Veszélyben a Fabia Combi utódja!
Egy kínai bemutatóról került ki egy fotó, amin a gyáriak prezentálták, hogy mi várható a közeljövőben. Persze van olyan, amiről eddig is tudtunk, hiszen legutóbb éppen a Karoq bemutatója után csepegtetett információkat a márka vezetése. Bár nem szerepel rajta, de következtethetünk belőle a Fabia Combi jövőjét illetően is.
És persze utólag könnyű okosnak lenni, hiszen a rajta szereplő első modell a Kodiaq után, már be is mutatkozott. Az ott csak modell „K”-nak nevezett autó lett a Karoq. A sor másik végén álló Kodiaq Coupe sem jelent újdonságot, hiszen már régóta szárnyra kapott a pletyka, sőt legutóbb gyári források is említették megjelenését. A gond csak az, hogy jelenleg nincs ahhoz gyártási kapacitása a márkának, hogy Európában is forgalmazni tudja, Kínából pedig rendkívül költséges lenne a szállítása.
A gond csak az, hogy jelenleg nincs ahhoz gyártási kapacitása a márkának, hogy Európában is forgalmazni tudja, Kínából pedig rendkívül költséges lenne a szállítása.
Arról viszont, ami a Kodiaq Coupe előtt áll a sorban, a rejtélyes modell „Q” néven, még nem sokat tudtunk. Idáig. A napokban azonban bemutatkozott a SEAT Arona, amely a konszernen belül testvérmodelle lesz, így már lehet némi elképzelésünk, hogy mire is számíthatunk.
Az új SEAT 4,138 méter hosszú és 400 literes a csomagtartója. Ez már az új MQB padlólemez A0-ás (kisautó) változata, és erre épül az Ibiza is, amelynél azonban az Arona 79 milliméterrel hosszabb. De miért is érdekes ez nekünk? Azért, mert ez a méret a Skodánál a Fabia Combi vadászterülete. És ahogy a napokban kiderült a Citigóról, hogy nem kap utódot, úgy most a Fabia Combi kapcsán csiripelik ezt a madarak. Persze, amíg a Citigo sorsa tényként kezelhető, a Fabia Combi jövője még csak eldőlni látszik. Hiszen egy ilyen önálló modell kifejlesztése és főleg gyártásban tartása, rendkívül költséges. Kiváltképp, ha olyan modellektől veszi el a helyet, amelyekre jóval nagyobb a kereslet. És bizony a Fabia Combi következő generációja egyedül lenne, hiszen eddig a SEAT Ibiza kombi kivitelével készült párban. Az új Ibiza azonban nem kap ilyen kivitelt, viszont érkezett a helyébe az új kis SUV.
És egy ilyen modellt most már biztos, hogy a ŠKODA is bemutat. Ha ügyesen bánnak a platform nyújtotta lehetőségekkel (és miért ne tennék), akkor simán kiválthatják vele a Fabia Combit is. És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy a Fabia Combi piaca is zsugorodik… Szóval nagyobb összegben nem fogadnánk arra, hogy a jelenlegi modell utódot kaphat.
Szeretnéd kipróbálni vagy megvenni?
Elkezdődött a megújult Octavia gyártása
A Škoda Auto megkezdte a felfrissített Octavia sorozatgyártását a Mladá Boleslav-i fő üzemében. A márka bestsellerének felfrissített negyedik generációja többek között áttervezett hűtőrácsot, új, második generációs LED mátrix fényszórókat és a ChatGPT integrációját...
GO, FABIA GO!
Motorizáltságát és árát tekintve a FABIA GO a negyedik generációs FABIA alapkivitele, felszereltségét tekintve viszont nem. Az ellentmondás oka a magyar ŠKODA importőr által kínált limitált modell. Korábbi cikkeinkRitkán kerül be az autóimportőrök tesztparkjába...
Alexa, feltöltött már a CITIGO?
Ha ŠKODA CITIGOe iV, vagy mondjuk egy konnektoros hibrid SUPERB áll a garázsban, akkor ezentúl az Amazon Alexa használatával távolról elindíthatod vagy leállíthatod a töltésüket, de azt is ellenőrizheted, hogy mekkora a hatótáv éppen, szabályozhatod a légkondit és a...
60 éves az OCTAVIA
Ha megkérünk valakit, hogy mondjon egy ŠKODA modellt, szinte biztos, hogy az Octaviát említi majd. Nem véletlenül, hiszen ez a név összeforrt a márkával. Az első ŠKODA OCTAVIA 1959 januárjában látta meg a napvilágot. Az „Octavia” latinul azt jelenti „nyolcadik”. A...