fbpx

Whatcar: a ŠKODA KAMIQ

a kategória új bajnoka

A brit magazint lenyűgözte a KAMIQ, sőt egyenesen kategóriájának legjobbjának tartja jelenleg. De mi győzte meg őket erről?

A kis SUV-k piaca olyan, mint a csokoládéké. A legnépszerűbbeknél az alapösszetevők ugyanolyanok, mégis mindig akad valami, ami segít a döntésben. Ha ez nem így lenne, tulajdonképpen nem számítana, hogy egy SEAT Arona vagy egy VW T-Cross áll a házunk előtt. Hiszen az alapok, az összetevők ugyanazok. Mégis: a KAMIQ-ot az egyedibb csomagolása és finomabb tölteléke – hogy a csokis hasonlatnál maradjunk – a versenytársak fölé emeli.

Milyen vezetni és milyen utazni benne?

A KAMIQ alapmotorja az 1.0 literes TSI, amely 95 lóerővel mozgatja az autót. És ha azt hinnénk, hogy ereje nem elég a KAMIQ-hoz, nos akkor tévedünk. A Whatcar is bátran ajánlja ezt a motort, ami teljesen megfelelő a mindennapi városi használathoz.

A következő lépcső, a szintén háromhengeres 115 lórős TSI, amely a 6 fokozat miatt kényelmesebb választás, ha sokat használnánk autópályán. És itt nem az évente egyszeri nyaraláshoz kötött útra gondolunk. De akkor is ez a jobb választás, ha rendszeresen sok utassal másznánk hegyeket.

A 150 lovas négyhengeres benzinest felesleges fényűzésnek gondolják a KAMIQ-hoz, amelynek felárát inkább a nagyobb felszereltségre fordítsuk szerintük, hiszen van miből válogatni. Kivéve, ha automata DSG váltót szeretnénk, hiszen akkor ez, illetve a 115 lovas benzines a választási lehetőségünk.

KAMIQ

A SCALA után a KAMIQ-ban is elérhető a sport lengéscsillapító szabályozás, ami gombnyomásra 10 mm-rel alacsonyabbra engedi a karosszériát, és a futómű is keményebben rugózik hatására. De ha ezt nem rendeljük meg KAMIQ-hoz, akkor is remek kezelhetőséget és rugózást kapunk. Autópályán pedig kifejezetten kellemesebb útitárs a KAMIQ versenytársainál.

Utastér

Az emeltebb üléspozíció – 40 milliméterrel magasabban ülünk a SCALA-hoz képest – remek SUV érzést biztosít. Persze ne számítsunk emeletes busz élményre, de ez a kategória nem is erről szól. Az ülések kényelmesek, és a műszerfal is elsőre áttekinthető, annak ellenére, hogy nem az eddigi ŠKODA modellekben megszokott formákkal találkozunk.

Az emelt üléspozíció, és a nem túl vastag „A” oszlopok remek kilátást biztosítanak. A térérzetre és a kilátásra a hátsó utasoknak sem lehet panaszuk, ráadásul ez a versenytársakhoz képest sokkal jobb. Ez jól jön, ha például gyerekek utaznak hátul.

KAMIQ

A belépő Active szinten is egy 6.5 colos színes kijelzőt találunk középen, míg a csúcsot az Amundsen navigációval elérhető 9.2 colos érintő kijelző képviseli, amely a digitális műszeregységgel együtt érkezik, és a napokban debütált ŠKODA digitális asszisztenst, LAURA-t is megkapjuk vele.

Mindhárom változat az MIB 3-as fedélzeti rendszerrel és Bluetooth kihangosítóval érkezik. A két nagyobb pedig Apple Carplay és Adroid Auto-val is használható. Sőt! Az Apple Carplay akár vezeték nélkül is kommunikál telefonunkkal. Ha mégis a kábelek mellett döntünk, akkor két USB-C csatlakozóval vár minket a KAMIQ.

Ami pedig végleg meggyőzte a tesztelőket, az az utastér minősége volt, amely messze a versenytársak és konszerntestvérek fölött áll.

KAMIQ Amundsen

A kényelmi extrák terén is remekel a KAMIQ. Fűthető első és hátsó ülések, kétzónás klíma, vezeték nélküli telefontöltés, panoráma napfénytető, kulcs nélküli nyitás és indítás, motoros csomagtérajtó, digitális asszisztens és lista messze nem teljes. Ezeket a lehetőségeket csak a biztonsági felszereltség múlja felül. Új, 70 méterre a KAMIQ mögé látó Side Assist, vagyis holttérfigyelő, adaptív tempomat, városi vészfékező rendszer gyalogos és kerékpáros felismeréssel, kiállási asszisztens, tolatókamera, park assziszt, térdlégzsák, az alapként járó sávtartó rendszer és még sorolhatnánk.

És a végső verdikt: 5-ból 5 csillag.

A KAMIQ már itthon is rendelhető, ide kattintva össze tudod állítani a sajátodat is.

KAMIQ

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!