fbpx

Thomas Schäfer:

Szükségünk van egy új CITIGOe iV-ra!

Thomas Schäfer interjút adott a Cseh Televíziónak, és sok érdekes dolgot említett. Például, hogy a ŠKODA egy Fabiánál kisebb elektromos autón dolgozik, ami gyakorlatilag az elektromos CITIGOe iV utódja lehet majd. De jön a kupé
ENYAQ iV is.

Thomas Schäfer a Cseh Televíziónak elmondta, hogy elkezdték az előkészítését az elektromos ŠKODA CITIGOe  iV utódjának. „Mindenképpen szükségünk van egy ilyen autóra a lehető leghamarabb, és most küzdünk érte” – mondta. A ŠKODA igazgatóságának elnöke az első száz nap után nyilatkozott most, hiszen ez év augusztusában vette át a pozíciót elődjétől, Bernhard Maiertől. De nem csak ez volt érdekes a nyilatkozatában.

„A jövő év első hónapjaiban bemutatjuk az új ŠKODA Fabiát – mondta el ismét Schäfer hozzátéve, hogy lesz más újdonság is jövőre. Az elektromos ENYAQ iV másik változata 2021 második felében érkezik meg, és a gyártás most a próbaszériánál tart. Ez az újabb változat nem más, mint a kémfotókon már látott Coupé kivitel, amely egy újabb karosszériaváltozat lesz a VISION iV mintájára. Ez igazán jó hír a ŠKODA rajongóinak, hiszen hosszú idő óta ez lesz az első olyan ŠKODA, amelyet „lifestyle” modellnek nevezhetünk.

Schäfer megerősítette, hogy az Európai Unió „ösztönzése” az elektromobilitásra való áttérésre erősen beavatkozott a márka terveibe. „Nincs alternatívája a „Green-deal”-nek, és a hozzá kapcsolódó előírásoknak, nekünk is erőteljesen az elektromos autókra kell összpontosítanunk” – erősítette meg a ŠKODA vezetője az interjúban. „Ez a teljes modellportfóliónk felülvizsgálatát követeli meg tőlünk, és meg kell fontolnunk, hogy milyen modellekre lesz szükségünk a jövőben. Most ezen kell dolgoznunk”– magyarázta.

„Ez egy igen költséges változás, amit persze tudtunk előre” – mondta az elektromobilitással kapcsolatban. „Régebben üzleti döntés kérdése volt, hogy valaki beszáll-e ebbe. Most egy verseny a túlélésért. Nincs választás, a jövő egyszerűen elektromos lesz. Ez több befektetést, és a terveink felülvizsgálatát jelenti számunkra”– ismételte meg.

Schäfer szerint rövid-, és középtávon nincs alternatíva. Ugyanakkor számít más technológiák megjelenésére is – ilyenek például a szintetikus üzemanyagok – vagy a gáz és hidrogén meghajtás elterjedésére, de ezeknél is inkább a teherautók esetében.  

Thomas Schäfer megismételte, hogy konszern szinten 30 milliárd eurót költenek az elektromobilitási projektre. A ŠKODA szerinte el fogja érni az idei CO2 kibocsátási célt: „Azt hiszem, meg tudjuk csinálni, most kevesebb, mint egy százalék a lemaradásunk, így lehet, hogy túl is teljesítjük a célt. Jó úton járunk „- mondta, és Thomas Schäfer szerint ez a teljes Volkswagen-csoportra is érvényes. Itt van egy kis ellentmondás, hiszen főnöke, Herbert Diess a közelmúltban kijelentette, hogy a csoport nem fogja teljesíteni a flottaágra vonatkozó 95 grammos célkitűzést, és ebben az évben valószínűleg egy grammal túl fogják lépni azt. Ez kevésnek tűnik, de ha túllépik a 95 grammos átlagot, akkor minden Európában nyilvántartásba vett autójuk után a határértéket meghaladó plusz grammokért kénytelenek lesznek 95 eurós bírságot fizetni az Uniónak. Ez akár milliárdos összegre is rúghat, euróban értve.

