Sportosság és vegán kárpit
Közeleg az október eleje, amikor a színpadon a reflektorok fényében bemutatkozik a ŠKODA VISION RS. Éppen ezért egyre több részletet tudhatunk meg róla. Ma az utasteréről mutattak rajzokat és árultak el részleteket.
A ŠKODA tanulmányok belsejében a tervezők előszeretettel használják a kézzel metszett kristály elemeket, és nincs ez másként a ŠKODA VISION RS esetében sem. Ezek a részletek nem csupán rendkívül látványosak, de jól illenek egy cseh autógyár arculatához is. Sajnos mivel elég költséges kiegészítők, így a hamarosan megjelenő RAPID utódban – nem ez lesz a neve, ezért hívjuk ezentúl kompakt Škodának (itt írtunk róla) – melynek az előfutára a VISION RS, biztosan nem találkozunk majd. A másik két látványos elem viszont könnyen előfordulhat, hogy visszaköszön majd a szériaváltozatban. De melyek is ezek?
Érdekesség még, hogy az ajtóbehuzókat kapaszkodókra cserélték, és a márkát ismerőknek az is feltűnhet, hogy miként a hátsó ajtókról is eltűnt a középső ŠKODA logó, úgy a kormány közepét is ŠKODA felirat dísziti.
A műszerfal középső részének kialakítása a hűtőmaszk tükörképét formálja. Az utastér azon részei, amelyek nem szénszálas anyagból készültek, brillant fehér színt kaptak, amellyel a tanulmány hajtásláncának tiszta üzemét és a modell környezettudatosságát akarják hangsúlyozni.
Miért változnak meg a tanulmányautók, mire a szalonba kerülnek?
1. Sokak tetszését kell elnyerniük
Ha egy autó formája túlzottan különc (ami a tanulmányautók gyakori jellemzője), akkor nagy a kockázat, hogy a modell nem lesz elég kelendő. Persze fontos, hogy más legyen, mint a többi autó, de mindezt úgy kell tennie, hogy a vásárlók elfogadják a külsejét.
2. Meg kell felelni az ipari szabványoknak.
Számos formai megoldás csodálatosan néz ki, amíg nem kell használni valós körülmények között. Hiába lelkes a közönség a tanulmányautók kapcsán, a gyártónak meg kell vizsgálnia, hogy a mindennapokban egy erősen lejtő tető például nem korlátozza-e nagyon a belső térkínálatot. A kilátás az autóból, az aerodinamika, de akár egy kilincs megoldás is alkalmatlanná teheti a sorozatgyártásra.
3. A divat gyorsan változik
A mai modellek általában 6-7 évig maradnak gyártásban. Azok a formai megoldások, amik ma nagyon divatosak, akár 1-2 év alatt unalmassá válhatnak. A tervezőknek meg kell találni az egyensúlyt a kortalanul divatos vonalak, és az éppen aktuális trendek között. Egy modell általában akkor lesz sikeres, ha elérték ezt az egyensúlyt.
4. Megfizethetőnek kell lennie
A tanulmányautók tervezése során a költségek nem szerepelnek a kiemelt szempontok között. A tervezőket nem korlátozzák a gazdasági szakemberek. De amikor az autót a tényleges fogyasztóknak gyártják, azt is figyelembe kell venni, hogy azok mennyit tudnak illetve akarnak kifizetni érte. Így gyakran azért történik változtatás a formán, hogy költségek megóvása érdekében a műszaki tartalmat ne kelljen módosítani. Igazából ezzel mindenki nyer.
MissionL (2011)
A jövőbeni Škodák vonalait volt hivatott bemutatni. Masszív, de mégis elegáns. Ennek a két gondolatnak a tökéletes megvalósulása a MissionL, amely nem sokkal később a ŠKODA Rapid formájában került piacra
VisionD (2012)
A MissionL által kijelölt úton haladva a tervezők bemutatták azt a tanulmányt, amely később Rapid Spaceback néven került gyártásba. Ez volt a VisionD.
