fbpx

Az EA 211. A Škoda 7 márka belsőégésű motorjaiért lesz felelős

A Škoda fejlesztőinek kiemelkedő műszaki tudását újabb rangos megbízással ismerték el. A fejlesztőket az EA 211-es sorozatú belsőégésű motorok fejlesztésével bízták meg a Volkswagen csoport hét márkájának 50 modellsorozatához.

A Škoda az EA 211-es sorozatú belsőégésű motorokat az egész konszern számára fogja fejleszteni. A cseh autógyártó eddig főként e sorozat szívó MPI motorjait fejlesztette, most azonban a TSI egységek fejlesztését is rájuk bízták.

A márka számára ez komoly elismerés, és egyben a fejlesztési csapat kiemelkedő műszaki tudását is fémjelzi. „A teljes EA 211-es motorcsalád fejlesztésének átvétele a Škoda magas szintű műszaki szakértelmének megerősítése. Ez egyúttal aláhúzza a Škoda márka jelentőségét az egész Volkswagen csoporton belül, mivel a sorozat motorjait hét márka 50 modellsorozatában használják” – jegyzi meg Johannes Neft, a Škoda műszaki fejlesztésért felelős igazgatósági tagja.

Az új felelősségvállalás a Škoda korábbi sikeres szerepvállalásainak elismerése például az MPI-motorok területén, és hatással van a Škoda által a VW-csoport keretében végzett egyéb feladatokra is. A cseh autógyártó például már most is felelős az MQB A0 Global platform fejlesztéséért, amely például az EA 211-es motorokat használhatja. Emellett dobfékeket is fejleszt a teljes konszern számára. A Škoda Superb új generációja mellett pedig az új Volkswagen Passatot is Mladá Boleslavban fejlesztették.

Motorgyártási hagyományok

A Škoda motorfejlesztésének hagyománya Mladá Boleslavban közel másfél évszázados múltra tekint vissza. A belsőégésű motorok fejlesztésének és gyártásának története ebben a városban 1899-ig nyúlik vissza, amikor Václav Laurin és Václav Klement megépítették az első segédmotorral felszerelt kerékpárt. A Laurin & Klement már 1905-ben bemutatta első autóját, a Voiturette A-t, amelyet egy saját fejlesztésű, 1 literes folyadékhűtéses motor hajtott.

1.2 HTP

1997-ben Mladá Boleslavban megkezdődött az 1.0 MPI motor gyártása, amelyet a ŠKODA a konszern más márkáinak is szállított. Az EA 111-es sorozat legendás 1.2 HTP egységét, a jelenlegi EA 211-es sorozat elődjét is házon belül fejlesztették ki. Ez a háromhengeres motor közel 15 éves gyártása alatt több mint 3,5 millió járműbe került a csoport összes „volumen” márkájának (a Škoda mellett a Volkswagen, a SEAT, a Cupra és a Volkswagen áruszállító járművek is ide tartoznak) több mint 3,5 millió járművébe.

EA 211

Az EA 211 motorcsalád gyártása 2012-ben kezdődött Mladá Boleslavban az új 1.0 MPI típussal. Röviddel ezután a Škoda a teljes konszern számára az MPI erőforrásegységek teljes körű fejlesztését kapta feladatul. 2014-ben a Škoda megnyitotta vadonatúj motorközpontját, amely a gyártáshoz szükséges kapacitást és csúcstechnológiát biztosította.

Nagy hatékonyság, alacsony fogyasztás

A megbízás azt jelenti, hogy a Mladá Boleslav-i mérnökök mostantól fokozatosan átveszik az MPI-egységek mellett az EA 211-es sorozat jövőbeli TSI-motorjainak fejlesztését is. Az EA 211-es modellcsaládba tartozó motorok három- vagy négyhengeresek lehetnek, méretük 1,0 és 1,6 liter között mozog, és jelenleg 48 és 115 kW közötti teljesítményspektrumot fednek le. A motorok benzint, CNG-t vagy etanolt is égethetnek, és mild-hibrid és plug-in hibrid változatban is kaphatók.

FABIA GO

„Az EA 211 sorozatú belsőégésű motorokat nagy hatékonyság, kifinomultság és alacsony üzemanyag-fogyasztás jellemzi. Ezekre a tulajdonságokra építünk tovább a szívó és turbófeltöltős változatok fejlesztése során, amelyeknek izgalmas jövő áll előttünk számos globális piacon” – mondta Martin Hrdlička, a Škoda futómű- és hajtáslánc-fejlesztési vezetője.

Az MPI egységek indirekt többpontos üzemanyag-befecskendezéssel ellátott szívómotorok, amelyek robosztusságukról híresek. E termékcsalád tipikus képviselője az 1.0 MPI egység, amelyet a márka a legkisebb és legolcsóbb modelljeiben használ. A TSI motorok ezzel szemben kipufogónyomás-hullámos kompresszorral rendelkeznek. Ezek a nagy teljesítményű, nagy nyomatékú motorok a modellek széles skáláját képesek meghajtani, és a vezetők számára a nagy teljesítmény és az alacsony üzemanyag-fogyasztás, valamint a kiváló kezelhetőség kombinációját kínálják. A népszerű háromhengeres 1.0 TSI vagy a négyhengeres 1.4 TSI (plug-in hibridekhez) és 1.5 TSI példák erre a választékra.

A Mladá Boleslav-i fejlesztők továbbfejlesztik és a világ több tucatnyi piacának igényeihez és szabályozásához igazítják ezeket a motorokat. A cél a még erősebb és még üzemanyag-takarékosabb motorok kifejlesztése, alacsonyabb károsanyag-kibocsátással, a maximális megbízhatóságra helyezve a hangsúlyt.

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!