fbpx

Amiből a kevesebb a jobb:

kiemelkedő a légellenállása az ENYAQ iV-nak

Az ENYAQ iV karosszériájának minden egyes porcikája egy célt szolgál: a minél kisebb légellenállást, és ezzel együtt a minél nagyobb hatótávot. A mérnökök remek munkát végeztek, hiszen az alapmodell 0,257-es Cd értéke kiemelkedő a kategóriában.

Amikor ránézünk egy modellre, sokszor nem is tűnnek fel azok az apró részletek, amelyek kialakításával a mérnökök hosszú munkaórákat töltöttek el a számítógépeik mellett. Pedig az elektromos modellek minél nagyobb hatótávjáért folytatott küzdelem nem csak az akkumulátoron és hajtáson múlik. Sokan hozzá tehetnek a légellenállás csökkentésért alkalmazott megoldások és apró részletek is. Gondoltad volna például, hogy a teljes légellenállás 25 százalékáért a kerekek felelősek?

ENYAQ iV

Már rendelhető az ENYAQ iV!

A napokban indult a sorozatgyártása az új ŠKODA ENYAQ iV-nak, és a mai naptól itthon is rendelhetővé vált. Igaz, ehhez fel kell keresni valamelyik ŠKODA márkakereskedést.

Az ENYAQ iV azért képes több, mint 520 kilométert megtenni a legnagyobb akkumulátor csomaggal, mert például a könnyűfém kerekek kialakításánál is elsődleges szempont volt a légellenállás csökkentése.

De ugyanilyen célokat szolgálnak az aerodinamikus formájú, és az ajtókra helyezett visszapillantótükrök. Ezeket eredetileg az „A” oszlop tövébe, az oldal-ablakokra tervezték, de a szélcsatornás modellezések után az ajtókon kaptak helyet.

Nincs hűtő, de kell a levegő

Az elektromos modellek orrkiképzése is sokat javíthat a hatótávon. Ezért a hagyományos hűtőrácsot bezárták, helyette a lökhárítóban kaptak helyet légbeömlők. Ezek ahhoz szükségesek, hogy a klíma, illetve az akkumulátor megfelelően hűthető legyen. Persze erre nincs mindig szükség, ezért egy számítógép vezérelt redőnysorral szabályozzák a beáramló levegő mennyiségét. Teljesen zárt állapotban akár plusz 7 kilométert (ez kb. 1,4%) is hozzá tehet ez a megoldás a hatótávhoz.

Az ENYAQ iV orra után a levegő alul a teljesen sík és burkolt fenéklemezen keresztül folytatja az útját a hátsó diffúzorig. Felfelé pedig az erősen döntött szélvédő után az aerodinamikus tetővonal tereli azt a hátsó szpojlerig. Ez a két karosszériaelem úgy van kialakítva, hogy a leváló levegő minél kisebb örvényléssel hagyja el a karosszériát, ezzel is csökkentve a fogyasztást.

Ezek a megoldások persze nemcsak a légellenállásra, de az utazási komfortra is jótékony hatással vannak. Hiszen egy elektromos autóban a motorzaj hiányában a szélzaj különösen zavaró tud lenni. A remek 0,257-es légellenállási érték pedig szavatolja, hogy csendben utazhassunk akár nagyobb tempónál is az ENYAQ iV utasterében.

FIGYELEM! Ez a posztunk ekkor frissült utoljára: 2021-04-19 . A benne szereplő Információk már érvényüket veszthették.

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!