ŠKODA Fabia Clever 1.0 teszt – Totalcar
A háromhengeres ŠKODA Fabia. Vele kapcsolatban hasított belém: mi lehet a cél? Újabb kalapos škodás réteg kinevelése? Aljas nyereségvágy? Ezer köbcentis (nem turbós) motor egy négyméteres autóba? Már a korábbi 1,2-es HTP is a könnyen gyűlölhető kategória volt, mi lesz most?! Ennél nincs lejjebb, gondoltam, és belevetettem magam a fabiázás mocsarába, az ezres ŠKODA Fabia Clever modellbe.
Tévedtem. Hogy mást ne mondjak, van lejjebb, hiszen a ŠKODA Fabia árlistáin szerepel egy 60 lóerős modell is, bő 2,7 millióért, de akik képtelenek a klíma luxusa nélkül élni, azok is megússzák hárommillió alatt. Ehhez képest a mi tesztautónk egy lóerőgyár a maga 75-ével, de az autó közel egy tonna, ha pedig beül egy 45 kilónál nehezebb ember, több is.
Imádom az alapmotoros autókat, ne feledjük, egy egyhatos Avensis ex-tulajdonosa vagyok. Ennek ellenére féltem az Up/Citigo miniautók motorjától; korábban 1,2 liter volt a minimum a ŠKODA Fabia házatáján. Gyűlöltem a hangját és a kelletlenségét, még az erősebb HTP (“High Torque Perfomance” = nagy nyomaték teljesítmény 🙂 is borzalmas volt. Igaz, az ember hozzáállását nagyban tudja befolyásolni, muszáj-e ilyennel közlekednie, vagy maga választotta a kereskedésben egy sóhajjal, hogy anyukám, piacra meg misére menni jó lesz.
A tesztautó nemcsak motor szempontjából volt izgalmas, ez ugyanis a ŠKODA Fabia Clever kivitel, és el kell ismernem, a múltkori Active erősen autókölcsönzős jellegű belseje után megváltás egy ilyen, bőrös kormánnyal, érintőképernyős rádióval, tolatóradarral, ülésfűtéssel. Valahogy a bele is sokkal szebb, a műszerfali betétről ránézésre nem is látszik, hogy nem szálcsiszolt fém, hanem szálcsiszolt műanyag, meg kell tapizni.
Bemutatkozott a megújult KODIAQ
Frissebb megjelenés, továbbfejlesztett kényelmi és biztonsági funkciók, és visszatért a KODIAQ RS is. Bemutatkozott a megújult KODIAQ.Korábbi cikkeinkEgy sikeres modellhez mindig kényes dolog hozzányúlni, márpedig a KODIAQ a ŠKODA egyik sikermodellje. Megjelenése óta...
Báránybőrbe bújt farkas
Ha akarod elegánsan vonul veled, mint egy luxuslimuzin, de ha kiengednéd a gőzt, rögtön partnerre találsz benne. A megújult SUPERB-bet rögtön a legerősebb változatban, a legmagasabb felszereltséggel tettük próbára. A modellciklus feléhez érve a ŠKODA bemutatta a...
60 éves az OCTAVIA
Ha megkérünk valakit, hogy mondjon egy ŠKODA modellt, szinte biztos, hogy az Octaviát említi majd. Nem véletlenül, hiszen ez a név összeforrt a márkával. Az első ŠKODA OCTAVIA 1959 januárjában látta meg a napvilágot. Az „Octavia” latinul azt jelenti „nyolcadik”. A...
Bemutatkozott a megújult KODIAQ
Frissebb megjelenés, továbbfejlesztett kényelmi és biztonsági funkciók, és visszatért a KODIAQ RS is. Bemutatkozott a megújult KODIAQ.Korábbi cikkeinkEgy sikeres modellhez mindig kényes dolog hozzányúlni, márpedig a KODIAQ a ŠKODA egyik sikermodellje. Megjelenése óta...
FIGYELEM! Ez a posztunk ekkor frissült utoljára: 2017-05-15 . A benne szereplő Információk már érvényüket veszthették.