Idén 60 éve, hogy a ŠKODA bemutatta az első OCTAVIA-t. Az akkori modell utastere modernnek számított, ahogyan a kétküllős kormánykerék is az volt. Az újkori OCTAVIA negyedik generációja most visszatér a gyökerekhez.
HA most napvilágot látott fotókon az a legnagyobb meglepetés, hogy az új OCTAVIA megkapja az eddig csak tanulmányautókon bemutatott kétküllős kormánykereket. Igaz, itt a légzsák még a most ismert formájú, és a ŠKODA felirat sem kapott helyet rajta, mint a tanulmányokon. Ez azonban csak idő kérdése lehet, hiszen költség szempontból elég nagy kiadás lenne egyedi kormányközepet gyártatni az OCTAVIA számára, még akkor is ha tudjuk: az OCTAVIA a ŠKODA legnagyobb darabszámban értékesített modellje. A kormány mögött a valószínűleg feláras digitális műszeregység kapott helyet, de akkora méretben, amekkorában ŠKODA modellben még nem láthattuk.
A műszerfal központi része leginkább a SCALA-ból lehet ismerős, jóllehet a nagyméretű kijelző alatt itt egy gombsor kapott helyet. Ami feltűnő még, az a klímavezérlés, pontosabban annak hiánya. Ez könnyen elképzelhető, hogy felköltözik a központi kijelzőre, így fizikai gombok és tekerők nélkül lehet majd a klímát vezérelni. Újdonság lesz még, hogy a DSG váltós kiviteleken a mechanikus fokozatválasztó kar helyét elektronikus kapcsoló veszi át. Ezt láthattuk már a korábbi cikkünkben közölt fotón is.
Az OCTAVIA várhatóan szeptember elején Frankfurtban debütál majd, azonban a cseh piacot leszámítva csak 2020 első negyedévében kerül a szalonokba.