fbpx

2024-ben jön az új Kodiaq RS

Az új Kodiaq lehet a Škoda utolsó belső égésű motorral szerelt RS modellje, és az Auto Express által készített kép megmutatja, hogyan is nézhet ki az új Kodiaq RS.

A vadonatúj Škoda Kodiaq RS várhatóan 2024. második felében kerül piacra, és most úgy tűnik, hogy ez a modell lesz az egyik utolsó belső égésű motorral rendelkező autó, amelyet a cseh márka RS részlege készít.

Az újonnan bemutatott második generációs Kodiaq hosszabb és nehezebb, mint az elődje. A márka vezetői ennek ellenére úgy gondolják, hogy még a szigorodó CO2-kibocsátási célok és a teljesen elektromos modellekre történő átállás mellett is lesz elég kereslet a sportos változatok iránt. Így az évtized második felére nem csupán elektromos modellek viselik majd büszkén az orrukon a RS jelet. A leggyorsabb Škoda modellek sora az Enyaq, Elroq és a Škoda közelgő hétüléses elektromos SUV-ja mellett a Kodiaq RS-sel egészül ki.

A vállalat technikai fejlesztésért felelős igazgatótanácsi tagja, Joannes Neft megerősítette az Auto Expressnek a Kodiaq globális bemutatóján, hogy a leggyorsabb változat már készülőben van. „Már dolgozunk valamin,” mondta Neft. „A leköszönő Kodiaq RS-ünk nagyon sikeres volt, tehát lesz új Kodiaq RS is.”

A Škoda vezetője, Klaus Zellmer elmondta, hogy az új Kodiaq a korábbi modellhez képest meg inkább a hatékonyságra és a fenntarthatóságra összpontosít – amit a modell első plug-in hibrid változata is hangsúlyoz. Így az új modell kifejlesztésénál kifejezetten az RS iránti vásárlói igények ösztönzik a márkát.

„Az RS a rendkívül sikeres almárkánk, és a jövőnket sok egyéb mellett ennek figyelembe vételével is kell alakítanunk” mondta. „Az én szemszögemből a fogyasztók döntenek; amit mi csinálunk, az az ő igényeiken alapul. Széles döntési lehetőséget akarunk nyújtani, ez a mi feladatunk. Nem az a célunk, hogy meggyőzzük az embereket, hogy ezt vagy azt vezessenek, hanem az, hogy azt adjuk nekik, amit akarnak. Tehát, ha van piaca egy Kodiaq RS-nek, és ez összeegyeztethető a szabályozásokkal, akkor igen, megépítjük.”

Az új Kodiaq RS-hez használandó motor pontos adatairól csupán annyit árult el Johannes Neft, hogy a csapata „már döntött, hogy nem a plug-in hibrid változatból készítik el”. Ez kizárja a Kodiaq iV új, 201 lóerős hajtásláncának még erősebb változatát, és gyakorlatilag biztossá teszi, hogy az új Kodiaq RS a VW csoport 2,0 literes, turbófeltöltős, négyhengeres benzinmotorjának egyik változatát fogja használni, körülbelül 270 lóerővel.

Gyári források azt is megerősítették az Auto Expressnek, hogy a Kodiaq RS is, csakúgy mint a többi Kodiaq modell, duplakuplungos automatikus váltóval lesz szerelve. Mindehhez Martin Jahn, a vállalat értékesítési és marketing vezetője hozzátette: „a Kodiaq RS alapvetően egy összkerékhajtású modell.”

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!