VisionC (2014)
Míg a VisionD és a MissionL koncepciók (melyekből az Octavia formája is levezethető), még csak kacérkodtak a híres cseh kristálygyártás világával. Hozzájuk képest a VisionC nagyon mélyen merített ezekből a formákból, és bevezette a márkánál a kristály dizájn fogalmát. Igazi forradalmi forma volt ez, és sokan remélték, hogy hamarosan sorozatgyártásba került. Ezt a formát ma már mindennap megcsodálhatjuk: a ŠKODA SUPERB képében.
VisionS (2016)
Egy robusztus, erős karakter, de mégis tágas és elegáns autó. Hogyan lehet összehozni mindezt egyetlen formában? A ŠKODA válasza a VisionS tanulmány volt, amely a VisionC tervezési nyelvét a következő szintre emelte, é amelyből a márkánál egy teljesen új kategória lépett sorozatgyártásba. Az első 7 üléses ŠKODA a KODIAQ.
VISION X
A tavaszi Genfi Autószalonon bemutatott VISION X tanulmány sem öncélúan született a márkánál. A jövőre színre lépő új ŠKODA crossover előfutára. Ahogyan Berhard Maier ŠKODA vezér szájából elhangzott („…what you see is what you get”), a külsejét illetően nem lesznek nagy meglepetések. Azt fogjuk nagyjából kapni, amit akkor bemutattak. Hogy még közelebb hozzuk a valósághoz a VISION X-et, íme egy fotó a Mladá Boleslavban lévő ŠKODA múzeumban kiállított darabról. Ezen már rendes tükrök és hagyományos hűtőmaszk van. A VISION X-ről itt írtunk részletesebben.
Octavia RS. Receptre kellene felírni mindenkinek!
Sokfajta függőség létezik a világban, de van egy, amely mindenkit magával ragad, és teljesen legálisan hozzá lehet jutni. A bűvös két betű: RS. Kicsit bővebben pedig Octavia RS.Ha egy raliversenyzőt bárhol a világban megkérdezünk, hogy mi az, ami hajtja...
Octavia RS. Receptre kellene felírni mindenkinek!
Sokfajta függőség létezik a világban, de van egy, amely mindenkit magával ragad, és teljesen legálisan hozzá lehet jutni. A bűvös két betű: RS. Kicsit bővebben pedig Octavia RS.Ha egy raliversenyzőt bárhol a világban megkérdezünk, hogy mi az, ami hajtja...
Ismerj meg néhány kevésbé ismert Škodát!
Bár mi itt a régi szocialista korszakban csak néhány modellt ismerhettünk és vehettünk meg, a Škoda hosszú és gazdag történelme ennél sokkal érdekesebb, és valódi kincseket rejt.1909: FCR, egy magas Laurin & Klement versenyautó Akkoriban a versenyautókat a...
Az első fotók az új Superb szedánról
A kémfotók és a hivatalos előzetesek során már rengeteget képet láttunk az új Superb Combiról, de a Superb szedán eddig nem volt látható. Azt azonban mindannyian tudjuk, hogy a mechanikailag azonos szedánt párhuzamosan fejlesztik, és végre a szemfüles fotósok...
Ismerj meg néhány kevésbé ismert Škodát!
Bár mi itt a régi szocialista korszakban csak néhány modellt ismerhettünk és vehettünk meg, a Škoda hosszú és gazdag történelme ennél sokkal érdekesebb, és valódi kincseket rejt.1909: FCR, egy magas Laurin & Klement versenyautó Akkoriban a versenyautókat a...
Az első fotók az új Superb szedánról
A kémfotók és a hivatalos előzetesek során már rengeteget képet láttunk az új Superb Combiról, de a Superb szedán eddig nem volt látható. Azt azonban mindannyian tudjuk, hogy a mechanikailag azonos szedánt párhuzamosan fejlesztik, és végre a szemfüles fotósok...
Személyes tapasztalatok a ŠKODA Privát Bérlet Programjáról
Kinek az érvei lehetnének meggyőzőbbek a ŠKODA Relax Bérleti Program kapcsán, mint azon ügyfeleinké, akik már egy ideje élvezik az előnyeit. A ŠKODA tartós bérleti konstrukciója már három éve elérhető itthon, ráadásul az első évhez képest 2018-ra...