fbpx

Octavia RS árverseny: 2014 vs. 2024

A negyedik generációs Octavia RS frissített változata nemrég mutatkozott be, és ahogy az lenni szokott, a legtöbbek által kritizált pont a modell ára. Sokan drágának találják. Valóban, elszoktunk attól, hogy egy új autónak egyessel kezdődik az árcímkéje, főleg, ha utána nem hat, hanem hét számjegy áll. De tegyünk egy képzeletbeli kísérletet, és gyártsunk le egy harmadik generációs Octavia RS-t, majd állítsuk egymás mellé egy Škoda márkakereskedésbe őket.

Régen minden jobb volt. Volt tavasz, nyár, ősz, tél, jobb íze volt a tejnek, és még igazi Sport szeletet is lehetett kapni. Arról nem is beszélve, hogy mennyivel olcsóbbak voltak az autók is. Hiszen 10 évvel ezelőtt, a Porsche Hungaria 2014. szeptember 22-én érvényes árlistája szerint a harmadik generációs Octavia RS 2.0 TSI DSG váltóval akciós áron 8.260.370 forintért volt megvásárolható. Ez egy 220 lóerős, 6 sebességes automata váltóval szerelt modell volt. És mit látunk ma? A negyedik generáció 265 lóerős 7 sebességes DSG váltós RS kivitele közel 10 millióval drágábban, 18.122.480 forintért kelleti magát a szalonokban. Persze ebből még lejön az 1.650.001 forintos árkedvezmény, így a vége 16.472.479 forint.

Az a drága, ami nem drága

Igen ám, de közben eltelt 10 év, és bizony az infláció nem múlt el nyomtalanul, ahogyan azt a mindennapokban is érezzük. Jó, rendben van, de mennyi lenne most egy 10 évvel ezelőtti Octavia RS, ha figyelembe vesszük az inflációt is? Tessék leülni kicsit, ha mobilon olvasod a cikket: egészen pontosan 13.971.659 forint.  Ho-ho, horkan fel most mindenki a képernyők előtt! Tessék, megmondtuk már az elején! A mai autók pofátlanul drágák!

Azonban mielőtt kimondjuk a végső ítéletet, érdemes egy kicsit hátrébb lépni, hiszen mint általában mindig, így most is azok a fránya részletek rejtik az ördögöt. Ugyanis, ha egymás mellé tesszük a 10 évvel ezelőtti, harmadik generációs Octavia RS és a mai kivitel felszereltséglistáját, rögtön feltűnhet az eltérő hosszúságon kívül az is, hogy mennyivel gazdagabb az alapfelszereltsége a mai változatnak.

Extra vagy széria?

10 évvel ezelőtt persze számos tételt hiába kerestünk volna a konfigurátorban. Akkoriban még Xenon fényszóró volt a menő, a LED a fényszórókban csak a 2017-es facelifttel jelent meg. De ilyenek voltak az asszisztens rendszerek is, amelyek akkoriban még csak bontogatták a szárnyaikat. Persze vannak közös pontok is bőséggel, de ezek az extrák listáján szerepeltek 10 éve, ma pedig minden RS modellben az alapfelszereltség részei.

Ilyen például az elektromos csomagtérajtó, a kulcs nélküli nyitást lehetővé tevő KESSY rendszer, a Park Assist, a tolatókamera, a fűthető első és hátsó ülések, a navigációs rendszer a nagyobb kijelzővel, ami akkoriban 8”-t jelentett, a SunSet árnyékolás a B oszloptól hátra, a telefonkihangosítás – persze még indukciós töltés nélkül, a fűthető első szélvédő, de még a 18 colos kerekek is extrának számítottak akkoriban. Nos, ha minden olyan extrát összeadunk, ami ma már széria, akkor 2014-es árakon még további 2.456.180 forintot kellett volna a pénztárban hagynunk. És persze ez az összeg nem tartalmazza azokat a dolgokat, amik akkoriban nem voltak elérhetőek, de ma már szériában kapjuk őket, vagy éppen sokkal többet tudnak, mint akkoriban. Sőt, a plusz 45 lóerőről sem beszéltünk.

A számok nem hazudnak

Tehát ott tartottunk az imént, hogy a harmadik generációs Octavia RS mai árakon 13.971.659 forint lenne. Akciósan. Ha ehhez hozzászámítjuk az akkori extrák közel 2,5 milliós többletét, már közel annyit kellene fizetnünk, mint a jelenlegi modell kedvezményes ára. És ha az extrák felárába is beleszámítjuk az inflációt, a végeredmény 18.040139 forint lenne. Tehát az akkori akciós modellért közel annyit kellene fizetnünk, mint egy mai, negyedik generációs Octavia Rs-ért kedvezmények nélkül.  Ha pedig a mai akciós árat vesszük figyelembe, akkor közel 1,6 millió forinttal kedvezőbb lesz a mai modell ára 2014-es társához képest.  Tegyük még ehhez hozzá, hogy a sokkal-sokkal hosszabb alapfelszereltség értékét és plusz lőerőket nem is forintosítottuk.

Láthatjuk, hogy ma egy sokkal erősebb és jobb autóért, magasabb felszereltséggel kevesebbet kell fizetnünk, mintha ugyanezt az autót 2014-ben próbáltuk volna megvenni. Meglepő, ugye?

Emelkedtek az új autók árai? Persze, ezt kár is volna tagadni. De a fentiek tükrében érdemes átgondolni azt a kijelentést, hogy a mai autók drágábbak, mint például 10 évvel ezelőtt.

Az árakat a Porsche Hungaria 2014. szeptember 22-én illetve a 2024.09.20-án érvényes árlistájáról vettük, az inflációt figyelembe vevő korrekcióra pedig ezt az oldalt használtuk

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!