fbpx

Enyaq RS Race – az elektromos versenyautó

A Škoda Motorsport műhelyeiben most éppen egy egyedülálló autót készítenek. Az Enyaq RS Race koncepcióautó a fenntarthatóság felé vezető úton a technikai fejlődés soha véget nem érő erőfeszítéseinek eredménye. Tekints be a fejlesztés kulisszái mögé.

„A Škoda Motorsport 2021-ben fejlesztette ki első teljesen elektromos autóját. Sokat tanultunk, de úgy gondolom, most jött el az ideje, hogy kamatoztassuk a tapasztalatainkat. Ezért hozzuk létre az egyedülálló Enyaq RS Race koncepciót, amely bemutatja, hogyan tudjuk átültetni a motorsport DNS-ét a szériaautókba, miközben a fenntartható jövőért dolgozunk” – mondta Michal Hrabánek, a Škoda Motorsport vezetője.

Az Enyaq RS Race nem csupán egy formatervezési tanulmány lesz, hanem egy teljesen funkcionális autó, nagy ambíciókkal. „Nem csak vizuális módosításokról van szó. A kezdetektől fogva az a szándék vezérelte a munkánkat, hogy az autó mindenekelőtt funkcionális legyen” – erősíti meg Daniel Petr formatervező.

Az Enyaq Coupé RS alapján készült koncepció számos vizuális és műszaki változtatáson fog átesni. Szélesebb és alacsonyabb futóművet, más lengéscsillapítókat és 20 colos, alacsony profilú gumiabroncsokkal szerelt kerekeket kap. Aerodinamikai okokból, de az imént felsorolt módosítások miatt is, a koncepció áttervezett lökhárítókat és szélesebb sárvédőket, új hátsó diffúzort és egy nagy leszorítóerővel rendelkező hátsó szárnyat kap.

„Mindent a funkciónak rendelünk alá. Minden új formának és változtatásnak gyakorlati célja van – a cél az aerodinamika javítása, a leszorítóerő növelése és az autó alkatrészeinek jobb hűtése” – mondja Daniel Petr. 

Belül biztonsági – vagy népszerűbb nevén bukó – keretet szerelnek be. A sportülések és az ötpontos biztonsági övek a szériafelszereltség részét képezik. A belső tér más részei, például az ajtópanelek és a műszerfal is változásokon esnek át, a hangsúlyt a biztonságra és az új anyagokra helyezik. „Itt is a fenntarthatóság útját járjuk” – jelzi Daniel Petr.

A belső tér egyes részeit kiszerelik, hogy könnyebbé tegyék az autót. Az Enyaq RS Race-ben a versenyautókhoz hasonlóan csak két ülés lesz, és egyes részeit kikönnyítik vagy kompozit anyagokból készült újakra cserélik. A hajtáslánc is átesik némi módosításon, de a felhasznált motorokat és akkumulátorokat a sorozatgyártású Enyaq Coupé RS-ből veszik át.

„Az autó remekül néz ki, és alig várom, hogy megmutathassuk a végeredményt. Rengeteg érdekes elemet tartalmaz majd, amelyeket a szériaautókban is fel lehet majd használni. És ennek így is kell lennie, mert a motorsportnak nem csak a szórakoztatásunkat kell szolgálnia – segítenie kell a technikai határokat feszegetni és inspirálnia is kell hétköznapi modellek tervezőit” – zárja Michal Hrabánek.

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!