Rég volt, hogy szabadon utazhattunk. Ezért most egy kis virtuális utazásra és feltöltődésre hívunk a SUPERB iV-val.
Korábbi cikkeink
A helyszín Csehország. Egy hegy Észak-Bohémiában, amely 1012 méterre magasodik Liberec városa fölé, és aminek a neve Ještěd. És mivel magasságával csak a 374. Csehországban, jogosan gondolhatnánk, hogy nem különösebben lehet érdekes.
Amitől mégis azzá válik, az a TV adótorony, amely az 1960-as évek végén épült, és amelynek köszönhetően szinte mindenki ismeri a Ještěd hegyet Csehországban. Ha rápillantunk az egyetlen darab köralapú hiperbolát formázó épületre, egyből megértjük miért. Ezt a különleges épületet – melynek belsejében egy szálloda is helyet kapott – Karel Hubáček tervezte. Munkája elismeréseként August Perret díjat kapott 1969-ben. Ez a díj az építészek nemzetközi szervezete ítélte oda Hubáčeknek az épület kreatív megvalósításáért. 2000-ben pedig a huszadik század legjobb épületének választották Csehországban.
A kirándulásra Kryštofovo Údolí-ból indulunk egy konnektoros hibrid SUPERB iV-val. A motorházban egy 6 sebességes DSG váltó, egy 1.4-es TSI motor 115 kW-os, és egy elektromotor 85 kW-os teljesítménnyel. A hegyre felfelé hibrid módban indulunk, így a benzinmotor és az elektromotor kiegészíti egymást, ezzel csökkentve a fogyasztást és kibocsátást. Visszafelé pedig „B”, azaz a legmagasabb rekuperációs módban ereszkedünk le. Ebben a módban a villanymotor generátorként működik, így majdnem teljes egészében visszatermeli azt az árammennyiséget, amelyet a felfelé vezető úton elhasználtunk. Ez a mód nemcsak plusz energiát termel az akkumulátor számára, de ha elvesszük a gázpedálról a lábunkat, aktívan lassítja is az autót, ezzel pedig a fékeket is kíméljük.