fbpx

Az első gyári vázlat:

ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV

Az első gyári rajz az ENYAQ COUPÉ iV-ról egy felvillanyozóan izgalmas modell képét vetíti előre. De nem ez a modell az első kupé a ŠKODA történetében. Ismerkedjünk most meg velük.

Korábbi cikkeink

Bár még csak most indult el az év, máris sebesen rohan velünk a január, és pillanatok alatt itt a hónap vége, amikor bemutatkozik a legújabb, teljesen elektromos ŠKODA modell.

A vázlatokból egyértelműen kiderül, hogy az ENYAQ COUPÉ iV közeli rokona a már ismert ENYAQ iV-nek: a dinamikus front a robosztus motorháztetővel és a keskeny, de jellegzetes fényszórókkal megegyezik az elektromos SUV már kapható változatával.

A lényeges különbséget a B-oszloptól hátrafelé találjuk. Az ENYAQ COUPÉ iV teteje itt kezd finoman esni, ezáltal egy négyajtós kupé formát kap a karosszéria. Az elegánsan lejtő tetővonal a csomagtérfedélben folytatódik, amelyet egy jellegzetes légterelő tesz teljessé. Ha szembe állunk az ENYAQ COUPÉ iV hátsó részével, akkor a már megszokott ŠKODA felirat, és a jellegzetes a lámpák köszönnek vissza ránk.

A kupé ŠKODA modellek hosszú sora

A kupé vonalvezetésű modellek nem ismeretlenek a márkánál. Így elmondhatjuk, hogy a teljesen elektromos ENYAQ COUPÉ iV vonalvezetésével a ŠKODA történetének számos legendás kupéjának nyomdokaiba lép. De melyek is voltak ezek?

ŠKODA POPULAR MONTE CARLO

Ha az első ilyen modellt akarjuk megtalálni, bizony hosszasan kell visszafelé utaznunk az időben. Ez is jelzi, hogy az elegáns kupé karosszériaforma nem újkeletű hóbort a márkánál, hanem szinte kódolva van a ŠKODA DNS-ében, szerves része gyökereinek. Hiszen 1935 nem tegnap volt, és ez az az év, amikor bemutatkozott a márka, de talán mondhatjuk, hogy a valaha készült autók egyik legszebbike, a ŠKODA POPULAR MONTE CARLO.

ŠKODA 1000 MBX

A ritka és értékes példányok közé tartozik az 1966-os ŠKODA 1000 MBX, a legendás 1000 MB-ből származó kupé. A középső oszlop nélküli karosszéria máig egyedülálló a ŠKODA történetében.

ŠKODA 110 R

A híres ŠKODA 110 R nem hiányozhat a legendás ŠKODA kupék listájáról. Az 1970 és 1980 között gyártott modell többek között a 200 RS és a 130 RS sportlegendáknak adott életet. Így nem meglepő, hogy a ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV világpremierjéhez készült videóban is szerepel.

ŠKODA RAPID

A 110 R-t 1981-ben a ŠKODA GARDE, majd 1984-ben a ma már legendás ŠKODA RAPID követte. A hátsómotoros, egyenes vonalvezetésű kupé a szocialista országokban élő autósok több generációjának álomautója volt, és sokáig az utolsó sorozatgyártású ŠKODA kupé maradt.

ŠKODA TUDOR

A RAPID után a márka első sorban a praktikus, és kedvező árú családi modellekről szólt. Ennek ellenére a ŠKODA iránt rajongók nem tettek le arról, hogy előbb-utóbb újra készül majd kupé kivitel valamelyik modellből. A márka is érezte ezt, és időről időre meglepte őket elképesztő koncepcióautókkal. 2002-ben mutatkozott be például a ŠKODA TUDOR tanulmány, amely az akkori SUPERB első generációján alapult, és igazán lenyűgöző volt. Egy ideig fontolgatták a gyártását, de végül csupán egy darab készült belőle.

ŠKODA KODIAQ GT

Amikor bemutatkozott a ŠKODA KODIAQ GT, a vásárlókban feléledt a remény, hogy Európában is elérhető lesz végre egy kupé kivitelű ŠKODA. Bár a modellt a kínai piacra tervezték, a gyáriak látván a sikert az öreg kontinens vásárlóinak körében, hosszasan keresték a megoldást, hogy Európában is gyártható legyen a modell. Végül a gyártási kapacitások rendkívüli szűkössége ezt nem tette lehetővé.

Az ENYAQ COUPÉ iV január 31-én fog bemutatkozni online premier keretében. És igazak a hírek, a bemutató után hamarosan gyártásba is került Mladá Boleslavban, a márka központi gyárában, és itt ugyanazon a szalagon fog készülni, mint az 5 ajtós kivitel és az OCTAVIA két karosszériaváltozata. 

Neked melyik kupé ŠKODA modell a kedvenced? Mondd el kommentben a cikk alatt!

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!