Elektromos mobilitás? Ez a fontos a ŠKODA számára.
Hogyan képzeli a ŠKODA az autózás jövőjét? Természetesen elektromosan, de azért ez nem ilyen egyszerű. Hiszen annál az elhatározásnál, hogy benzin helyett áram hajtsa autóinkat több kell. Tudják ezt a márkánál is, ezért 5 kulcsterületet határoztak meg annak érdekében, hogy tényleg jó autókat kínáljanak nekünk.
Az elektromos autók témaköre igazi forró topic az autóiparban. Minden fontos márka kiemelten kezeli az e-mobilitás témakörét, hiszen ez egy olyan hajó, amiről senki sem akar lemaradni. Nem véletlenül, hiszen nagyon úgy néz ki, hogy aki lemarad, a hosszabb távon nem marad versenyben. A ŠKODA azonban eddig is akkor épített be egy extrát autóiba, amikor az már megbízható volt, és nem utolsó sorban megfizethető a vásárlóknak. Ezért mielőtt fejest ugrottak volna az elektromos autók világába, meghatároztak 5 olyan teljesítendő célt, melyeknek teljesülniük kellett ahhoz, hogy jövőre piacra kerüljön az első elektromos ŠKODA.
Az első ilyen feltétel volt a vezetési élmény. Egy sportos hagyományokra építő márka nem engedheti meg, hogy ne legyen minimum olyan élmény vezetni új elektromos autóit, mint az eddigieket. Nos, a vezetés szerelmeseinek jó hírünk van. A ŠKODA elektromos autóban az első pillanattól rendelkezésre fog állni a maximális forgatónyomaték (ez felel az autó gyorsulásáért), fordulatszámtól függetlenül. Így olyan élménynek lehetünk részesei, amit egy benzines vagy dízel autóban sosem kaphatnánk.
A második cél az attraktív dizájn. A legtöbb eddig piacra került modell nem elektromos autónak született. Ennek megfelelően a tervezők több-kevesebb sikerrel próbálták elhelyezni az akkupakkot, ami mindig a használati élmény csorbulásához vezetett. Azt kell mondanunk, hogy igazából még nem is látjuk mennyire különböző autókat lehet építeni az elektromos hajtás nyújtotta lehetőségeket kihasználva. Sokkal „levegősebb” utastér, és merészebb külső formai megoldások. Az új lehetőségekre a legjobb példa a ŠKODA VISION E tanulmány. A helyrabló belsőégésű motor és járulékos berendezéseinek (kardántengely és alagút, sebességváltó) eltűnése sokkal szabadabb kezet enged a tervezőknek.
Az Internet egész életünket átszővi. Miért legyen ez másként miközben autózunk. Ezért a ŠKODA számára a harmadik terület, amelyet kiemelten kezelt, az a folyamatos kapcsolatot igénylő online szolgáltatások, és az ehhez kapcsolódó vezetést segítő funkciók fejlesztése volt. Az előbbire példa a jövőre megjelenő SCALA eSIM megoldása, amely teljesen szolgáltatótól független, virtuális SIM kártya beépítését jelenti az autóba. Az online kapcsolat segítségével applikáción keresztül maradhatunk kapcsolatban autónkkal akkor is, amikor nem ülünk benne. Így nyithatjuk-zárhatjuk, de bekapcsolhatjuk a fűtést vagy a klímát is. De a folyamatos online kapcsolat segítségével nem csak mi lehetünk állandó kapcsolatban barátainkkal, de autóink is kommunikálhatnak majd menet közben egymással.
Három terület megvolt, íme a negyedik: érték a pénzünkért. A ŠKODA vásárlói megszokták már, hogy nagyobb utas és csomagteret kapnak a versenytársakhoz képest, hasonló áron. És akkor a Simply Clever megoldásokról nem beszéltünk még. Nos, ezen a jövőben sem fog változtatni a márka.
A végére maradt talán a jelenleg legfontosabb kérdés. Hiszen a fentiek mit sem érnek, ha nem társul hozzájuk megfelelő hatótávolság, melyet nem napokig tartó akkutöltéssel tudunk elérni. Ezért már jövő szeptemberben átadják az első gyorstöltő állomás bemutató darabját Mladá Boleslavban. Ezt után gyors ütemben követi a többi is. A ŠKODA az elkövetkező 5 évben több, mint 2 milliárs Eurót fektet az elektromos autók és az új mobilitási szolgáltatások és az infrastruktúra fejlesztésébe. Szükség is lesz erre, hiszen úgy tervezik, hogy 2025-ig az értékesített modellek negyede valamilyen elektromos (pl. plug-in hibrid vagy teljesen elektromos) meghajtással fog forgalomba kerülni.
