Ahogy szigorodnak a környezetvédelmi normák, úgy szoktak le a gyártók arról, hogy a frissen megjelent modellek végsebességét hangsúlyozzák. Pedig például a SCALA-nak nem lenne szégyelni valója.
A német autópályákon még vannak olyan szakaszok, ahol nincs sebességkorlátozás. Így anélkül tudták próbára tenni az 1.5-ös 150 lovas TSI motorral szerelt SCALA-t, hogy szabályt szegtek volna. Ennek ellenére senkinek sem javasoljuk az alábbi mutatványt, de azért jó tudni, hogy a SCALA-ban ezzel a motorral bizony van „kraft”.
Mert bizony a SCALA 0-ról indulva 8.5 másodperc alatt volt százon, 20 másodperc után érte el a 160-as tempót, és a lendülete itt sem hagyott alább, sőt! 35 másodperc környékén már 200-nál állt a mutató, és a vége 246 km/h óra környékén volt. Innen a forgalom miatt a vezető már lassítani kezdett. Még ha le is vonunk egy kicsit ebből az értékből a minden autóban megfigyelhető sebesség túlmérés miatt – ez a ŠKODA modellekben általában 5-6 km/h – akkor is értékelendő a teljesítmény. Hiszen a SCALA nem egy sportautó, és még csak nem is egy RS kivitel. Bár sokan reménykednek benne, hogy egyszer megérkezik az is.