ŠKODA. Made in…?
Manapság, ha megkérdezünk valakit, hogy hol készülnek a Škodák, kapásból érkezik a válasz, hogy Csehországban. A márka iránt érdeklődők talán még hozzátetszik, hogy Mladá Boleslavban. Azonban néhány éven belül már lehet, hogy nem lesz ilyen magától értendő a válasz.
A ŠKODA üzemei Csehországban maximális kapacitáson dolgoznak. Tervezik új gyár építését, vagy a jelenlegik bővítését?
Több lehetőséget is vizsgálunk. Ezek között szerepel az új gyár építése is, de más lehetőségek is felmerültek. 3-4 hónapon belül döntés fog születni ebben az ügyben.
Kívülállóként jól érzékeljük, hogy Kína most a ŠKODA legfontosabb piaca?
Majdnem a legfontosabb. Kínában az éves értékesítésünk meghaladja a 300 000 darabot. De ezt szeretnénk jelentősen növelni még. Ezért is indítunk egy erős modelloffenzívát ebben az évben, kimondottan a SUV szegmensre fókuszálva, amely nagyon erősen növekszik Kínában is. Jelenleg az értékesített darabszám 40%-a ilyen modellekből áll, de mi szeretnénk ezt a számot 60%-ra emelni. Ezért is mutattuk be a szalonon az új KAMIQ-ot, és hamarosan más SUV modellekkel is piacra lépünk. 2020-ig meg akarjuk duplázni az értékesítéseinket Kínában, ami évi 600 000 autót jelent.
Hogyan tervezik ezt a célt elérni?
Első lépésként olyan autókat kell gyártanunk, amire nagy az érdeklődés. Ezért is jelentünk meg az új KAMIQ-al és még ebben az évben bemutatjuk a KODIAQ GT-t. Másodszor nagyon sokat kell invesztálni a helyi kollégák képzésébe. A fejlesztés és az értékesítés területén kulcsfontosságú, hogy felkészült emberek dolgozzanak, ha el akarjuk érni céljainkat.
Tervezik, hogy új piacokra is belép a ŠKODA?
Igen. Jelenleg 102 országban lehet ŠKODA modelleket vásárolni, de a következő 7 évben ezt a számot 120-ra szeretnénk emelni. Ebben az évben indult az értékesítés Szingapúrban és előkészítés alatt van a piacra lépésünk Dél-afrikában is. Reményeink szerint ez már jövőre megtörténhet, de van még bizonytalanság a történetben. De más lehetőségeket is vizsgálunk. Ha többet tudunk gyártani, akkor a lehetőségek is bővülnek.
Ehhez nyilván az kell, hogy jelentősen növeljék a gyártási kapacitásokat. Az imént már beszéltünk róla, hogy egy új gyár építését fontolgatják.
Igen, intenzíven foglalkozunk ezzel a kérdéssel, de jelenleg még nem született döntés. Egyelőre az előnyöket és a hátrányokat elemezzük. Kína ebből a szempontból jól áll, elegendő a gyártási kapacitásunk ahhoz, hogy 2020-ig megduplázzuk az értékesítésünket és évi 600 000 autót gyártsunk. Európában már más a helyzet, ott muszáj beruháznunk, hiszen a gyáraink teljes kapacitáson üzemelnek. A beruházás formája azonban még nem eldöntött. Az is felmerült, hogy a gyártási folyamatokat szervezzük át, vagy a gyártásunk egy részét áthelyezzük például Németországba, a VW konszern Osnabrücki gyárába, ahol jelenleg is a FABIA modellek fényezését végzik. De egyéb alternatívák is vannak még a kalapban. Akárhogy is, 3-4 hónapon belül döntést fogunk hozni ebben a kérdésben.
Az autók kiberbiztonsága: a gyártók és a járművezetők felelőssége
Napjainkban a modern autók folyamatosan online kapcsolatban lévő elektronikus eszközök, amelyek nagy mennyiségű adatot gyűjtenek és dolgoznak fel. Emiatt egyre fontosabbá válik az autók védelme kiberbiztonsági a szempontból. Ez elsősorban a gyártó felelőssége, de...
60 másodpercben a megújult KAROQ-ról
Nem véletlen, hogy a ŠKODA KAROQ a cseh autógyártó legkelendőbb SUV-ja. Legújabb változata pedig 60 másodperc alatt téged is szerelembe ejt.Korábbi cikkeinkA ŠKODA KAROQ a kompakt SUV új változata a modell hagyományos erősségeire épít, műszaki újításokkal és...
A MyŠkoda applikáció igazi svájci bicska lett
A MyŠkoda gyorsan a Škoda tulajdonosok legfontosabb alkalmazásává vált. Amellett, hogy lehetővé teszi az autó különböző funkcióinak elérését, a Powerpass segít a töltésben, és a legújabb verzióval pedig akár megrendelt autónk gyártását is nyomon követhetjük majd.A...
60 éves az OCTAVIA
Ha megkérünk valakit, hogy mondjon egy ŠKODA modellt, szinte biztos, hogy az Octaviát említi majd. Nem véletlenül, hiszen ez a név összeforrt a márkával. Az első ŠKODA OCTAVIA 1959 januárjában látta meg a napvilágot. Az „Octavia” latinul azt jelenti „nyolcadik”. A...