fbpx

Hogyan védik az elektromos

autók a gyalogosokat?

Az elektromos meghajtás egyik előnyeként szokták emlegetni, hogy nincs motorzaj, rendkívül csendesek. Ez a cikk most mégis arról szól, hogy a ŠKODA miként tette hangosabbá a konnektoros hibrid ŠKODA SUPERB modelleket.

Nem, nem őrültek meg a ŠKODA fejlesztői. Mindössze arról van szó, hogy igyekeztek nemcsak a bent ülők, de a gyalogosok biztonságára is figyelni. A városi forgalomban ugyanis annyira csendesek már az elektromos üzemmódban guruló autók kis sebességnél, hogy a gyalogosok egyszerűen nem veszik észre őket időben. Hiszen amikor az utcán gyalogosként veszünk részt a közlekedésben, akkor a látásunk mellett nagyon fontos szerep jut a hallásunknak is abban, hogy időben észleljük a közeledő járműveket.

Ezt ismerték fel az EU jogalkotói is, és külön szabályozásban is előírták a gyártóknak, hogy 20 km/h sebességig megfelelő erősségű zajt kell kibocsátani az elektromos üzemmódot használó modelleknek. A ŠKODA mérnökei ennél is tovább mentek, és ezt a limitet 30 km/h-ra emelték, de SIMPLY CLEVER módon. 20 km/h-ig fokozatosan emelkedik, afelett pedig fokozatosan csökken a kibocsátott mesterséges zaj, annak megfelelően, ahogy emelkednek a mechanikai – pl. a gumik által keltett – zajok. Ezzel egyébként teljesen hasonló zajhatást érnek el, mint amit a  hagyományos modellek keltenek menet közben. De milyen hangja legyen egy elektromos autónak?

És stúdióba vonul a SUPERB és a hangmérnök

Mivel mesterségesen létrehozott hangról beszélünk, így a lehetőségek végtelenek. A ŠKODA hangmérnökei a köztes megoldást választották, és ez nem véletlen. Hiszen igaz ugyan, hogy az e-noise hanggenerátor zaja főleg kifelé hallatszik, és a mérnökök igyekeztek elszigetelni az utastértől a motortérben található e-noise egységet, azért óhatatlanul szűrődik be hang az utastérbe. És a SUPERB vásárlóközönsége nem feltétlenül örülne, ha mondjuk egy sci-fikben megszokott űrhajó hang kísérné útjukat. Ezért a mérnökök stúdióba parancsolták a belső égésű motorral hajtott SUPERB modelleket, és profi körülmények között rögzítették hangjukat. Ebből hozták létre a konnektoros hibrid SUPERB hangját.

Az OCTAVIA RS iV is megkapja ezt a rendszert

Amit az imént írtunk, az fokozottan igaz egy sportos modellre. Ezért az RS iV esetében szintén a hagyományos modell hangját kapja a konnektoros hibrid modell. És bár ez igaz a hátramenetre is 6 km/h-ig, de itt már egyéb hangok is figyelmeztetik a gyalogosokat is majd.

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!