fbpx

KODIAQ RS

Megvannak számlálva a napjai

A KODIAQ RS egyetlen motorral érhető el, egy kétliteres bi-turbó dízellel, ami bizony CO2 kibocsátás szempontjából nem túl előnyös. És ez jelenti a problémát.

Hiszen a 167 g/km CO2, amit a KODIAQ RS produkál ezzel a motorral, nem mutat olyan jól, amikor minden autógyár azon dolgozik, hogy a flottaátlagát minél jobban közelítse az elvárt 95 g/km-es értékhez. Ráadásul a KODIAQ RS igen népszerű modell, van olyan piac, ahol KODIAQ eladások 20%-át ez a kivitel teszi ki. Így már érthető, hogy ennek a motornak mennie kell. Igen ám, de mi lesz helyette? Vagy megszűnik a KODIAQ RS?

Logikus lépésnek tűnne, ha valamilyen benzines motorral helyettesítenék a dízelt, de egy ekkora testben, mert lássuk be a KODIAQ bizony nem kicsi, nincs az a belsőégésű motor, ami alacsonyabb CO2 kibocsátást produkálna a mostaninál. Sokkal járhatóbb útnak tűnik, ha hibridesítik a KODIQA RS-t is, akárcsak az OCTAVIA RS-t. És a megoldásért nem is kell olyan messze menni. Hiszen az azonos műszaki tartalomra épülő Tarraco már bemutatkozott ilyen kivitelben, bár az is igaz, hogy fél másodperccel rosszabb a gyorsulása a KODIAQ RS 6,9 értékénél. Viszont CO2 szempontjából fényévekre van a jelenlegi kiviteltől. A KODIAQ konnektoros hibrid változatot egyébként már megszellőztették a SUPERB iV bemutatásakor a gyáriak, de az is igaz, hogy azt nem tették hozzá, hogy az RS kivitel is ilyen lenne.

De nézzük milyen opció lehet még? Például, hogy amikor a 25. hét környékén megszűnik a 2.0 Bi-turbó dízel gyártása, egy időre kikerül a kínálatból az RS kivitel. Ez most furcsának hangzik elsőre, hogy egy best seller aludni megy, de ne felejtsünk el egy másik fontos körülményt! Idén bemutatkozik az ENYAQ, rögtön kétféle karosszériával, amiből zéró kibocsátás mellett olyan gyors modellt tudnak faragni Mladá Boleslavban, amilyent csak akarnak. Hiszen a villanymotorok teljesítményét pontosan a kívánt értékre tudják belőni, és gazdasági szempontból sem járna rosszul a ŠKODA, hiszen bármennyire is szeretnénk, kezdetben az alap ENYAQ ára inkább az RS-hez áll majd közel, mintsem az 1.5 TSI-hez.

 Akárhogy is lesz, az már biztosnak látszik, hogy a KODIAQ RS jelenlegi formájában már nem sokáig lesz elérhető. Ha még szeretnél magadnak egyet, érdemes most lecsapni rá:

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!