fbpx
Premierek Genfben: ŠKODA VISION X
VISION X

Premierek Genfben: ŠKODA VISION X

A ŠKODA VISION X nem csupán egy újabb tanulmány lesz a ŠKODA történetében, hanem igazi mérföldkő. Hiszen a VISION X lesz az előfutára a ŠKODA első crossoverének, amely 2019-fog bemutatkozni. De ami igazán különleges benne, az a hajtáslánca.

Egy ideje már másról sem szól az autózás világa, mint az egymás után bejelentett elektromos modellekről. Igaz, a valóságban még kevés ilyen meghajtással szerelt autó kapható, de a következő két évben igazi robbanás várható ezen a területen. Csakhogy felmérések szerint a vásárlók nem lelkesednek annyira az ilyen hajtáslánccal szerelt autókért, mert egyelőre túl sok kompromisszumot kell kötni használatuk során.

Valószínűleg ezt ismerte fel a ŠKODA, hiszen a VISION X nem egyszerű hibrid, pláne nem sima elektromos tanulmány. Hajtásláncában ötvözi a benzin, a CNG (sűrített földgáz) és az elektromos hajtás jelentette előnyöket. Ennek a különleges megoldásnak hála, nemcsak a károsanyag kibocsátás lehet rendkívül alacsony (89g/km), de ez lesz az első ŠKODA, amely bár nem kapott kardántengelyt, de lehet első-, hátsó-, vagy akár összkerékhajtású is. Nem, ez nem három autót jelent, ugyanazon a modellen belül érhető el mindhárom hajtásképlet.

Christian Strube
„A ŠKODA-Auto teljes lendülettel halad előre fejlesztéseivel, amelyek a mobiltás jövőjét jelentik és készítik elő” – mondta Christian Strube, aki a technikai fejlesztések vezetője a Škodánál. „A VISION X hibrid tanulmányautó egy kis előzetes azokból a jövőben gyártásba kerülő fejlesztésekből, melyek elérhetőek lesznek modelljeinkhez. A CNG meghajtás olcsó és környezetbarát, ráadásul a hibrid rendszerrel kiegészítve vásárlóink megtapasztalhatják, milyen teljesen környezetbarát módon autózni.”
A CNG használatára alkalmas modellek jelenleg is kaphatóak a ŠKODA kínálatában, és ahogy ezekben, úgy a VISION X-ben is egy módosított TSI motor található a motortérben. A VISION X-ben ez a 1.5 literes motor 130 lóerős és 250 Nm a maximális nyomatéka. A CNG-t két külön tartályban tárolja a VISION X. A belsőégésű motor az első kerekeket hajtja, míg az elektromotor a hátsókat. A két hajtást a számítógép hozza összhangba, bekapcsolva a hátsó villanymotorokat induláskor, vagy éppen terepen. A két, egyenként 48 voltos akkumulátor 2 kilométer tisztán elektromos haladást tesz lehetővé. A hátsó kerekeken akár 1000 Nm nyomaték is megjelenhet, amikor a villanymotorok is bekapcsolódnak a hajtásba.
VISION X
Mint említettük, a VISION X az első összkerekes ŠKODA, amely kardántengely nélkül képes négy kereket hajtani. Ez a súly szempontjából jelentős megtakarítást jelent, mely szintén csökkenti a károsanyagkibocsátást.

A hibrid rendszer  két 48 voltos líthium-ion akkumulátorának a visszatöltéséről egy szíj meghajtású indító generátor gondoskodik. Ez a fékezés, illetve a motorfék energiáját hasznosítva alakítja vissza a mozgási energiát elektromossá.

VISION X
VISION X

60 másodpercben a megújult KAROQ-ról

Nem véletlen, hogy a ŠKODA KAROQ a cseh autógyártó legkelendőbb SUV-ja. Legújabb változata pedig 60 másodperc alatt téged is szerelembe ejt.Korábbi cikkeinkA ŠKODA KAROQ a kompakt SUV új változata a modell hagyományos erősségeire épít, műszaki újításokkal és...

bővebben

A MyŠkoda applikáció igazi svájci bicska lett

A MyŠkoda gyorsan a Škoda tulajdonosok legfontosabb alkalmazásává vált. Amellett, hogy lehetővé teszi az autó különböző funkcióinak elérését, a Powerpass segít a töltésben, és a legújabb verzióval pedig akár megrendelt autónk gyártását is nyomon követhetjük majd.A...

bővebben

60 éves az OCTAVIA

Ha megkérünk valakit, hogy mondjon egy ŠKODA modellt, szinte biztos, hogy az Octaviát említi majd. Nem véletlenül, hiszen ez a név összeforrt a márkával.   Az első ŠKODA OCTAVIA 1959 januárjában látta meg a napvilágot. Az „Octavia” latinul azt  jelenti „nyolcadik”. A...

bővebben

FIGYELEM! Ez a posztunk ekkor frissült utoljára: 2019-01-16 . A benne szereplő Információk már érvényüket veszthették.

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!