ŠKODA Fabia Clever 1.0 teszt – Totalcar
A háromhengeres ŠKODA Fabia. Vele kapcsolatban hasított belém: mi lehet a cél? Újabb kalapos škodás réteg kinevelése? Aljas nyereségvágy? Ezer köbcentis (nem turbós) motor egy négyméteres autóba? Már a korábbi 1,2-es HTP is a könnyen gyűlölhető kategória volt, mi lesz most?! Ennél nincs lejjebb, gondoltam, és belevetettem magam a fabiázás mocsarába, az ezres ŠKODA Fabia Clever modellbe.
Tévedtem. Hogy mást ne mondjak, van lejjebb, hiszen a ŠKODA Fabia árlistáin szerepel egy 60 lóerős modell is, bő 2,7 millióért, de akik képtelenek a klíma luxusa nélkül élni, azok is megússzák hárommillió alatt. Ehhez képest a mi tesztautónk egy lóerőgyár a maga 75-ével, de az autó közel egy tonna, ha pedig beül egy 45 kilónál nehezebb ember, több is.
Imádom az alapmotoros autókat, ne feledjük, egy egyhatos Avensis ex-tulajdonosa vagyok. Ennek ellenére féltem az Up/Citigo miniautók motorjától; korábban 1,2 liter volt a minimum a ŠKODA Fabia házatáján. Gyűlöltem a hangját és a kelletlenségét, még az erősebb HTP („High Torque Perfomance” = nagy nyomaték teljesítmény 🙂 is borzalmas volt. Igaz, az ember hozzáállását nagyban tudja befolyásolni, muszáj-e ilyennel közlekednie, vagy maga választotta a kereskedésben egy sóhajjal, hogy anyukám, piacra meg misére menni jó lesz.
A tesztautó nemcsak motor szempontjából volt izgalmas, ez ugyanis a ŠKODA Fabia Clever kivitel, és el kell ismernem, a múltkori Active erősen autókölcsönzős jellegű belseje után megváltás egy ilyen, bőrös kormánnyal, érintőképernyős rádióval, tolatóradarral, ülésfűtéssel. Valahogy a bele is sokkal szebb, a műszerfali betétről ránézésre nem is látszik, hogy nem szálcsiszolt fém, hanem szálcsiszolt műanyag, meg kell tapizni.
Íme az új Škoda Epiq
A Škoda ma bemutatta azt a kis városi SUV modelljét, amely teljesen elektromos lesz, 25.000 eurós áron kerülhet a szalonokba, és a Škoda Epiq nevet fogja viselni.A 2025-ben bemutatásra kerülő Škoda Epiq körülbelül 25.000 euróba fog kerülni, 4,1 méter hosszú lesz,...
GO, FABIA GO!
Motorizáltságát és árát tekintve a FABIA GO a negyedik generációs FABIA alapkivitele, felszereltségét tekintve viszont nem. Az ellentmondás oka a magyar ŠKODA importőr által kínált limitált modell. Korábbi cikkeinkRitkán kerül be az autóimportőrök tesztparkjába...
60 éves az OCTAVIA
Ha megkérünk valakit, hogy mondjon egy ŠKODA modellt, szinte biztos, hogy az Octaviát említi majd. Nem véletlenül, hiszen ez a név összeforrt a márkával. Az első ŠKODA OCTAVIA 1959 januárjában látta meg a napvilágot. Az „Octavia” latinul azt jelenti „nyolcadik”. A...
Egy Enyaq flotta utazása a Szahara dűnéihez
Egy Škoda Enyaq-okból álló flotta indult kalandos útra Marokkón keresztül, és egy egyedülálló naperőmű érintésével jutott el a világ leghíresebb sivatagjába.A kétnapos kaland során a sofőrök és utasaik egyszerre tapasztalhatták meg a környező táj lélegzetelállító...
FIGYELEM! Ez a posztunk ekkor frissült utoljára: 2017-05-15 . A benne szereplő Információk már érvényüket veszthették.