Thomas Schäfer azt is megerősítette, hogy jelentős hiány alakult ki akkumulátorokból, és ez nagyban hátráltatja a termelést. Amíg kisebb autók esetében szerinte a tiszta elektromos meghajtásé a közeljövő, ez az út nem járható még a nagyobb autók számára, amelyeket hosszabb távokra használnak a tulajdonosok. Schäfer szerint ezért itt a plug-in hibrid technológiában rejlik a megoldás, hiszen az ilyen modellek akkumulátorát egyszerűen feltölthetjük városi környezetben, míg az autópályákon a belsőégésű motor ad kellő szabadságot a felhasználóknak. Emlékeztet azonban arra, hogy ez egy nagyon drága technika. „Óriási igényt látunk erre a technológiára az OCTAVIA és a SUPERB esetében. Nagy szerepet fognak játszani az elkövetkező években „- mondta a konnektoros hibridekről, de hozzátette, hogy ez a technológia nem megoldás a kisautók számára. Ez egy olyan technika, amely további 10 000 euróval növelné meg például a FABIA alapárát, és az ilyen áremelkedést az ügyfelek nem fogadnák el. Ezért Thomas Schäfer szerint inkább a teljes villamosítás az egyértelmű megoldás a kisebb autók számára, hiszen ott teljesen új alapokra tudnak építkezni, és nem a meglévő hajtásláncot kell átalakítani. Így ez a költségekben is csökkenést hoz majd.

Nem jó hír a törököknek: nem lesz új gyár

„Ezekben a bizonytalan időkben nem gondolkodunk új üzem építésén” – mondta Thomas Schäfer a tavalyi témáról. A ŠKODA régóta küzd kapacitáshiánnyal, ezért hosszú ideig kerestek helyszínt egy új gyár számára. Végül Törökországra esett a választás, ahol a tervek szerint a ŠKODA SUPERB és a Volkswagen Passat készült volna közös gyártósoron, hiszen mindkét modellt a ŠKODA fejleszti. „Nem építünk új üzemet. Olyan üzemekben keressük a kapacitásokat, amelyek nincsenek megfelelően kihasználva, például Indiában, Oroszországban, vagy a csoporton belül megosztott
üzemeket fogunk használni „- mondta.

Schäfer megerősítette, hogy bár a koronavírus-járvány következtében Európában is jelentősen visszaesett a kereslet, a cseh gyárak továbbra is kapacitásgondokkal küzdenek: „továbbra is a kapacitás több mint 110 százalékán dolgozunk.” Ezért a hónap végéig például döntés hoznak arról, hogy a KODIAQ gyártását elmozdítják-e a Kvasiny-ból, bár ahogy mondta, „a termelés áthelyezése bármely modellnél lehetséges”.

„A ŠKODA a legnagyobb növekedési potenciállal rendelkezik az egész csoportban” – jelentette ki Thomas Schäfer arról a szóbeszédről, hogy a márkának át kell helyeznie a fókuszt az olcsóbb szegmensekre. „Új piacokat keresünk, mi felelünk Oroszországért, Indiáért és Észak-Afrikáért az egész csoporton belül. Ki akarjuk használni ezt a potenciált „- magyarázta.

Észak-Afrikában, amelyet korábban éppen ő irányított, Schäfer szerint például egyre nagyobb a kereslet a CNG hajtású gépkocsikra. „A márkát a következő szintre kell emelnünk, bővítenünk kell a termelést és új piacokra kell lépnünk” – jellemezte feladatát. A feladat ebből fakadóan nem más, mint tovább növelni a számokat – a termelés és a profit esetében is. Thomas Schäfer bár nagy potenciált lát az új piacokon, ugyanakkor hozzátette, hogy ott a márkának a KAMIQ, KAROQ, és a FABIA más kivitelű változatait kell kínálnia. „Szeretnénk a helyi piacnak megfizethetőbbé tenni modelljeinket” – mondta.

„Természetesen nem gondolunk az elbocsátásokra, és ez vonatkozik minden dolgozónkra. Még mindig teljes munkaidőben, három műszakban dolgozunk”- mondta Schäfer a koronavírus által okozott jelenlegi helyzetről. A fejlesztés és az új projektek nem állnak le, de vannak olyanok, amiket elhalasztottak. „Lassítunk, nem költünk, csökkentjük a költségeket, hogy ellensúlyozzuk a legállásokból fakadó alacsonyabb darabszámok hatásait” – mondta. „Amikor a termelés volumene csökken, az autók előállítási ára növekszik, mert a költségek nagy része fix. Modelleink ára viszont változatlan maradt.”

Előző

Következő

Trackback/Pingback

  1. Májusban érkezik az új ŠKODA FABIA | Csak a ŠKODA! - […] maga Thomas Schäfer, a ŠKODA vezetője jelentette be a márka éves pénzügyi konferenciáján. Az új ŠKODA FABIA 5 ajtós…

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!