Csütörtökön érkezik a frissített SUPERB
A ŠKODA Pozsonyban, az IIHF Jégkorong Világbajnokságon mutatja be a jelenlegi SUPERB generáció frissített változatát. Már csak két nap van hátra a bemutatóig, de addig is összeszedtük, hogy várhatóan mi érkezik a szerdai frissítéssel.
A harmadik generációs SUPERB a mai napig rendkívül népszerű a vásárlók körében annak ellenére, hogy kategóriájának eladásai folyamatosan csökkennek. Bár a bemutatása óta eltelt már 4 év, a helykínálata még ma is a versenytársak előtt jár, és a formája sem fáradt meg az évek során. Éppen ezért nagy változás inkább a lemezek alatt, illetve a kényelmi/biztonsági szolgáltatások terén lesz.
Kívülről a gyár által már előre bejelentett, teljesen új világításrendszer lesz a leglátványosabb változás. Ez nem csak a lámpák belsejét érinti, de a formájuk is új lesz. A vezetőt rossz látási viszonyok között a LED-matrix fényszórók fogják segíteni, amelyek vetítési képe még jobban képes alkalmazkodni a vezetési körélményekhez. A forgalom többi résztvevőjének figyelmét pedig a dinamikus irányjelzők fogják megragadni. És persze a szomszédoknak is tartogat valamit a gyár, hiszen a LED technológia lehetőségeit kihasználva animált üdvözlő és hazakísérő fényt is kap majd a frissült SUPERB.
Ennél egy fokkal izgalmasabb változás, hogy a régóta emlegetett SCOUT kivitel is megérkezik. Ha a többi SCOUT modellből indulunk ki, akkor ez a kivitel is csak összkerékhajtással lesz kapható, nyilván emelt hasmagassággal (DCC futóművel), és a SCOUT kivitelen megszokott külső műanyag kiegészítőkkel.
De amit a legjobban vár mindenki, az a konnektoros hibrid kivitel. A ŠKODA elektromos modellprogramja ezzel, és az első teljesen elektromos Škodával, a CITIGOe-vel fog elindulni. A SUPERB a konszerntestvér PASSAT GTE technikáját kapja meg, így a 13 kWh-s akkupakkal megtehető tisztán elektromos távolság is várhatóan hasonló lesz, ami 50-70 kilométer jelent. A hajtásról az 1.4-es TSI motorral kombinált elektromotor gondoskodik, az összteljesítmény pedig 215 lóerő körül várható. A hírek arról szólnak, hogy a márkánál a plug-in vagyis konnektoros hibrid változatok a nevükhöz az „iV” (ejtsd „ájví”) kiegészítést kapják ezentúl (SUPERB iV).
A beltérben a jobb minőségű anyagokon felül sok változás nem várható, esetleg a digitális műszeregység szériafelszereltséggé válására lehet számítani a nem alapfelszereltségű modelleken. A biztonsági rendszerek frissítésével szinte biztos, hogy a SUPERB is megkapja a SCALA fejlettebb holttérfigyelő rendszerét, amely már 70 méterre képes ellátni hátrafelé.
A premier május 23-án lesz Pozsonyban.
A ŠKODA AUTO megkettőzte a kábelkötegek gyártását
A ŠKODA AUTO az érintett beszállítókkal szoros együttműködésben részben áthelyezte a kábelkötegek gyártását Ukrajnából a Cseh Köztársaságba. Az autógyártó emellett további gyártási kapacitásokról is gondoskodott Marokkóban és más országokban. Az intézkedések célja,...
A ŠKODA AUTO megkettőzte a kábelkötegek gyártását
A ŠKODA AUTO az érintett beszállítókkal szoros együttműködésben részben áthelyezte a kábelkötegek gyártását Ukrajnából a Cseh Köztársaságba. Az autógyártó emellett további gyártási kapacitásokról is gondoskodott Marokkóban és más országokban. Az intézkedések célja,...
Miért használnak 2022-ben dísztárcsát?
Eljött a dísztárcsák reneszánsza? A divatban megszokott dolog a körforgás, amikor régi trendek kerülnek újra elő. De vajon a dísztárcsák újbóli megjelenése is egy lenne a sok dizájnhóbort közül? Korábbi cikkeinkEgy ideje hozzászoktunk, hogy a modellsorok alapkivitelei...
Magyar beszállító miatt gyárt kevesebbet a ŠKODA
Eddig azt gondoltuk, hogy a beszállítói oldalon a COVID után rosszabb már nem lehet. Az élet azonban csak annyit mondott erre: fogd meg a söröm...A beszállítói lánc akadozása folyamatos gondot jelent a gyártóknak, és nem kivétel ezalól a ŠKODA AUTO sem. Először jött...
Miért használnak 2022-ben dísztárcsát?
Eljött a dísztárcsák reneszánsza? A divatban megszokott dolog a körforgás, amikor régi trendek kerülnek újra elő. De vajon a dísztárcsák újbóli megjelenése is egy lenne a sok dizájnhóbort közül? Korábbi cikkeinkEgy ideje hozzászoktunk, hogy a modellsorok alapkivitelei...
Magyar beszállító miatt gyárt kevesebbet a ŠKODA
Eddig azt gondoltuk, hogy a beszállítói oldalon a COVID után rosszabb már nem lehet. Az élet azonban csak annyit mondott erre: fogd meg a söröm...A beszállítói lánc akadozása folyamatos gondot jelent a gyártóknak, és nem kivétel ezalól a ŠKODA AUTO sem. Először jött...
Személyes tapasztalatok a ŠKODA Privát Bérlet Programjáról
Kinek az érvei lehetnének meggyőzőbbek a ŠKODA Relax Bérleti Program kapcsán, mint azon ügyfeleinké, akik már egy ideje élvezik az előnyeit. A ŠKODA tartós bérleti konstrukciója már három éve elérhető itthon, ráadásul az első évhez képest 2018-ra...