fbpx

5 csillagos lett

FABIA

Az új, negyedik generációs ŠKODA FABIA a maximálisan elérhető pontszám 78%-át elérve megszerezte a legmagasabb, 5 csillagos minősítést az Euro NCAP töréstesztjén.

Korábbi cikkeink

Az új ŠKODA FABIA ötcsillagos minősítése az Euro NCAP tesztjén megerősíti az ügyfeleink és a többi közlekedő biztonsága iránti erős elkötelezettségünket. Büszkék vagyunk arra, hogy 2008 óta minden új ŠKODA jármű a legmagasabb minősítést kapta a piaci bevezetéskor. A FABIA most a második modell, amely a szigorúbb tesztkörülmények bevezetése után ezt elérte. Az MQB-A0 platformra való áttéréssel a FABIA-ban már számos, magasabb járműkategóriákból származó biztonsági funkciót és asszisztens-rendszert kínálhatunk, így tovább növelve e népszerű modell biztonságát.
Johannes Neft

Technikai fejlesztesékért felelős igazgató, ŠKODA AUTO

Az új ŠKODA FABIA magas pontszámot ért el az Európai Új Autó Értékelési Program (Euro NCAP) átfogó törés- és biztonsági tesztjein. A sikeres modell negyedik generációja a maximálisan elérhető pontszám 78 százalékát érte el a tesztprogramban, amelynek értékelési kritériumait 2020-ban ismét szigorították. Ez azt jelenti, hogy az új FABIA kategóriájának egyik legbiztonságosabb autója. A kisautó a felnőttek védelmére a maximális pontszám 85 százalékát, a gyermekek biztonságára pedig 81 százalékát kapta meg, így e két területen különösen jól teljesített. Érdekesség, hogy 2008 óta a cseh gyártó 14 értékelt modelljének mindegyike megkapta a legmagasabb, ötcsillagos minősítést.

Az új ŠKODA FABIA akár kilenc légzsákkal – melyekből egy a vezető térdét védi – is rendelhető, a hátsó oldallégzsákok pedig a FABIA-hoz először opcionálisan elérhetők. Az ISOFIX és Top Tether rögzítőelemek a gyermekülések biztonságos rögzítéséhez szériafelszereltségként az első utasülésen és a külső hátsó üléseken is megtalálhatóak. Az MQB-A0 platform a nagyszilárdságú acélból készült alkatrészek magas arányának – közel 80 százalék – köszönhetően nemcsak a FABIA rendkívül csavarodásálló karosszériáját biztosítja, hanem első ízben hét fejlett asszisztensrendszer integrálását is támogatja. Ezek közé tartozik a Travel Assist, amely magában foglalja az adaptív sebességtartó automatikát (ACC), az integrált sávtartó asszisztenst és a közlekedési táblák felismerését. További funkciók közé tartozik a sávváltó asszisztens (Side Assist) és az városi vészfék-asszisztens gyalogos- és kerékpárosvédelemmel. A parkolás megkönnyítése érdekében a vásárlók megrendelhetik az opcionális Park Assistot, a Manőverasszisztenst, de akár a tolatókamerát is.

Az Euro NCAP egy 1997-ben alapított kezdeményezés, amelyet nyolc európai ország közlekedési minisztériumai, autóklubjai, biztosítási szövetségei és kutatóintézetei hoztak létre. A konzorcium székhelye a belga Leuven városában található, és az új autók töréstesztjeit végzi annak érdekében, hogy összehasonlítható módon értékelje azok aktív és passzív biztonságát. A tesztek az elmúlt években egyre szigorúbbá váltak, és ma már számos lehetséges ütközési formára kiterjednek. Míg kezdetben csak a töréstesztek eredményeit értékelték, az aktív biztonsági rendszerek, valamint a vezetőtámogató rendszerek értékelései ma már az általános értékelésbe is beleszámítanak, és nagyobb súlyt kapnak.

Már rendelhető

Az új FABIA már előrendelhető ide kattintva. Az első autók várhatóan az első negyedévben megérkeznek a kereskedésekbe.

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!