fbpx
Lábak a műszerfalon

Orosz rulett: lábak a műszerfalon

Röviden: elvesztett munkahely, összetört orrcsont, váll és darabosra tört láb. Rád is ez várhat, ha így utazol.

Tombol a nyár, és ilyenkor sokkal többet utazunk autóval is. Természetes, hogy ezt a legkényelmesebben szeretnénk megtenni. Adja magát a dolog, hogy a vezető mellett ülő utas a műszerfalon pihentesse a lábait. Adja magát, de még se tedd. Hogy miért, arra a 3 gyermekes Audra Tatum a – szerencsére – élő példa. Az Amerikában élő nő családjával utazott autójukban, és bár férje többször figyelmeztette rá, hogy ne tegye, ő szokásához híven mégis a műszerfal tetején pihentette lábait.

„Egész életemben így utaztam. Keresztbe tettem a lábaimat a műszerfal tetején”- mondta Audra egy interjúban. „A férjem folyton azt hajtogatta, amikor látta mit csinálok: ha egyszer karambolozunk csúnyán össze fogod törni magad. De nem hallgattam rá, hiszen olyan kényelmes volt. Mindig azt mondtam neki: ha látom, hogy baj lesz, majd gyorsan leveszem.”

Lábak a műszerfalon

Aztán egy nap, amikor a közeli iskolába mentek a fiúkért, bekövetkezett az, amiről a férje beszélt. Egy másik autóval koccantak, és az autójuk tette a dolgát. Megvédte őket: ő maga összetört, hogy csökkentse az ütközés erejét, miközben kinyitotta a légzsákokat. A sebesség nem volt nagy, a szenzorok mégis úgy ítélték meg, hogy elindítják őket. Kevesen tudják, hogy a légzsákok elhelyezkedésüktől és méretüktől függően akár 360 km/h-s sebességgel érkezhetnek meg az utastérbe. És mivel Audra nem szupermen, ezért a lábait sem tudta idejében levenni a műszerfalról, és azok közel ekkora sebességgel csapódtak be a felsőtestébe és a fejébe. Az eredmény: teljesen összetört orrcsont, lábak, vállak és bordák. És bár Audra-ra több műtét és hónapokig tartó gyógyulás várt rá, még szerencsésen megúszta. Hiszen életben maradt. Hogy mi történt a többiekkel? Karcolás nélkül szálltak ki az autóból, ahogy tehette volna Audra is, ha a padlón vannak a lábai.

Audra Tatum
Audra Tatum

A baleset évekkel ezelőtt történt. Hónapok teltek el, amíg újra járni tudott, de 4 óránál többet még ma sem tud állva tölteni, és még napjainkban is rehabilitációra jár.

„A baleset elvette tőlem a karrierem, és sok minden mást is az életben.” Manapság annak szenteli idejét, hogy figyelmeztessen másokat, ne kövessék el azt a hibát, amit ő is.

„Mindennap bánom. Mert minden pillanatban emlékeztet a fájdalom, amit a lábamban érzek, amikor felállok. Te ne csináld azt amit én. Ha azt teszed, minden alkalommal kihívod magad ellen a sorsot!”

De akkor mi lehet a megoldás? A lehajtható utasülés.

Kevesen tudják, de már a SUPERB első generációja is kínált egy olyan extrát, amellyel az utasülésből lehetett lábtámaszt varázsolni.

Lábak a műszerfalon

Ez a funkció ma is elérhető, az extralistán az „összecsukható első utasülés” címszó alatt található meg. A gyár egy kicsit tovább gondolva ezt a lehetőséget, a SUPERB-hez képest már nem csak a lábaknak, hanem a hosszú csomagoknak is helyet kínálva a teljes háttámlát tette előre dönthetővé. Elérhető a SCALA, OCTAVIA, KAROQ, KODIAQ, és SUPERB modellekhez. Simply Clever.

összecsukható első utasülés

FIGYELEM! Ez a posztunk ekkor frissült utoljára: 2019-08-30 . A benne szereplő Információk már érvényüket veszthették.

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!