fbpx
Unknown 5

ŠKODA Octavia teszt – Totalcar

|

Ne legyenek illúzióink, a ŠKODA a VW csoport műszaki hátterére támaszkodva mára simán tudná hozni az Audik kifinomultságát. De muszáj annyit rontani például a ŠKODA Octavia modelleken, hogy indokolt legyen a drágább márkák felára. Mintha a visszapillantótükör körül keletkező suhogás, a gumik felől érkező dübörgés vagy a TDI motorok alapjárati kerepelése mind azt duruzsolná a vezető fülébe: nem volt pénzed VW-re, csóró voltál az Audihoz.

ŠKODA Octavia

Nem tolakodón, nem lesajnálón, de folyamatos nyomasztással. Egy új ŠKODA Octavia tervezésekor a legnehezebb értekezleteknek azokat képzelem, amiket a mennyit rontsunk rajta, hogy elég távol kerüljön a Volkswagen Golftól és az Audi A3-tól tematikával tartják. Egymásnak feszülnek a konszern drágább márkáinak érdekeit védő, illetve a mlada boleslavi mérnökök, és hosszan vitáznak a különböző zajok és vibrációk mértékének növelésén, a belső tér anyagainak silányításán vagy a kihagyandó extrákon.

Nyilván nem ez a helyzet, de nehéz elképzelni, hogy az apró hiányosságok, az a néhány pont, ahol bele lehet kötni mondjuk az új, ráncfelvarrott ŠKODA Octaviába, az nem szándékos, jól megfontolt tervezés eredménye. És azt is nehéz elképzelni, hogyha lehetne, akkor a csehek nem tudnák jobbra megcsinálni.

A konszern becsületére legyen mondva, néhány területen hagyja, hogy a ŠKODA Octavia kompenzáljon, és többet nyújtson, mint a VW, a Seat vagy az Audi. Az egyik ilyen a helykínálat, amely nem csupán a testvérmodellekét veri, de szinte minden ŠKODA tágasabb az összes többi konkurensnél is. Nincs még egy kompakt autó, amelyben akkora lenne a hely, mint a ŠKODA Octaviában és a csomagtartó is gigantikus: az ötajtósé alaphelyzetben 590, míg a kombié 610 literes és az ülések ledöntésével 1740-re bővíthető.

Tovább a teszt többi részéhez a Totalcar.hu-ra!

Ha másra is kíváncsi…

Az új ŠKODA FABIA RS Rally2: a legenda folytatódik

Az új ŠKODA FABIA RS Rally2: a legenda folytatódik

Az új ŠKODA FABIA RS Rally2 a cseh autógyártó népszerű szériamodelljének negyedik generációján alapul. Ez egy vadonatúj versenyautó, amely kihasználja a széria FABIA erősségeit, többek között a kifinomult aerodinamikát, a karosszéria merevségét és az új arányokat....

bővebben
GO, FABIA GO!

GO, FABIA GO!

Motorizáltságát és árát tekintve a FABIA GO a negyedik generációs FABIA alapkivitele, felszereltségét tekintve viszont nem. Az ellentmondás oka a magyar ŠKODA importőr által kínált limitált modell.  Korábbi cikkeinkRitkán kerül be az autóimportőrök tesztparkjába...

bővebben
60 éves az OCTAVIA

60 éves az OCTAVIA

Ha megkérünk valakit, hogy mondjon egy ŠKODA modellt, szinte biztos, hogy az Octaviát említi majd. Nem véletlenül, hiszen ez a név összeforrt a márkával.   Az első ŠKODA OCTAVIA 1959 januárjában látta meg a napvilágot. Az „Octavia” latinul azt  jelenti „nyolcadik”. A...

bővebben
ŠKODA SCALA: közeleg a frissítés

ŠKODA SCALA: közeleg a frissítés

A ŠKODA SCALA 2019 óta van velünk, és úgy tűnik, elérkezett a frissítés ideje. Korábbi cikkeinkA ŠKODA SCALA fontos modell a márka életében, hiszen bemutatásával újabb szinte lépett a ŠKODA. A neve is ebből ered, latinul lépcsőt jelent. Közvetlen elődje a RAPID volt,...

bővebben

FIGYELEM! Ez a posztunk ekkor frissült utoljára: 2017-05-20 . A benne szereplő Információk már érvényüket veszthették.

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!