fbpx

ENYAQ iV WLTP adat:

mennyire bízhatunk benne?

A villanyautóknál jellemzően a velük megtehető távolság az egyik legfontosabb adat, amelyből akár a vásárlási döntést is hozhatunk. Ezt a WLTP szabvány szerint mérik. Az ENYAQ iV WLTP szerinti legnagyobb hatótávja 528 km. De mennyire valós ez az adat?

Korábbi cikkeink

2017. szeptemberében jelentősen változtattak az autók fogyasztását mérő cikluson, melynek új neve WLTP. Amíg a hagyományos autóknál a fogyasztást és CO2 kibocsátást tűntetik fel vele fő helyen, addig az elektromosoknál a hatótávról is megtudhatunk információkat. Kevesen tudják, de az új mérési szabvány szerint már nem laboratóriumban, mérőpadon tesztelik az autókat, hanem valós körülmények között, előre meghatározott útvonalon. Ebben van városi, országúti és autópálya szakasz, több erőteljes gyorsítás és fékezés, illetve minden felszereltséget külön figyelembe vesznek a mérés során.

Persze egyik standardizált mérési ciklus sem tudja teljesen leképezni a valóságot, főleg ha olyan dologról beszélünk, mint egy autó a mindennapi használat során. Ezért is érdekes, amikor a szabványosított mérést, esetünkben az ENYAQ iV WLTP adatát szembesítik a valósággal.

A módszer azonos volt minden autó esetében. Teljesen feltöltötték őket, majd azonos vezetési stílusban, azonos útvonalon, azonos klíma és egyéb fedélzeti elektronika használata mellett addig mentek velük, amíg teljesen meg nem álltak. Az útvonalon volt városi, országúti és autópálya szakasz is. Ez utóbbit 110 km/h-s sebességgel tették meg, és persze ezek mellett egy hegyi hágón is keresztül kellett jutnia az autóknak. Érdekesség, hogy a legnagyobb hatótávval rendelkező modellek, így az ENYAQ iV is, ezt kétszer is teljesítették.

A hatótáv mellett kíváncsiak voltak a fogyasztásra, és arra is, hogy milyen gyorsan lehet újra feltölteni őket.

De mennyire valós az ENYAQ iV WLTP adata?

Ha röviden akarunk fogalmazni, teljesen. A teszt során az ENYAQ iV 80-as változata (kerékméretek 235/45-R21 elől – 225/40 R21 hátul) meg is haladta a WLTP-ben megadott 520 kilométert. A valóságban 522 km-t teljesített. Mindezt 20 és 25 fok közötti kinti hőmérséklet, és mérsékelt légmozgás (értsd: szél) mellett. Míg az ENYAQ iV WLTP fogyasztási adata erre a modellre 17,2 kWh, a valóságban 14,5 kWh-t mértek.

Tölteni is gyorsabban lehet

Egy hosszabb utazás során a hatótáv mellett az is fontos, hogy milyen gyorsan tudjuk tölteni autónkat. A teszt során az ENYAQ iV ebben is remekelt. Az erre az ENYAQ iV modellre vonatkozó WLTP adat 5-ről 80 %-ra CCS villámtöltőn 125 kW-os töltési teljesítmény mellett 38 perc. A valóságban a teszt során 32 percet és 2 másodpercet mértek.

Kevesen tudják, de az adat, amit a gyártók maximális töltési teljesítményként megadnak, nem állandó érték. A töltési folyamat során változik, jellemzően csökken a maximális értékről. Azt, hogy a maximális értéket meddig tudja az autónk produkálni, a töltési karakterisztika mutatja meg. Az ENYAQ iV ebben is remekelt.

A töltési tesztet egyébként a való életben is sokszor előforduló módon, kétórás autópálya szakasz után, közvetlenül a töltőhöz hajtva, várakozás nélkül végezték.

Az eredeti cikk itt olvasható.

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!