fbpx

A Škoda a Gran Turismo 7 főszereplője lesz

A Fortnite után a Škoda úgy döntött, hogy bővíti jelenlétét a videojátékokban. Ezúttal a Gran Turismo 7-re esett a választás, amely a PlayStation népszerű, 1997 óta futó versenyszimulációs sorozata. A sorozatban már eddig is rengeteg legendás márka és autó szerepelt, most pedig a Škoda is beszáll a játékba. Nem is akármivel!

Ez egy kissé futurisztikus koncepcióautó, de egyszerre utal a cseh autógyártó jelenlegi formanyelvére, a Modern Solidra, és elsősorban a Škoda gazdag motorsport-történelmére. Nem véletlen, hogy a virtuális versenyautót megalkotó tervezők a Škoda 1100 OHC vagy 130 RS modellből merítettek ihletet.

Virtuális, de kifinomult

Bár a Vision Gran Turismo egy virtuális autó, a tervezőknek számos korlátozást kellett figyelembe venniük a koncepcióautó megalkotásakor. Ez a játék követelményeinek köszönhető. „A Gran Turismo vonzereje nem csupán az első osztályú grafikában rejlik – a játék büszke a valósághű vezetési szimulációra is, és ehhez kellett igazítanunk az autó formatervét. Az autót és annak tulajdonságait a játékban több mint száz műszaki paraméter határozza meg, amelyek közül néhány a valós modellek tervezésére is jellemző” – magyarázza Martin Porteš, aki a Škoda Vision Gran Turismo koncepciót tervező csapatot vezette.

Kezdettől fogva egyértelmű volt például, hogy ez egy elektromos autó lesz, összkerékhajtással. A tervezők lítium-ion akkumulátorokat terveztek a padlójába és négy villanymotort – tengelyenként kettőt – és összesen 800 kW teljesítményt. A virtuális autó 800 voltos architektúrát és aktív aerodinamikát alkalmaz. „Azt akartuk, hogy ne csak jól nézzen ki, hanem képes legyen felvenni a versenyt a kategória legjobbjaival. Nagyon kíméletlen, így igazi próbatétel lesz a játékos tudásának” – mondja Porteš.

A tervezők újszerű megközelítéssel dolgoztak ezen a virtuális autón. „A Vision Gran Turismót a szériaautóktól eltérően fejlesztettük. Általában először a belső teret tervezzük meg, majd kidolgozzuk a részleteket, de itt abból indultunk ki, ami a legjobban látható a pilótafülkéből: a kormánykerékből. A kormánykerék tartalmazza az összes szükséges játékelemet, és az egész pilótafülke kialakítása ebből fejlődött tovább” – magyarázza Julien Petitseigneur belsőépítész.

A minimalista részletek és a kifinomult felületek a Modern Solid alapjain, és más koncepciók, például a Vision 7S dizájnnyelvén alapulnak. A pilótafülke vonalvezetését úgy tervezték, hogy segítsen a játékos figyelmét a versenypályára összpontosítani.

A kecses külső vonalakat a Škoda 1100 OHC ihlette. „Ez egy olyan autó, amelyet alapvetően megfosztottak attól, hogy saját versenykarriert futhasson be, és mi ezt szeretnénk ezt egy kicsit bepótolni, tisztelegni előtte” – mondja Franck Le Gall külső formatervező. „A Skoda motorsportban szerzett gazdag múltjának is szerettünk volna emléket állítani” – teszi hozzá.

A Škoda Motorsport gazdag hagyományait a Gran Turismo versenyautó egyik színváltozata is megidézi. Míg az elegáns zöld a Vision 7s koncepcióra és a Škoda új grafikai arculatára utal, addig a hagyományos fehér és kék színű, piros részletekkel díszített fényezés olyan versenyautó ikonokra utal, mint a Škoda 130 RS. Pontosan ezeket a színeket viselték az autók, amikor 1977-ben kettős győzelmet arattak a Monte Carlo Rally-n.

Egy valóra vált álom

A Vision Gran Turismón dolgozó tervezők számára bizonyos értelemben egy álom vált valóra. A csapatban gyakorlatilag mindenki jól ismeri a Gran Turismo játéksorozatot. Franck Le Gall és Julien Petitseigneur is emlékszik, hogy évekkel ezelőtt játszott a sorozat első részével. „Ez a játék táplálta az autók iránti szenvedélyemet és a vágyamat, hogy autótervező legyek” – mutat rá Petitseigneur. „Először csak meglepődtem, de idővel kezdtem arra gondolni, hogy egy olyan márka, mint a Škoda, amelynek ilyen nagy múltja van a motorsportban, nem volt része ennek a legendás játéknak” – teszi hozzá Le Gall.

Ezért Martin Portešsel és néhány másik kollégával együtt úgy döntöttek, hogy tesznek valamit ez ellen. A projekt egyfajta játéknak indult, egy ötlet, amelyen az ebédszünetekben dolgoztak. De, amikor már vázlatok és virtuális modellek álltak rendelkezésükre, megmutatták őket Oliver Stefani vezető tervezőnek. „Megdöbbentett a kreativitás és a részletesség. És azonnal rájöttem, hogy ezt tovább kell vinnünk, és hogy mindenképpen részesei kell legyünk a játéknak” – mondja Stefani. Az ő lelkesedésének és a Polyphony Digitalnál a játék készítőivel való együttműködésnek köszönhetően aztán a projektet végigvitték.

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!