Melyik lesz az első teljesen elektromos ŠKODA?
Nos, ez nem más, mint az eCITIGO. A 2019-ben kereskedésekbe kerülő modell 300 kilométeres hatótávval fog érkezni, ami egy városi autónak megfelelő hatótáv, és mind e mellé igazán meggyőző árcédula fog társulni.
Akinek ez a méret kevés lenne, az szintén már jövőre választhatja majd a részben elektromos, tehát hibrid ŠKODA SUPERB PHEV (konnektoros hibrid) modellt. 2020-ban pedig érkezik a VISION E széria változata, az első modell, amely a kimondottan az elektromos modellek számára fejlesztett MEB padlólemezt használja majd, és 500 kilométert lesz képes megtenni egyetlen feltöltéssel.
Ez is érdekelhet:
A ŠKODA elektromos jövője
A ŠKODA teljes erővel készül az elektromos autók korszakára. A márka első teljesen elektromos modellje jövőre érkezik csakúgy, mint az első széria plug-in hybrid megoldása. És 2025-ig már 10 modell lesz elérhető valamilyen elektromos változatban… tovább
Elektromos autók: 10 dolog amit tudnod kell róluk
Ha van ma felkapott téma az autóiparban, akkor annak a főszereplői az elektromos autók. Mégis sok olyan kérdés van, amire a jövő elektromos autó tulajdonosai nem igazán ismerik a választ… tovább
Octavia és Enyaq. Egy jó és egy kevésbé jó hír!
Az Enyaq számos alkatrészen osztozik a VW konszern számos más elektromos modelljével, így az elektromos meghajtómotorokon is. És ez most gond.Az APP550-es elektromos meghajtómotor a VW konszern legkorszerűbb ilyen egysége, amelyet a konszern számos modelljébe, így az...
Octavia és Enyaq. Egy jó és egy kevésbé jó hír!
Az Enyaq számos alkatrészen osztozik a VW konszern számos más elektromos modelljével, így az elektromos meghajtómotorokon is. És ez most gond.Az APP550-es elektromos meghajtómotor a VW konszern legkorszerűbb ilyen egysége, amelyet a konszern számos modelljébe, így az...
Irány a fényezőműhely
Érdekel, hogyan készülnek a Škoda modellek? Ezúttal a fényezőműhelybe invitálunk, ahol egy Škoda Kodiaq karosszériája kap színes fényezést.A fényezőműhelyben az első folyamat a karosszéria zsírtalanítása. Miután ez megtörtént, a karosszéria megkapja az első...
Az első fotók az új Superb szedánról
A kémfotók és a hivatalos előzetesek során már rengeteget képet láttunk az új Superb Combiról, de a Superb szedán eddig nem volt látható. Azt azonban mindannyian tudjuk, hogy a mechanikailag azonos szedánt párhuzamosan fejlesztik, és végre a szemfüles fotósok...
Irány a fényezőműhely
Érdekel, hogyan készülnek a Škoda modellek? Ezúttal a fényezőműhelybe invitálunk, ahol egy Škoda Kodiaq karosszériája kap színes fényezést.A fényezőműhelyben az első folyamat a karosszéria zsírtalanítása. Miután ez megtörtént, a karosszéria megkapja az első...
Az első fotók az új Superb szedánról
A kémfotók és a hivatalos előzetesek során már rengeteget képet láttunk az új Superb Combiról, de a Superb szedán eddig nem volt látható. Azt azonban mindannyian tudjuk, hogy a mechanikailag azonos szedánt párhuzamosan fejlesztik, és végre a szemfüles fotósok...
Személyes tapasztalatok a ŠKODA Privát Bérlet Programjáról
Kinek az érvei lehetnének meggyőzőbbek a ŠKODA Relax Bérleti Program kapcsán, mint azon ügyfeleinké, akik már egy ideje élvezik az előnyeit. A ŠKODA tartós bérleti konstrukciója már három éve elérhető itthon, ráadásul az első évhez képest 2018-ra...
FIGYELEM! Ez a posztunk ekkor frissült utoljára: 2019-05-25 . A benne szereplő Információk már érvényüket veszthették.