A belsőégésű modellek visszaszorulása nemcsak az utcákon, de a motorsportban is megfigyelhető. A ŠKODA ennek okán egy elektromos raliautót mutatott be a sikeres FABIA RALLY2 Evo-ból fejlesztve, melynek neve: RE-X1 Kreisel.
Korábbi cikkeink
Idén ünnepli 120 éves jubileumát a ŠKODA Motorsport, amely története során sikert sikerre halmozott. A jelenlegi raliautójuk, a FABIA Rally2 Evo a legnépszerűbb a kategóriájában, a gyártás nem tud lépést tartani a kereslettel. Ugyanakkor nem kerülhető meg a kérdés, hogy mi lesz a rallysport, és így a ŠKODA Motorsport jövője? Ez egyébként még a legutóbbi, a márka jövőjének szentelt „Next Level – ŠKODA Strategy 2030” sajtótájékoztatón is felmerült kérdésként. Thomas Schäfer azt mondta, hogy Motorsport részleg fontos a márka számára, így annak léte a jövőben sem kérdéses.
Ennek ellenére a „mikéntben” hatalmas változások várhatók. Ennek ment elé a ŠKODA Motorsport, amikor egy elektromos raliautó fejlesztésébe kezdett.
Az RE-X1 Kreisel névre keresztelt elektromos raliautó koncepció a Fabia Rally2 Evo alapjaira épül, és a ŠKODA Motorsport, a ŠKODA Austria, a Kreisel Electric és a Baumschlager Rallye & Racing együttműködésének eredménye.
A projekt részeként a ŠKODA egy Fabia Rally2 evo-t alakítottak át annak érdekében, hogy a Kreisel az elektromos hajtásláncát beépítse. A ŠKODA Motorsport nem árult el sok konkrétumot, de az RE-X1 Kreisel egy 52,5 kWh-s akkumulátorcsomaggal és egy darab villanymotorral rendelkezik, amely 349 lóerőt és 600 Nm-es nyomatékot biztosít. Ezzel a koncepció erősebb, mint a széria raliautó, amelynek 1,6 literes turbómotorja 287 LE és 425 Nm nyomaték leadására képest.
Ahhoz, hogy az elektromos hajtásláncot a versenyzés szempontjából a legoptimálisabban lehessen beépíteni, jelentős módosításokra volt szükség a padlólemezen. Mivel a lítium-ion akkumulátorcsomag jelentős súlyt képvisel, ezért azt a lehető legalacsonyabban kellett elhelyezni. Az autó emellett átdolgozott felfüggesztést is kapott, és a raliversenyeken egy 200 kW teljesítményű, egyedi fejlesztésű töltőállomás is kísérni fogja.
Bár az autó technikailag egy koncepció, az Osztrák Motorsport Szövetség (ÖAMTC) homologizálta. Ez lehetővé teszi, hogy még ebben a hónapban részt vehessen az Osztrák Rali Bajnokságban.
Michal Hrabánek, a ŠKODA Motorsport főnöke szerint a koncepció „a hagyományos és a jövőbe mutató technológia izgalmas kombinációja”, és megjegyezte, hogy „az autó a ŠKODA Fabia Rally2 evo legújabb generációjának minden beállítási lehetőségét kínálja, de teljesen elektromos hajtáslánccal, és tényleg úgy gondolom, hogy a rally rajongók igazán érdekesnek találják majd ezt a kombinációt”.