fbpx

Remekeltek: a Kodiaq és a Superb is ötcsillagos

A teljesen új Kodiaq és Superb a legjobb minősítést kapták: mindkét modell a maximális öt csillagot kapta a független Euro NCAP töréstesztjén. A Škoda Kodiaq az összes maximális pontszám 84%-át, míg a Škoda Superb az összes maximális pontszám 87%-át érte el. Ezzel az eredménnyel folytatódik a cseh autógyártó legjobb minősítések sorozata, még a 2023-ban bevezetett szigorúbb értékelési kritériumok mellett is. 2008 óta minden új Škoda modell ötcsillagos minősítést ért el.

Ügyfeleink és a többi közlekedő biztonsága a legfontosabb prioritásunk. Ezért nagy örömünkre szolgál, hogy a Škoda Kodiaq második generációja és a Škoda Superb negyedik generációja ötcsillagos minősítést kapott az Euro NCAP tesztjén. Különösen büszkék vagyunk a felnőtt és gyermek utasok védelme terén elért jó eredményeinkre. Az a tény, hogy a 2023-ban bevezetett szigorúbb tesztparaméterek bevezetése után is meghosszabbítottuk a modelleink ötcsillagos értékeléseinek sikerszériáját, egyértelmű bizonyítéka a legmagasabb biztonsági előírások iránti elkötelezettségünket.
Johannes Neft

műszaki fejlesztésért felelős igazgatósági tag, Škoda Auto

A legjobb pontszámok a felnőtt és gyermek utasok védelmére; magas értékelések a veszélyeztetett úthasználók védelmére és az asszisztensrendszerekre.

A független Európai Új Autó Értékelési Program (Euro NCAP) által meghatározott szigorúbb 2023-as kritériumok szerint a Škoda Auto által a Beta+ projekt keretében közösen fejlesztett új Škoda Superb és Volkswagen Passat, valamint az új Škoda Kodiaq ötcsillagos minősítést kapott a felnőtt és gyermek utasok védelmére. A Kodiaq az összesített maximális pontszám 84%-át érte el, míg a felnőtt utasok védelmére 89%-ot, a gyermek utasok védelmére 83%-ot, a veszélyeztetett úthasználók védelmére 82%-ot, a biztonsági asszisztens rendszerekre pedig 78%-ot kapott. A Superb az összes maximális pontszám 87%-át érte el. Kiemelkedő értéket, 93%-ot kapott a felnőtt utasok védelmére. De emellett 87%-ot ért el a gyermek utasok védelmére, 82%-ot a veszélyeztetett úthasználók védelmére, 80%-ot pedig a biztonsági asszisztens rendszerekre. Ezzel a minősítéssel a Superb a második legbiztonságosabb autó az Euro NCAP 2024-es rangsorában.

Ötcsillagos a Superb és a Kodiaq

Magas szintű passzív biztonság mindkét modellben

Mindkét modell karosszériáját a legújabb szabványok szerint tervezték, és melegen alakított, nagy szilárdságú acélból készült alkatrészeket tartalmaznak. Ezt az acélt elsősorban az A- és B-oszlopoknál, a tűzfalnál és az alagútkonzolon használják. Baleset esetén mindkét modell utasait nemcsak a merev karosszéria és a nagyméretű gyűrődési zónák védik, hanem a Škoda Superb esetében akár tíz, a Škoda Kodiaq esetében pedig kilenc légzsák is, köztük mindkét autóban az első ülések közötti központi légzsák.

Átfogó asszisztensrendszerek fokozzák a biztonságot

Mindkét modellben számos korszerű asszisztensrendszer figyelmezteti a vezetőt a lehetséges ütközésekre, és aktívan segít megelőzni azokat, illetve minimalizálni a következményeket. Ezek közé tartozik a Front Assist a gyalogos- és kerékpárosok előrejelző védelmével, az Side Assist, beleértve a hátsó forgalomfigyelőt, valamint az ütközéselkerülő asszisztens, a kanyarodási asszisztens, a kereszteződés asszisztens és a kilépésre figyelmeztető rendszer. A Travel Assist aktívan támogatja a vezetőt a jármű irányításában, és az adaptív sebességtartó automatika (ACC) mellett magában foglalja az adaptív sávtartó asszisztenst úttorlaszfelismeréssel, a Crew Protect Assist-ot, a forgalmi dugó asszisztenst és a vészhelyzeti asszisztenst is.

Az első kötény jobb és bal sarkában elhelyezett új nano radarérzékelők tovább fokozzák az olyan segédrendszerek teljesítményét, mint az Front Assist vagy a Crossroad Assist. A hátsó kötényben elhelyezett nano radarérzékelők növelik az Oldalasszisztens hatótávolságát. Az új Figyelem és álmosság asszisztens figyeli a vezető viselkedését, felméri a vezető lehetséges fáradtsági szintjét, és szükség esetén vizuális és akusztikus figyelmeztetéseket ad a virtuális műszerfalon.

Euro NCAP értékelései 1997 óta

Az 1997-ben alapított, a belgiumi székhelyú Európai Új Autó Értékelési Program (Euro NCAP) nyolc európai ország közlekedési minisztériumainak, autóklubjainak, biztosítási szövetségeinek és kutatóintézeteinek együttműködése. A program keretében törésteszteket végeznek a jelenlegi modelleken, értékelve azok aktív és passzív biztonsági jellemzőit, valamint a baleseti mentés során mutatott tulajdonságaikat.

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!