fbpx

Scala vagy Kamiq? Igazából nincs rossz válasz!

Ugyanaz az alap, de mégis különböző karakterek. A Škoda Scala és a Škoda Kamiq technikailag testvérek ugyan, de első pillantásra is látszik, hogy másokat akarnak megszólítani. A jó hír, hogy bármelyiket is választjuk, nem döntunk rosszul.

Méretek

Mivel azonos műszaki platformon osztoznak, a két autó mérete is hasonló. Kivéve a magasságukat, és ebből az egy markáns különbségből számos olyan tulajdonságban eltérnek egymástól, amelyek eredményeképpen jelentősen eltérő igényeket is ki tudnak szolgálni, ugyanabban a méretkategóriában.  

Scala

A Škoda Scala sok helyet kínál kompakt méreteihez mérten is. És ez vonatkozik mind az utasoknak fontos belső térre, mind a csomagjaiknak csomagtérre. Ideális autó egy egyedülállónak, egy pár vagy akár egy fiatal család számára. Két szülő és két cseperedő gyermek kényelmesen elfér benne. A több mint 460 literes csomagtartó kapacitása pedig olyan nagy, mint amit akár egy osztállyal feljebb lévő autóknál vár el az ember – egyetlen riválisa sem kínál ekkora csomagteret.

„A modell 2019-ben jelent meg a piacon, és már a kezdetektől fogva sokakat meghódított formatervével. A Scala volt az egyik első modell, amely a cseh autógyártó új formanyelvét mutatta. Tavaly ráncfelvarráson esett át, amely eredményeként még több friss formajegy jelent meg a Scala külsején, így kissé sportosabb és dinamikusabb külsőt kapott” – mondta Jan Hrbek termékszóvivő.

A Scala sportosabb megjelenését fokozza többek között az átdolgozott hűtőrács és a lökhárító, amelyek új, dinamikus elemeket kaptak. A csúcsváltozat új lámpákat is kapott: a nappali menetfénycsíkot két részre osztották, ami egyedi karaktert kölcsönöz a modellnek. Egyszóval a Scala egy olyan autó, amelyet kár kihagyni a számításból, a forgalomban pedig összetéveszthetetlen.

„A modernizált belső tér is elegánsabb lett, a modell minden kivitele még jobban hasonlít a nála nagyobb Škodákból ismert utasterekhez. Joggal mondhatjuk, hogy a Scala most már utasterében lenni olyan, mintha hazaérkeznénk – és az egyes belső hangulatok elnevezései, Suite, Lodge vagy Loft, még inkább erősítik ezt, az autó az otthonunk érzést” – mutat rá a termékszakértő.

Ami a hajtásláncokat illeti, a kínálatban a népszerű TSI motorok szerepelnek, az 1 literestől az 1,5 literesig, háromféle teljesítménnyel, valamint kézi és automata sebességváltókkal. Mostantól minden motor az evo2 jelölést viseli, még az egyliteres változat is. A két motor közül az erősebbik által leadott teljesítmény 81 kilowattról 85 kilowattra nőtt. Emellett újratervezett kézi sebességváltót, valamint javított teljesítménygörbét és nyomatékkaraktert kapott. „Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az autót élvezetesebb vezetni, különösen a városi forgalomban” – teszi hozzá Hrbek.

Kamiq

A Kamiq-ot nevezhetnénk akár a Scala egy kissé robusztusabb ikertestvérnek is, hiszen az autók műszaki alapja azonos, néhány dizájnelem és a belső tér is megegyezik, mégis teljesen más karakter.  A Kamiq megjelenése után egy gyors csúcstámadással a második helyre ugrott a márka eladási rangsorában, és jelenleg a legkelendőbb Škoda SUV modell. Sőt! Több piacon, például Olaszországban és Spanyolországban a Kamiq a legjobban fogyó Škoda modell, megelőzve a szinte örök első Octaviát.

„A Kamiq népszerűségének számos oka van, többek között a Scalához képest lényegesen robusztusabb és mokányabb, egyértelműen SUV géneket hordozó formaterve. A legutóbbi frissítés még tovább is erősített a modell megjelenésének ezen vonásait. Természetesen a Kamiq az utastérben is brillíroz, kialakítás miatt nagyobb fejtérrel rendelkezik, mint a Scala, és sokan a nagyobb hasmagasságát (188 mm, szemben a Scala 149 mm-ével) is előnyösnek találják, hiszen ez kényelmesebbé teszi az autóba való beszállást, különösen az idősek. De azok is értékelik a magasságát, akik nem szeretnek túl alacsonyan ülni egy autóban. Ennek ellenére a Kamiq továbbra is nagyon kompakt maradt. Ez különösen a városi parkolás szempontjából jelent előnyt” – mondja mosolyogva Hrbek.

Az értékek, amik összekötnek

Bár külső megjelenésükben a frissítés után is markánsan különböző autókról van szó, azért jócskán találunk közös értékeket is.  Az egyik legjelentősebb újdonság a LED Matrix fényszórók megjelenése, és már az alapváltozat is teljesen LED-es világítótesteket kapott. „A Matrix technológia egyszerre jelent nagyobb kényelmet – egy gombnyomással elfelejtheti a fényszórókar kapcsolgatását – és természetesen nagyobb biztonságot is a vezető számára. Segítségükkel még rossz látási viszonyok mellett is nagyobb lehet a látótávolság, ami azt is jelenti, hogy a potenciális veszélyforrásokat a vezető hamarabb észreveheti. Ráadásul a fényszórók nem vakítják el a többi közlekedőt” – mutat rá Hrbek.

A Scala és a Kamiq másik közös vonása, hogy az analóg műszerek  teljesen eltűntek az utastérből, és mindkét modellnél átálltak a digitális kijelzőkre, amely így minden változatban alapfelszereltség, és kiviteltől függően nyolc vagy tíz colos képátlóval rendelkezhet. Az infotainment-kijelző átlója nyolc vagy kilenc colos lehet.

Praktikus újdonság a légkondicionáló vezérlése. „Mivel figyelünk az ügyfeleink és a szaksajtó visszajelzéseire, átterveztük a Climatronic vezérlést, így azon mostantól fizikai gombokkal szabályozhatjuk a szellőzést. Ezentúl nem kell az infotainment menükben keresgélni, ha növelni vagy csökkenteni szeretnénk a hőmérsékletet, vagy a szellőzés intenzitását” – mondja a szóvivő.

Persze egyik modell sem lenne igazi Škoda, ha nem találnánk számos Simply Clever megoldást is bennük, amelyekkel megkönnyítik a mindennapokat. Kaptak gyorsabb, akár 15 wattos vezeték nélküli telefontöltést és a hátsó utasoknak is jutott újdonság.

„Az egyik ilyen nagyszerű funkció a hátsó utasoknak szánt táblagéptartó, amely mostantól akár a Monte Carlo kivitelek sportüléseihez is elérhető, a szériaülések mellett. Ez megkönnyíti és szórakoztatóbbá teszi a hosszú utazásokat például a hátul ülő gyerekekkel a Scala és a Kamiq modellekben” – zárja Jan Hrbek termékszóvivő.

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!