Búcsúzik a dízelmotor a Fabiától
A ŠKODA a Volkswagen-csoport márkái közül először jelentette be, hogy hamarosan nem kínál többé dízel erőforrást kisautóiba. „A jövő évtől már nem szerelünk dízelmotort a Fabiába” – mondta Bernhard Maier, a ŠKODA vezérigazgatója a Handelsblattnak Frankfurtban, a nemrég véget ért autószalonon.
A hátraarc a teljes modellsorozatra vonatkozik, és minden piacra igaz lesz, nem lesz kivétel. A jelenleg futó Fabia generáció 2014-ben mutatkozott be, és 2019 előtt nem is várható utódja. A dízel búcsú a jövőre menetrendszerűen érkező kisebb frissítéssel fog egybeesni. A Fabia jelenleg két 1,4 literes TDI-vel kapható, melyek 90 és 105 LE teljesítményt nyújtanak.
De miért lett feketebárány a dízel?
Bernhard Maier az egyre szigorodó károsanyagkibocsátási normákkal magyarázta a döntést. Az alacsony kibocsátás érdekében egyre nagyobb összegeket kell költeni a fejlesztésre. Ez az összeg szakértői számítások szerint, az elkövetkező években mintegy 1000 euróra is rúghat autónként. Ezt az összeget a gyártók csak az autók árának emelésével tudják finanszírozni, azonban egy ekkora többletet a Fabia vásárlói már nem lennének hajlandóak kifizetni. És ha mindehhez hozzávesszük, hogy csak idén eddig 5%-ot esett e dízelek piaci részesedése, könnyen belátható, hogy ez a racionális döntés. Persze ez a probléma nem csak a Škodát érinti, így várhatóan (előbb vagy utóbb), a többi márka is meglépi majd ezt. A döntés hatására valószínúleg nem fogják vásárlók megrohamozni a kereskedéseket, hiszen a kisautóknál a dízel részesedése sosem volt túl magas, és néhány éven belül az elektromos meghajtású modellek tökéletesen tudják majd helyettesíteni őket.
A MyŠkoda applikáció igazi svájci bicska lett
A MyŠkoda gyorsan a Škoda tulajdonosok legfontosabb alkalmazásává vált. Amellett, hogy lehetővé teszi az autó különböző funkcióinak elérését, a Powerpass segít a töltésben, és a legújabb verzióval pedig akár megrendelt autónk gyártását is nyomon követhetjük majd.A...
GO, FABIA GO!
Motorizáltságát és árát tekintve a FABIA GO a negyedik generációs FABIA alapkivitele, felszereltségét tekintve viszont nem. Az ellentmondás oka a magyar ŠKODA importőr által kínált limitált modell. Korábbi cikkeinkRitkán kerül be az autóimportőrök tesztparkjába...
Alexa, feltöltött már a CITIGO?
Ha ŠKODA CITIGOe iV, vagy mondjuk egy konnektoros hibrid SUPERB áll a garázsban, akkor ezentúl az Amazon Alexa használatával távolról elindíthatod vagy leállíthatod a töltésüket, de azt is ellenőrizheted, hogy mekkora a hatótáv éppen, szabályozhatod a légkondit és a...
60 éves az OCTAVIA
Ha megkérünk valakit, hogy mondjon egy ŠKODA modellt, szinte biztos, hogy az Octaviát említi majd. Nem véletlenül, hiszen ez a név összeforrt a márkával. Az első ŠKODA OCTAVIA 1959 januárjában látta meg a napvilágot. Az „Octavia” latinul azt jelenti „nyolcadik”. A...
FIGYELEM! Ez a posztunk ekkor frissült utoljára: 2018-08-21 . A benne szereplő Információk már érvényüket veszthették.