fbpx
SKODA Vision E

A ŠKODA Felicia visszatér! (És még egy bomba hír)

Mi az? Először kabrió, aztán olcsó családi járgány, és végül menő elektromos autó. A hírek szerint a ŠKODA Felicia. Az utóbbi időben a ŠKODA elszakadt attól a szokásától, hogy régi modellneveket éleszt fel új technikával és új köntösben. Ha minden igaz, akkor ez már nem sokáig lesz így. (A cikk végén még egy igazi hírbombával is várunk.)

Az AutoBild legfrissebb számában osztja meg információit, amelyek név nélkül nyilatkozó gyári emberektől származnak. Ezek szerint a tavasszal bemutatkozott Vision E tanulmány neve piacra lépéskor Felicia E lesz. Ez azért is új hír, mert a korábbi értesülések szerint ezt a nevet a gyár eredetileg a néhány év múlva leváltásra kerülő Rapidnak adta volna. Hogy értsük, miért: a Rapid család a modellváltással egy 5 ajtós modellre szűkül. A kínálatból eltűnik az ötajtós (sedan) változat, és csak a Spaceback marad, ami az elmondások szerint sokkal jobban elkülönül majd külsőleg az Octaviától. Mivel a Rapid név eredetileg mindig sportos, kétajtós modellt jelölt (a keményvonalas skodások csalódottak is voltak, amikor a mostani Rapid megjelent), így adta volna magát a lehetőség, hogy új nevet is kapjon a modell. Hiszen a Rapid név jobban passzolna egy következő új modellnek. (De erről inkább a cikk végén.)

Skoda Felicia E

…a tavasszal bemutatkozott Vision E tanulmány neve piacra lépéskor Felicia E lesz.

De mit is fog tudni az új Felicia E?

Ahogy azt az előzetes tanulmány, a Vision E bemutatójakor is elmondták (részletesen itt olvashatsz róla), a Volkswagen csoport elektromos autóinak fejlesztett, új MEB platformját fogja használni. Technikailag a VW ID Concept modelljével lesz rokon, a 125 kilowattos villanymotor a hátsó kerekeket hajtja majd, és 4-500 kilométer lesz a hatótávja. Mindemellett fejlett autonóm (önvezetési) képességekkel is bír majd. Persze 2020-ban, amikor piacra lép, ez már elvárás is lesz.

Egy dolog biztosan nem lesz benne. A hagyományos ŠKODA hűtőmaszk. Elsőre furcsának hangzik, de ha jobban belegondolunk, nem ez lenne az első ilyen ŠKODA. Hiszen az 1000 MB már rég bemutatta, hogyan lehet ezt jól csinálni.

A Felicia először rétegmodell volt, aztán népautó. És most?

Persze addig még sok víz lefolyik a Moldván, de a jelenlegi tervek szerint szeretnék az árat a Volkswagen Golf belépő dízel változata alá belőni. Ez jelenleg 6-6,5 millió forintot jelent. Ha ez alatt sikerül tartani az árat, akkor már most kössék fel a nadrágot a VW épülő akkumulátor gyárában, mert hatalmas lesz rá a kereslet. De nem is ez az igaz hírbomba!

Jön egy elektromos kupé!

Már korábban is felreppentettek pletykákat arról, hogy a gyár egy sportos kupét tervez, egy igaz GT-t elektromos motorral. Most azonban kiderült, hogy ez nem pusztán kósza gondolat! Már azt is tudni lehet, hogy ez a modell bár 15 centiméterrel rövidebb lesz, mint a Superb, mégis több helyet kínál majd az utasoknak. Ja, igen! Sportosság. A villanymotor teljesítménye várhatóan 224 kW lesz. (Bár sok értelme nincs átszámolni, de 300 lóerőnek felel meg.) Viszonyításként: a most bemutatott Tesla Model 3 (190 kW) 6 másodperc alatt van százon. Tehát az új SKODA nemcsak szűkös, de lassú sem lesz.

Hogy mit tudhat majd ez az új kupé, arról itt írtunk.

Elkezdődött a megújult Octavia gyártása

Elkezdődött a megújult Octavia gyártása

A Škoda Auto megkezdte a felfrissített Octavia sorozatgyártását a Mladá Boleslav-i fő üzemében. A márka bestsellerének felfrissített negyedik generációja többek között áttervezett hűtőrácsot, új, második generációs LED mátrix fényszórókat és a ChatGPT integrációját...

bővebben

60 éves az OCTAVIA

Ha megkérünk valakit, hogy mondjon egy ŠKODA modellt, szinte biztos, hogy az Octaviát említi majd. Nem véletlenül, hiszen ez a név összeforrt a márkával.   Az első ŠKODA OCTAVIA 1959 januárjában látta meg a napvilágot. Az „Octavia” latinul azt  jelenti „nyolcadik”. A...

bővebben

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!