fbpx
SKODA CITIGOe iV

ŠKODA CITIGOe iV: az első elektromos ŠKODA

A márka 124 éves történetében egy új fejezetet nyitott a CITIGOiV, amely a hamarosan több tagúra bővülő elektromos ŠKODA választék első tagja. 265 kilométeres hatótáv, 5 ajtó és zéró-emisszió.

A nevében lévő e betű talán nem kell magyarázni. De miért iV (ejtsd „ájví”)? Nos, az „i” betű mögé sok dolgot gondolhatunk. Ahogy a tegnap esti prezentáción láthattuk: intelligent (intelligens), iconic (ikonikus), individual (egyedi) és még sorolhatnánk. Nincs egyértelmű definíciója tehát, de még mindig ez az elnevezés jobbik fele.  A „V” betű jelentésére ugyanis a gyáriak semmilyen magyarázattal nem szolgáltak, ránk bízzák, hogy kitaláljunk hozzá valamit.   

Akárhogy is, bár a CITIGOe iV csak 3,6 méteren nyújtózik, de kényelmes és tágas utasteret biztosító, igazi városi szupermini, és ami a legfontosabb: nem terheli a városi levegőt COkibocsájtással. Mindez akár unalmasnak is tűnhetne, hiszen a környezetet kímélő dolgok ritkán izgalmasak.

Pedig a CITIGOiV minden csak nem unalmas. A villanymotornak hála a teljes 210 Nm-es nyomaték azonnal rendelkezésre áll (a belső égésű motornál ez az érték maximum 95 Nm), ennek megfelelően rendkívül rugalmasan reagál a gyorsítópedál lenyomására, és így igazán szórakoztató vele a városi közlekedés. Ez persze érthető is, hiszen a nagy nyomaték mellett a villanymotor teljesítménye is 60 kW, ami 5 kW-tal több, mint a hagyományos hajtású változat legerősebb motorja. 

Benzintank helyett (is) akkupakk

A villanymotornak szükséges energiát egy 60 Ah-ás Li-ion akkumulátorcsomag biztosítja, amely 36,8 kWh kapacitású. Ez a padlólemezen kapott helyett, és átlagosan mindössze 30 cm magas. A 168 cellából álló akkupakk 265 km-es hatótávot biztosít a CITIGOiV számára, és egy 40 kW-os gyorstöltővel 1 óra alatt lehet 80%-ra feltölteni. (Az ehhez szükséges kábel a Style felszereltségen széria, míg az Ambition szinten feláras.) A gyári fali töltő 4 óra 8 perc alatt végzi el mindezt, míg a konnektorból származó delejnek 12 óra 37 perc kell ehhez.

Utastér és felszereltség

Azt már tudjuk, hogy kicsi a bors, de erős. De a bemutatón azt is megtudhattuk, hogy a felszereltséggel sem lesz gond. Alapban jár majd hozzá a Lane Assist rendszer, az elektromos első ablakok, a távirányítós központizár, a Climatronic légkondiciónáló, a 6 légzsák, a Swing rádió és a Move & Fun okostelefon dokkoló. Ennek és a Move & Fun alkalmazásnak a  segítségével részletesebb adatokat kaphatunk autónkról, de média lejátszáshoz és navigációhoz is használható. Új online szolgáltatások is bekerültek a csomagba. Például távolról a mobilunkkal ellenőrizhetjük az akku töltöttségét, vagy akár a klímát is előre bekapcsolhatjuk, ezzel lehűtve – vagy felmelegítve – az utasteret.

ŠKODA CITIGOiV gyártása 2019 második felében kezdődik, és az első példányokat 2020 első napjaiban vehetik át tulajdonosaik.

 

FIGYELEM! Ez a posztunk ekkor frissült utoljára: 2019-08-31 . A benne szereplő Információk már érvényüket veszthették.

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!