fbpx

Az új ŠKODA ENYAQ

álruhában

A héten hivatalosan is bejelentették a ŠKODA első elektromos SUV modelljének a nevét, a technikáját pedig már álruhában tesztelik.

A gyanútlan szemlélőben talán nem vet fel kérdéseket, hogy mit keres egy cseh gyári próbarendszám egy német modellen. Azonban ha egy pillantásnál többet vet rá, az avatatlan szemnek is feltűnhet több furcsaság. A legszembetűnőbb, hogy a tankolónyílás helyén egy masszív fedél van fixen beépítve.

ENYAQ

Ez az apró, de fontos részlet is arról tanúskodik, hogy ez a Tiguan nem egy hagyományos benzines vagy dízel modell. De elgondolkodtató az is, ahogy a karosszériába betoldottak néhány centit, hogy az MEB platformra épülő ENYAQ elférjen ebben a szűkös köntösben. Az utolsó részlet, ami szintén elárulja, hogy ez egy elektromos tesztautó, az a hátsó dobfék. Erről legutóbb Martin Hrdlicka, a márka fejlesztési osztályáról állította nemrég, hogy ez a megoldás reneszánszát fogja élni a következő években. Ennek pedig az az oka, hogy az elektromos modellekben alkalmazott villanymotorok feleslegessé teszik a hátsó tárcsafék alkalmazását, hiszen a villanymotorok nemcsak az autó gyorsításában, hanem a lassításában is aktív szerepet játszanak.

ENYAQ
ENYAQ

És ha már a motorokról beszélünk. Hosszú idő – több, mint 30 év – után az ENYAQ lesz az a ŠKODA, amelyik alapban hátsókerékhajtással készül majd. Bár a ŠKODA ENYAQ elérhető lesz összkerékhajtással is, ahogyan a ŠKODA VISION iV is ilyen, de a drágább kivitelek sajátja lesz majd. Ha ENYAQ is hasonló teljesítménnyel kerül gyártásba, mint a VISION iV, akkor 6 másodperc alatti gyorsulásra számíthatunk. A modell várhatóan az év második felében mutatkozik be, kétféle karosszéria változatban.  

FIGYELEM! Ez a posztunk ekkor frissült utoljára: 2020-07-14 . A benne szereplő Információk már érvényüket veszthették.

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!