A ralivilágbajnok és a KODIAQ RS
Ha valaki, akkor Jan Kopecký, a ŠKODA WRC2-es csapatának világbajnok pilótája pontosan tudja, hogy milyen egy igazán sportos autó. Hiszen a versenyek során egy FABIA R5 volánja mögött ül, a magánéletben pedig egy ŠKODA OCTAVIA RS 245 várja a parkolóban. Ám most egy SUV-t kellett próbára tennie, ráadásul egy versenypályán. Egyedül. Itt igazán semmi másra nem kellett figyelnie, csak hogy élvezze annak erejét és sportos karakterét. Ja, hogy eddig nem mondtuk? Ez az SUV a KODIAQ RS volt.
Az elvárások nem voltak éppen kicsik a részéről. Egy jó autótól szerinte alap, hogy nagyszerűen kezelhető legyen, arról nem is beszélve, hogy a motor kellő tartalékkal szolgáljon, ha meg kell előzni valakit az út során.
Amikor először látta a KODIAQ RS-t, a népszerű ŠKODA SUV új sportos változatát, rögtön felcsigázta a kíváncsiságát. „Személy szerint én az SUV modelleket inkább az off-road vezetéssel társítom, de tökéletesen megértem, hogy mennyire praktikusak lehetnek a családi használatra is” – mondta Kopecký, elismerve, hogy egy számára kicsit ismeretlen az SUV-k világa.
Jan Kopecký
WRC2 ralivilágbajnok
„A KODIAQ RS hatalmas meglepetést okozott a pályán. Nagyon magabiztosan viselkedett, rendkívül közvetlen a kormányzása, és sokkal-sokkal sportosabb annál, mint amire számítottam. Bőségesen elegendő a motor ereje és nyomatéka, nagyon jó a vezetői pozíció a kormány mögött, és meglepően jól kezelhető a mérete és súlya ellenére. Ez egy nagyon jól kitalált és összerakott autó”- mondta el első benyomásait.
A KODIAQ RS nem rejti véka alá sportos jellegét. A kétliteres bi-turbó dízel motor 240 lóerőt kínál, rendkívüli, 500 Nm-es nyomatékkal. Ez az erő azonnal rendelkezésre áll, ahogy a gázra lépünk, köszönhetően az intelligens összkerékhajtásnak és a 7 fokozatú DSG automat váltónak. Adaptív lengéscsillapítók, sportülések? Mindkettő széria, ahogyan a 6,9 másodperces százas gyorsulás, és a 221 kilométeres végsebesség is.
Már rendelhető új ŠKODA ENYAQ iV!
A napokban indult a sorozatgyártása az új ŠKODA ENYAQ iV-nak, és a mai naptól itthon is rendelhetővé vált. Árak, felszereltségek.
Jan Kopecký ezután egy keményebb próbára is lehetőséget kapott a KODIAQ RS volánja mögött. Nem csak egy nagy versenypályán hajthatta meg a KODIAQ RS-t, de azt is kipróbálhatta, hogy a váratlan helyzetekben hogyan viselkedik a legsportosabb medve. Persze Kopecký nem az a típus, aki meghátrál egy ilyen feladattól. A teszt után a lelkesedése nemhogy alább hagyott volna, hanem tovább nőt! A végén nem csak visszaadni nem akarta a KODIAQ RS-t, de egyenesen kijelentette, hogy rendel magának egyet.
„Ami leginkább tetszett benne, az a robbanékonysága. Jó érzés belegondolni, hogy milyen egyszerű és biztonságos lehet ezzel a KODIAQ RS-el megelőzni egy lassú teherautót. Ez nagyszerű, mert számomra nagyon fontos a biztonság. A karosszéria nagyon merev, a futómű kellően kemény és jól hangolt, így nem dülöngél a kanyarokban. Ennek köszönhető, hogy akár finoman meg is csúsztathatjuk egy kanyarban, ami egy ekkora autónál nem megszokott”- tette még hozzá.
És hogy mi nyűgözte le még a ralivilágbajnokot a KODIAQ RS-ben? „A hangja fenomenális! Kívül és belül is nagyon jó hallgatni. A hangja alapján senki nem gondolná, hogy 4 hengeres dízelmotor hajtja. Ami elsőre eszébe jut mindenkinek, hogy ez legalább egy 8 hengeres motor”- zárta Jan Kopecký.
A MyŠkoda applikáció igazi svájci bicska lett
A MyŠkoda gyorsan a Škoda tulajdonosok legfontosabb alkalmazásává vált. Amellett, hogy lehetővé teszi az autó különböző funkcióinak elérését, a Powerpass segít a töltésben, és a legújabb verzióval pedig akár megrendelt autónk gyártását is nyomon követhetjük majd.A...
A MyŠkoda applikáció igazi svájci bicska lett
A MyŠkoda gyorsan a Škoda tulajdonosok legfontosabb alkalmazásává vált. Amellett, hogy lehetővé teszi az autó különböző funkcióinak elérését, a Powerpass segít a töltésben, és a legújabb verzióval pedig akár megrendelt autónk gyártását is nyomon követhetjük majd.A...
Ismerj meg néhány kevésbé ismert Škodát!
Bár mi itt a régi szocialista korszakban csak néhány modellt ismerhettünk és vehettünk meg, a Škoda hosszú és gazdag történelme ennél sokkal érdekesebb, és valódi kincseket rejt.1909: FCR, egy magas Laurin & Klement versenyautó Akkoriban a versenyautókat a...
Az első fotók az új Superb szedánról
A kémfotók és a hivatalos előzetesek során már rengeteget képet láttunk az új Superb Combiról, de a Superb szedán eddig nem volt látható. Azt azonban mindannyian tudjuk, hogy a mechanikailag azonos szedánt párhuzamosan fejlesztik, és végre a szemfüles fotósok...
Ismerj meg néhány kevésbé ismert Škodát!
Bár mi itt a régi szocialista korszakban csak néhány modellt ismerhettünk és vehettünk meg, a Škoda hosszú és gazdag történelme ennél sokkal érdekesebb, és valódi kincseket rejt.1909: FCR, egy magas Laurin & Klement versenyautó Akkoriban a versenyautókat a...
Az első fotók az új Superb szedánról
A kémfotók és a hivatalos előzetesek során már rengeteget képet láttunk az új Superb Combiról, de a Superb szedán eddig nem volt látható. Azt azonban mindannyian tudjuk, hogy a mechanikailag azonos szedánt párhuzamosan fejlesztik, és végre a szemfüles fotósok...
Személyes tapasztalatok a ŠKODA Privát Bérlet Programjáról
Kinek az érvei lehetnének meggyőzőbbek a ŠKODA Relax Bérleti Program kapcsán, mint azon ügyfeleinké, akik már egy ideje élvezik az előnyeit. A ŠKODA tartós bérleti konstrukciója már három éve elérhető itthon, ráadásul az első évhez képest 2018-ra...