésű modellről konnektoros hibridre, és onnan elektromos modellre. A Citigoᵉ iV értékesítése már kifutott, és a SUPERB plug-in hibrid csak tavaly óta van a kínálatban. Így nincs sok olyan vásárlónk, aki következő autónak ilyet (KODIAQ PHEV) vásárolna. Ugyanakkor könnyen lehet, hogy az emberek a KODIAQ után közvetlenül az ENYAQ-ra ugranak anélkül, hogy közben egy plug-in hibrid modellt vennének.”

Akárhogy is, a KODIAQ RS a modellfrissítéssel tér vissza hamarosan 2020 végén, de legkésőbb 2021 elején.

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!