fbpx

VISION iV: egy

tanulmányautóval az utcán

Kevés autógyár meri bevállalni azt, amit a ŠKODA. Egy 90 millió koronás (kb. 1,134 milliárd forint) tanulmányautót az újságírók kezébe ad, és kiengedi őket az utcára. Hiszen a Škodánál is összesen két ember vezetheti ezt az autót. Ez a bátorság pedig azt bizonyítja, hogy a VISION iV nem csupán egy műanyag héj, hanem működő technika, az első megtestesülése a jövőre érkező elektromos ŠKODA SUV-nak. Ami nagyon fontos a gyár számára.

A VISION iV nem kicsi. Szélességre majdnem azonos egy BMW X5-össel, és ha láttál már ilyet az utakon, akkor tudod, hogy mennyi helyet foglalnak. A hossza közel 4,7 méter, hatalmas a tengelytáv, és a csomagtér is 550 literes. És még egy nagyon fontos adat: külsőre 85%-ban megegyezik a sorozatgyártású változattal. És bár az utóbbiak közül ez a legkisebb szám, mégis a legfontosabb. Ugyanis a VISION iV teljesen más, mint amit megszokhattunk eddig a márkától. Erősen kupés tetőív, pengeéles, már-már agresszív vonalak, szűkre húzott szemek, és nagyon dinamikus összhatás. Ha a százhoz hiányzó 15%-ban olyan dolgok szerepelnek (márpedig valószínűleg igen), mint a kamerás visszapillantók, a különleges kilincs-, és ajtókialakítás, a világító márkafelirat hátul, vagy a 22 colos kerekek, akkor egy nagyon-nagyon izgalmas elektromos ŠKODA érkezik jövőre.

A tanulmányautón az ajtókat motorok mozgatják (akár távirányítóról is), és nincs hagyományos „B” oszlop. A „libakergető” ajtónyitás egy ilyen tanulmányon jól néz ki, de a mindennapokban nem túl praktikus, így ezért ne fájjon a szívünk, ha eltűnik. Viszont a belső… Egy nappali jellegű tér fogad minket, 4 különálló üléssel. Ha belegondolunk, akkor ez a megoldás már nem is annyira elrugaszkodott a valóságtól, hiszen a VarioFlex ülések már ma is hasonlót tesznek lehetővé, bár itt fix a beépítés. De miért is ne lehetne különböző hangulatú utasterekkel gyártásba küldeni egy olyan modellt, ami egyébként is az autózás egy új korszakát képviseli. Akinek a levegős tér a fontos 4 üléssel rendeli, akinek a sok ülőhely öttel.

Ami elsőre feltűnő az utastérben, az a fizikai gombok hiánya. A hangvezérlés és a minimál dizájn uralkodik, amit állítani kell, az érintőképernyőn tehető meg. Ez az irány már a SCALA-ban is megfigyelhető, például a klíma vezérlésénél. Van aki szereti, és van akinek szokni kell még.

A műszerfal másik szembeötlő újdonsága a kormánykerék. Ismét csak kétküllős kialakítású, és mivel ez már nem az első tanulmány, amiben ezt látjuk, nem csodálkoznánk, ha a szériaváltozatban is szerepelne. Lehet, hogy így készítik elő a kormány eltűnését a kocsikból? Először a küllők tűnnek el, aztán az egész kormány, és jön a teljes önvezetés. Amire egyébként már VISION iV is képes, legalábbis részben, hiszen Level 3-as a besorolása. 

Hosszú idő óta újra hátsókerekes lesz egy ŠKODA

A ŠKODA VISION iV lesz a márka első modellje, amely a konszern MEB platformjára épül. Ennek megfelelően alapban hátul hajt majd, de rendelhető lesz tengelyenkénti motorral, ami nem csak négykerékhajtást, de magasabb teljesítményt is jelent. A genfi tanulmányon ez 301 lóerőt jelentett.  A 83 kwh-ás akkupakk egyébként WLPT szerint 500 kilométer megtételéhez elég.

A rövid tesztúton az is kiderült még, hogy igazából nem is egy modell előfutára a VISION iV, hanem kettőé. Az egyik modell (ennek a formatanulmánya az iV) a sportosabb vonalvezetésével fog hódítani, a másik pedig a kicsit dobozosabb kialakítása révén még nagyobb teret kínálva a családokat fogja megszólítani, akár 7 üléses kivitellel is.  

 

Fotó: autoexpress.co.uk és autorevue.cz

FIGYELEM! Ez a posztunk ekkor frissült utoljára: 2019-08-30 . A benne szereplő Információk már érvényüket veszthették.

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!