Egy újabb OCTAVIA modell mutatkozott be, ami régi hagyományt visz tovább. A SCOUT kivitel ennek megfelelően csak combi kivitelben lesz elérhető, de most először akár elsőkerék-hajtással is.
Drámai változások nem történtek a külsőn, de ez nem is baj. Az OCTAVIA már amúgy is kategóriája egyik legszebb modellje volt. A kötelező terepes toldatok azért egy kicsit vadítottak a megjelenésen.
Az OCTAVIA SCOUT kivitele 15 mm-el magasabb a hagyományos változathoz képest. Természetesen az összes, már megismert biztonsági és kényelmi extra elérhető hozzá, de már alapban is gazdagon felszerelt a modell.
Most először érhető el SCOUT modell tisztán első kerekhajtással, ez eddig a ScoutLine sorozat sajátja volt. Így a négykerék-hajtás csak opció a 115 lovas 2.0 TDI motorral, és a 150 lovas 1,5 TSI motorral, mindkettőhöz kézi sebességváltó társul. Választható még az enyhe hibrid 1.5 TSI e-TEC verzió is, ez azonban csak elsőkerék-hajtással és hét sebességes DSG sebességváltóval.
A csúcsot a 190 lóerős 2.0 TSI, a 200 lóerős 2.0 TDI, és a 150 lovas 2.0 TDI motorok jelentik, amelyek csak négykerék-meghajtással és hét sebességes DSG sebességváltóval érhetőek el. A négykerek-hajtás egy milliszekundum alatt képes reagálni a kerekek fordulatszámának legkisebb különbségeire is. Szükség esetén a nyomaték akár 90% -át is átviheti a hátsó tengelyre, és egyetlen kerékre is képes a nyomaték akár 85% -át átadni.
A forgalmazás várhatóan ősszel indul.