fbpx
KODIAQ és KAROQ

Frissül a KODIAQ és a KAROQ

Kevesen tudják, de az autógyárak időszámítása kissé eltér a naptári évtől. A modellév váltás a ŠKODA esetében május végén szokott megtörténni, amikor szinte minden modell kap egy kisebb frissítést.

 

Ennek megfelelően a kereskedésekben hamarosan megjelennek az immár 2020-as modellévű autók. Idén különösen könnyű dolgunk lesz, hogy kiszúrjuk az új KODIAQ-ot és KAROQ-ot. Hiszen az ötödik ajtón megjelenik a SCALA-n bemutatkozott, márkajelzésként megjelenő ŠKODA felirat. Ez egyébként szép lassan az összes ŠKODA modellen feltűnik. A SCALA és KAMIQ már eleve így mutatkozott be, a felfrissült SUPERB is ezzel kerül a szalonokba, az OCTAVIA az új modellel kapja meg ezt a feliratot, és a FABIA is lecseréli hamarosan szárnyas nyilat.

A KODIAQ SPORTLINE kívülről még az újonnan megjelenő, 20” „Ignite” könnyűfém kerekről lesz felismerhető. A többi újdonság a felszín alatt bújik meg. Így a KODIAQ 18 colos vagy nagyobb kerekeihez rendelhető, fejlettebb keréknyomás érzékelő rendszer is, mely egyenként méri a levegő nyomását a kerekekben.

Lopásbiztosabb lett a KESSY

A kulcs nélküli rendszerek rendkívül kényelmesek, de fokozzák autónk lophatóságát. Hiszen a rendszer úgy működik, hogy a kulcs folyamatosan keresi az autónkat egy kódolt jel segítségével, és ha bizonyos távolságon belül tartózkodunk, akkor az autónk felismerve ezt a jelet, engedélyezi az ajtók nyitását. A probléma is ebből fakad. Ha ugyanis ezt jelet valaki egy átjátszó készülékkel a közelünkből továbbítja az autónkhoz, akkor a rendszer azt gondolja, hogy ott állunk az autónk mellett. Ezért az új modellévtől a ŠKODA KESSY-hez tartozó kulcsok mozgásérzékelőt kapnak. Így ha a kulcs 15 percig nem mozdul, akkor leállítja ezt a jelet, így nem tudják azt ellopni. Amint megmozdítjuk a kulcsot, a jel sugárzása újra kezdődik.

Fejlettebb holttérfigyelő

Az eddigi rendszer, amelynek a kijelzője a tükörlapba volt integrálva, csupán az autó hátuljától 20 méterre figyelte a forgalmat. Az új rendszer, amelyet a tükörházba helyezett nagy méretű sárga visszajelzőről ismerhetünk fel, ezzel szemben már 70 méterre lát az autónk mögé, és 15 km/h-s sebesség felett aktiválódik. Fékezéskor viszont egészen 10 km/h-s sebességig marad aktív. Az új modellévtől a rendszer része lesz a kiállási asszisztens is, amely eddig külön extra volt. Ez a rendkívül hasznos kiegészítő tolatáskor figyeli autónk környezetét, és jelez illetve állóra fékezi autónkat, ha veszélyt (közeledő gyalogos, kerékpárost vagy autót) észlel.

Adaptív lengéscsillapítás első kerék hajtáshoz is

A DCC eddig csak az összkerekes KODIAQ illetve KAROQ sajátja volt, a 2020-as modellévtől viszont elérhető minden hajtásváltozathoz. A DCC segítségével normál, sport, illetve komfort fokozatba állíthatjuk a lengéscsillapítás keménységét egy egyszerű gombnyomással.

Új 2.0 TDI motor a KAROQ-hoz

Új, 190 lovas dízelmotorral bővül a KAROQ kínálata. Az Euro 6d-TEMP normának megfelelő motor AdBlue adalékot használ, és együtt jár a 7 sebességes DSG váltóval, valamint az összekerékhajtással.

ŠKODA CITIGOe iV: az első elektromos ŠKODA

A márka 124 éves történetében egy új fejezetet nyitott a CITIGOe iV, amely a hamarosan több tagúra bővülő elektromos ŠKODA választék első tagja. 265 kilométeres hatótáv, 5 ajtó és zéró-emisszió.A nevében lévő e betű talán nem kell magyarázni. De miért iV (ejtsd...

bővebben

ŠKODA CITIGOe iV: az első elektromos ŠKODA

A márka 124 éves történetében egy új fejezetet nyitott a CITIGOe iV, amely a hamarosan több tagúra bővülő elektromos ŠKODA választék első tagja. 265 kilométeres hatótáv, 5 ajtó és zéró-emisszió.A nevében lévő e betű talán nem kell magyarázni. De miért iV (ejtsd...

bővebben

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!