fbpx
SKODA VISION RS

Sportosság és vegán kárpit

Közeleg az október eleje, amikor a színpadon a reflektorok fényében bemutatkozik a ŠKODA VISION RS. Éppen ezért egyre több részletet tudhatunk meg róla. Ma az utasteréről mutattak rajzokat és árultak el részleteket.

A ŠKODA tanulmányok belsejében a tervezők előszeretettel használják a kézzel metszett kristály elemeket, és nincs ez másként a ŠKODA VISION RS esetében sem. Ezek a részletek nem csupán rendkívül látványosak, de jól illenek egy cseh autógyár arculatához is. Sajnos mivel elég költséges kiegészítők, így a hamarosan megjelenő RAPID utódban – nem ez lesz a neve, ezért hívjuk ezentúl kompakt Škodának (itt írtunk róla) – melynek az előfutára a VISION RS, biztosan nem találkozunk majd. A másik két látványos elem viszont könnyen előfordulhat, hogy visszaköszön majd a szériaváltozatban. De melyek is ezek?

A környezetvédelem és a fenntarthatóság egy autógyártó esetében ma már nem merül ki annyiban, hogy a fogyasztást igyekeznek visszafogni. Az autók újrahasznosíthatósága is fontos szempont, de a ŠKODA most ennél is tovább megy. Az utastérben látható szénszálas elemek, melyek a sportos hangulatot erősítik, újrahasznosított poliészterből készültek. A sportos üléseken pedig vegán Alcantara huzat feszül.
A digitális műszerfal és a nagyméretű központi érintőképernyő – utóbbi a jövő ŠKODA műszerfalak meghatározó eleme lesz – RS dizájnos animációt kapott, ami az utastér hangulatvilágítását is használva teremt sportos hangulatot.

Érdekesség még, hogy az ajtóbehuzókat kapaszkodókra cserélték, és a márkát ismerőknek az is feltűnhet, hogy miként a hátsó ajtókról is eltűnt a középső ŠKODA logó, úgy a kormány közepét is ŠKODA felirat dísziti.

A műszerfal középső részének kialakítása a hűtőmaszk tükörképét formálja. Az utastér azon részei, amelyek nem szénszálas anyagból készültek, brillant fehér színt kaptak, amellyel a tanulmány hajtásláncának tiszta üzemét és a modell környezettudatosságát akarják hangsúlyozni.

Miért változnak meg a tanulmányautók, mire a szalonba kerülnek?

1.     Sokak tetszését kell elnyerniük

Ha egy autó formája túlzottan különc (ami a tanulmányautók gyakori jellemzője), akkor nagy a kockázat, hogy a modell nem lesz elég kelendő. Persze fontos, hogy más legyen, mint a többi autó, de mindezt úgy kell tennie, hogy a vásárlók elfogadják a külsejét.

2.     Meg kell felelni az ipari szabványoknak.

Számos formai megoldás csodálatosan néz ki, amíg nem kell használni valós körülmények között. Hiába lelkes a közönség a tanulmányautók kapcsán, a gyártónak meg kell vizsgálnia, hogy a mindennapokban egy erősen lejtő tető például nem korlátozza-e nagyon a belső térkínálatot. A kilátás az autóból, az aerodinamika, de akár egy kilincs megoldás is alkalmatlanná teheti a sorozatgyártásra.

3.     A divat gyorsan változik

A mai modellek általában 6-7 évig maradnak gyártásban. Azok a formai megoldások, amik ma nagyon divatosak, akár 1-2 év alatt unalmassá válhatnak. A tervezőknek meg kell találni az egyensúlyt a kortalanul divatos vonalak, és az éppen aktuális trendek között. Egy modell általában akkor lesz sikeres, ha elérték ezt az egyensúlyt.

4.     Megfizethetőnek kell lennie 

A tanulmányautók tervezése során a költségek nem szerepelnek a kiemelt szempontok között. A tervezőket nem korlátozzák a gazdasági szakemberek. De amikor az autót a tényleges fogyasztóknak gyártják, azt is figyelembe kell venni, hogy azok mennyit tudnak illetve akarnak kifizetni érte. Így gyakran azért történik változtatás a formán, hogy költségek megóvása érdekében a műszaki tartalmat ne kelljen módosítani. Igazából ezzel mindenki nyer.

