Sportos és stílusos: az új Kodiaq RS
A Škoda Kodiaq RS második generációja nagyobb teljesítménnyel, rengeteg sportos részlettel és bőséges felszereltséggel mutatkozott be.
Az első generációhoz képest az új Kodiaq RS még sportosabb lett, köszönhetően a kifinomult formatervnek és a műszaki fejlesztéseknek. A 195 kW (265 LE) teljesítményt a népszerű 2.0 TSI EVO benzinmotor adja le – ez 15 kW-tal több, mint amit elődje nyújtani tudott. Ennek köszönhetően az új Kodiaq RS összkerékhajtással és DSG automata sebességváltóval mindössze 6,3 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra, és a sebességmérő mutatója 231 km/h-ig kúszik fel a digitális műszerfalon.
De nem csak a 400 Nm-es nyomatékot élvezheti a vezető – az általános kezelhetőség is még jobb, mivel az új Kodiaq RS progresszív kormányzással és a fejlett DCC+ adaptív futóművet is kapott, amely az első generációhoz képest szélesebb körű beállítási lehetőségeket kínál. A precíz kezelhetőséget biztosító Sport üzemmód mellett a vezető számos más felfüggesztési és kezelhetőségi beállítás közül is választhat: Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual és Snow. A Kodiaq RS még egy speciális Off-Road üzemmóddal is rendelkezik.
Sportos kívül. És belül is.
De az autó sportossága máshol is megmutatkozik. A Dynamic Sound Boost funkció izgalmas hangélményt nyújt, és a Škoda Design szakemberei is sok munkát fektettek az autó megjelenésébe. A második generációs Kodiaq RS-en is megtalálhatóak a jellegzetes fényes fekete RS-elemek, mint például a hűtőrács kerete, a külső tükörborítók, az ablakkeretek felső része, a tetősínek és – ami a legfeltűnőbb – a Kodiaq második generációjának jellemzője, a jellegzetes, a D-oszlopot takaró karosszériaelemek. A vadonatúj első lökhárító részletei és az ötödik ajtón található Škoda felirat szintén fényes fekete színben pompáznak.
Az egyik figyelemfelkeltő újdonság a megvilágított hűtőrács, de a Kodiaq RS új RS logókat is kap a hűtőrácson és az ötödik ajtón. Az RS változat exkluzív keréktárcsákkal büszkélkedhet: a 20 colos Elias felnik alapfelszereltségként járnak, szintén fényes fekete fényezéssel. A féknyergek kontrasztos piros színben pompáznak. A karosszériát színt nyolc színösszeállítás közül lehet kiválasztani, az egyik közölük a feltűnő Bronx-arany gyöngyházmetál.
Az autó belsejében két design selection közül lehet választani. Az alapfelszereltség az RS Suedia, míg az RS Suite opcióként rendelhető. Mindkét felszereltségben sportos első üléseket kapnak a vásárlók integrált fejtámlákkal és kontrasztos piros öltésekkel; a Suedia változatban az ülések kárpitozása perforált Suedia anyag és műbőr kombinációja, míg az RS Suite változatot a természetes bőr jellemzi. A műszerfal és az ajtópanelek szintén az egyes változatoknak megfelelő anyagból készültek.
További sportos részletek közé tartozik a három küllős multifunkciós kormánykerék (szintén piros varrással), az acél pedálfelületek és a fekete tetőkárpit. Az RS logó büszkén jelenik meg az autó belsejében is, például az infotainment kijelzőn.
Bőséges felszereltség
A második generációs Kodiaq RS pazar felszereltséggel érkezik. A 10 colos virtuális műszerfal alapfelszereltség, míg az infotainment-kijelző 13 colos. A sportülések mindig elektromos vezérlésűek, fűtés és memóriafunkciókkal, a szellőzés pedig az RS Suite ülésekhez jár. A hátsó ülések fűthetőek. A Canton hangrendszer továbbra is fantasztikus hangélményt nyújt az autó minden utasának.
Az olyan fejlett funkció, mint a KESSY Advanced rendszer az autó automatikus nyitásával és zárásával – amikor a vezető közeledik az autóhoz vagy távolodik tőle – szintén a szériafelszereltséghez tartozik; a high-tech Matrix-LED fényszórók pedig fényanimációkkal köszöntik a vezetőt, amikor az autót kinyitja. A DCC+ adaptív futómű-szabályozás egy másik olyan funkció, amelyet az ügyfelek imádni fognak.
Az első Kodiaq RS modellek a jövő év első negyedében érkeznek meg, a hazai forgalmazás pedig még az év vége előtt elindul.