ŠKODA Octavia teszt – Totalcar
Ne legyenek illúzióink, a ŠKODA a VW csoport műszaki hátterére támaszkodva mára simán tudná hozni az Audik kifinomultságát. De muszáj annyit rontani például a ŠKODA Octavia modelleken, hogy indokolt legyen a drágább márkák felára. Mintha a visszapillantótükör körül keletkező suhogás, a gumik felől érkező dübörgés vagy a TDI motorok alapjárati kerepelése mind azt duruzsolná a vezető fülébe: nem volt pénzed VW-re, csóró voltál az Audihoz.
Nem tolakodón, nem lesajnálón, de folyamatos nyomasztással. Egy új ŠKODA Octavia tervezésekor a legnehezebb értekezleteknek azokat képzelem, amiket a mennyit rontsunk rajta, hogy elég távol kerüljön a Volkswagen Golftól és az Audi A3-tól tematikával tartják. Egymásnak feszülnek a konszern drágább márkáinak érdekeit védő, illetve a mlada boleslavi mérnökök, és hosszan vitáznak a különböző zajok és vibrációk mértékének növelésén, a belső tér anyagainak silányításán vagy a kihagyandó extrákon.
Nyilván nem ez a helyzet, de nehéz elképzelni, hogy az apró hiányosságok, az a néhány pont, ahol bele lehet kötni mondjuk az új, ráncfelvarrott ŠKODA Octaviába, az nem szándékos, jól megfontolt tervezés eredménye. És azt is nehéz elképzelni, hogyha lehetne, akkor a csehek nem tudnák jobbra megcsinálni.
A konszern becsületére legyen mondva, néhány területen hagyja, hogy a ŠKODA Octavia kompenzáljon, és többet nyújtson, mint a VW, a Seat vagy az Audi. Az egyik ilyen a helykínálat, amely nem csupán a testvérmodellekét veri, de szinte minden ŠKODA tágasabb az összes többi konkurensnél is. Nincs még egy kompakt autó, amelyben akkora lenne a hely, mint a ŠKODA Octaviában és a csomagtartó is gigantikus: az ötajtósé alaphelyzetben 590, míg a kombié 610 literes és az ülések ledöntésével 1740-re bővíthető.
Ha másra is kíváncsi…
Bemutatkozott a megújult KODIAQ
Frissebb megjelenés, továbbfejlesztett kényelmi és biztonsági funkciók, és visszatért a KODIAQ RS is. Bemutatkozott a megújult KODIAQ.Korábbi cikkeinkEgy sikeres modellhez mindig kényes dolog hozzányúlni, márpedig a KODIAQ a ŠKODA egyik sikermodellje. Megjelenése óta...
Báránybőrbe bújt farkas
Ha akarod elegánsan vonul veled, mint egy luxuslimuzin, de ha kiengednéd a gőzt, rögtön partnerre találsz benne. A megújult SUPERB-bet rögtön a legerősebb változatban, a legmagasabb felszereltséggel tettük próbára. A modellciklus feléhez érve a ŠKODA bemutatta a...
60 éves az OCTAVIA
Ha megkérünk valakit, hogy mondjon egy ŠKODA modellt, szinte biztos, hogy az Octaviát említi majd. Nem véletlenül, hiszen ez a név összeforrt a márkával. Az első ŠKODA OCTAVIA 1959 januárjában látta meg a napvilágot. Az „Octavia” latinul azt jelenti „nyolcadik”. A...
Kémfotókon az új FABIA
Idén két teljesen új ŠKODA modell mutatkozik be. Az egyik az ENYAQ iV kupé változata, a másik a képeken is látható új FABIA.Míg az előbbi az már ismert ENYAQ iV műszaki alapjait használja majd, csupán karosszéria vonala lesz újdonság, addig az új FABIA az alapoktól...
FIGYELEM! Ez a posztunk ekkor frissült utoljára: 2017-05-20 . A benne szereplő Információk már érvényüket veszthették.