A ŠKODA amellett, hogy mindig igyekszik igazán csábító tanulmányokkal előállni, sosem téveszti szem elől azt a szempontot, hogy ezek az autók sikeres fogadtatás esetén kis változtatással gyártásba kerülhessenek. Lássuk mi lett az elmúlt évek koncepció autóiból.

MissionL (2011)

A jövőbeni Škodák vonalait volt hivatott bemutatni. Masszív, de mégis elegáns. Ennek a két gondolatnak a tökéletes megvalósulása a MissionL, amely nem sokkal később a ŠKODA Rapid formájában került piacra

[image-comparator left="https://csakaskoda.hu/wp-content/webpc-passthru.php?src=https://csakaskoda.hu/wp-content/uploads/2017/06/skoda-4-koncept.jpg&nocache=1" right="https://csakaskoda.hu/wp-content/webpc-passthru.php?src=https://csakaskoda.hu/wp-content/uploads/2017/06/skoda-4-model.jpg&nocache=1" width="100%" left_alt="MissionL" right_alt="SKODA Rapid" classes="hover"][/image-comparator]

VisionD (2012)

A MissionL által kijelölt úton haladva a tervezők bemutatták azt a tanulmányt, amely később Rapid Spaceback néven került gyártásba. Ez volt a VisionD.

[image-comparator left="https://csakaskoda.hu/wp-content/webpc-passthru.php?src=https://csakaskoda.hu/wp-content/uploads/2017/06/skoda-3-koncept.jpg&nocache=1" right="https://csakaskoda.hu/wp-content/webpc-passthru.php?src=https://csakaskoda.hu/wp-content/uploads/2017/06/skoda-3-model.jpg&nocache=1" width="100%" left_alt="VisionD" right_alt="SKODA Rapid Spaceback" classes="hover"][/image-comparator]

VisionC (2014)

Míg a VisionD és a MissionL koncepciók (melyekből az Octavia formája is levezethető), még csak kacérkodtak a híres cseh kristálygyártás világával. Hozzájuk képest a VisionC nagyon mélyen merített ezekből a formákból, és bevezette a márkánál a kristály dizájn fogalmát. Igazi forradalmi forma volt ez, és sokan remélték, hogy hamarosan sorozatgyártásba került. Ezt a formát ma már mindennap megcsodálhatjuk: a ŠKODA SUPERB képében.

[image-comparator left="https://csakaskoda.hu/wp-content/webpc-passthru.php?src=https://csakaskoda.hu/wp-content/uploads/2017/06/skoda-2-koncept.jpg&nocache=1" right="https://csakaskoda.hu/wp-content/webpc-passthru.php?src=https://csakaskoda.hu/wp-content/uploads/2017/06/skoda-2-model.jpg&nocache=1" width="100%" left_alt="VisionC" right_alt="SKODA Superb" classes="hover"][/image-comparator]

VisionS (2016)

Egy robusztus, erős karakter, de mégis tágas és elegáns autó. Hogyan lehet összehozni mindezt egyetlen formában? A ŠKODA válasza a VisionS tanulmány volt, amely a VisionC tervezési nyelvét a következő szintre emelte, é amelyből a márkánál egy teljesen új kategória lépett sorozatgyártásba. Az első 7 üléses ŠKODA a KODIAQ.

[image-comparator left="https://csakaskoda.hu/wp-content/webpc-passthru.php?src=https://csakaskoda.hu/wp-content/uploads/2017/06/skoda-1-model.jpg&nocache=1" right="https://csakaskoda.hu/wp-content/webpc-passthru.php?src=https://csakaskoda.hu/wp-content/uploads/2017/06/skoda-1-koncept.jpg&nocache=1" width="100%" left_alt="VisionS" right_alt="SKODA Kodiaq" classes="hover"][/image-comparator]

VISION X

A tavaszi Genfi Autószalonon bemutatott VISION X tanulmány sem öncélúan született a márkánál. A jövőre színre lépő új ŠKODA crossover előfutára. Ahogyan Berhard Maier ŠKODA vezér szájából elhangzott („…what you see is what you get”), a külsejét illetően nem lesznek nagy meglepetések. Azt fogjuk nagyjából kapni, amit akkor bemutattak. Hogy még közelebb hozzuk a valósághoz a VISION X-et, íme egy fotó a Mladá Boleslavban lévő ŠKODA múzeumban kiállított darabról. Ezen már rendes tükrök és hagyományos hűtőmaszk van. A VISION X-ről itt írtunk részletesebben.

SKODA VISION X

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!