A Kínában gyártott és forgalmazott ŠKODA modellek sok esetben eltérnek európai társaiktól. Ilyen a most bemutatott OCTAVIA PRO is
Korábbi cikkeink
A PRO kifejezés itt nem tudásbeli különbséget jelöl, sokkal inkább méretbeli eltéréseket. A hossza, illetve a tengelytávja is jelentősen nagyobb, mint az európai piacra szánt kivitelnek. Ennek oka, hogy a kínaiak imádják a szedán karosszériaformát, és a hatalmas hátsó lábteret. A PRO kivitel ezért 44 milliméterrel nagyobb tengelytávot kapott, és a teljes hosszúsága is megnőtt 67 milliméterrel. Ez összehasonlítva a szintén kínai elődjével jelentős, 78 milliméteres növekedést jelent. A Kínában most bemutatott OCTAVIA modell ennek megfelelően igazi sofőrös autó lett.
Kívülről jelentős eltérés nincs az európai modellhez képest, ugyanolyan fényszórókat, orrkiképzést és hátsórészt kapott az Kínának szánt OCTAVIA. A kerekek legfeljebb 18 colosak lehetnek, a lökhárítók pedig az európai RS kivitelhez hasonlók.
Az utastérben a megnövekedett hátsó lábtéren kívül a műszerfalon a központi kijelző lett nagyobb. Alapban az európai 10.25 colos érintőképernyőt kapjuk, felárért viszont egy 12 colos is megvásárolható. Ezen kívül viszont a biztonsági és kényelmi elektronikákban sem találni jelentősebb eltérést az európai változattól.
Mindez nem mondható el a motorizáltságról. Míg az átalunk ismert OCTAVIA minden idők legszínesebb motorpalettájával érhető el, Kínában az OCTAVIA PRO csupán egyetlen motorral, egy 150 lovas benzines 1.4 TSI-vel kapható. Sebességváltókból sincs sok választási lehetőség: csakis 7 sebességes DSG váltót választhatunk hozzá.