fbpx

Nem csak elektromos

SUV modellek lesznek

Bár napjainkban mindent elborít az SUV mánia, a ŠKODA a hagyományos karosszéria kivitelek mellett is elkötelezett, így ezekből is érkezni fog az elektromos változat. Minderről Martin Jahn, a ŠKODA AUTO kereskedelmi és marketingigazatója beszélt az Autocarnak adott interjújában.  

Korábbi cikkeink

Ha mostanában figyeljük egy kicsit az utcaképet feltűnhet, hogy mennyire megszaporodtak az SUV modellek, és ebből azt hihetnénk, hogy értékesítési számokkal is könnyen alá tudnánk támasztani megfigyelésünket. A ŠKODA 2021 első kilenc hónapjában közel 160.000 darab OCTAVIA-t értékesített, míg KAMIQ-ból 99.100, KAROQ-ból 96.600, KODIAQ-ból 82.600 darab talált gazdára. Persze ez nem azt jelenti, hogy a trend ne lenne egyértelmű, és a márka portfóliójában nagyon is fontos szerepet játszanak az SUV modellek.

Talán ezért is – meg persze a modellciklusok okán is – az ENYAQ iV-t egy pár kisebb elektromos SUV követi majd a sorban, de utánuk jön az OCTAVIA EV kivitele is. Mindez annak a jele, hogy a ŠKODA továbbra is elkötelezett amellett, hogy a teljes villamosítás felé haladva a SUV-kon kívül más modelleket is kínáljon, és a legnépszerűbb autóit elektromos megfelelőkre cserélje.

De ne szaladjunk ennyire előre, hiszen az ENYAQ iV-t hamarosan egy kisebb crossover követi majd, a ŠKODA 2025 körül érkező belépőszintű elektromos modellje pedig egy kompakt, városközpontú EV lesz, a Volkswagen ID 2 testvérének mintájára.

Martin Jahn azonban azt is elmondta az interjúban, hogy a ŠKODA nem tervezi, hogy kizárólag SUV-gyártóvá válik a jövőben.

„Elkötelezettek vagyunk vásárlóink igényei iránt” – mondta. „A jövőben mindig megpróbáljuk megtalálni azokat a karosszériaváltozatokat, amelyeket a vásárlóink várnak tőlünk. Úgy gondolom, hogy az OCTAVIA és a SUPERB még sokáig a kínálatunk része lesz. Még mindig úgy látjuk, hogy szükség van ezekre az autókra, így nem fogjuk elengedni őket”.

Ezeknek a modelleknek pedig Jahn szerint a márka jövőbeli elektromos kínálatában is helye van. Elmondta: „Megpróbálunk majd egy, az Octaviához hasonló autót piacra dobni, egy olyan autót, amelynek hasonló a célja: ez a modell azoknak az embereknek szól majd, akik egy kicsit konzervatívabbak, akik nem akarnak SUV-t, vagy olyan vállalati flottáknak, akik nem akarnak SUV-t, de más karosszériaformával szívesen vennének elektromos autókat”.

Persze ebből az is következhet, hogy az OCTAVIA elektromos változata talán nem is igazán OCTAVIA lesz. Hanem egy párhuzamosan kínált modell, hasonló méretben és funkcionalitással, de más néven. Erre utalhat az is, hogy a SUPERB közelgő modellváltása 2023-ban várható, de azt már most tudni lehet, hogy hagyományos hajtással érkezik. Érdekesség viszont, hogy míg a kombi kivitel technikailag osztozik a következő Passattal – a ŠKODA fejleszti mindkét modellt – addig szedánként a Passat már csak elektromos változatban lesz elérhető.  

Ez akár azt is jelenthetné, hogy a ŠKODA az elektromos Passatot – amelynek most ismert neve Aero-B lesz és szintén 2023-ra várható – akár a SUPERB szedánja mellett is kínálhatná.

„A kombik terén nagyon sikeres volt a ŠKODA, és ez a karosszériforma bizonyos értelemben a ŠKODA védjegyévé vált” – magyarázta Jahn. „Ennek tudatában tervezünk az új elektromos autókkal is. A trendeknek megfelelően túlnyomórészt SUV-k lesznek, de lesznek más karosszériaformák is.”

Ennek fényében furcsának hathat, hogy a FABIA kombi változata végül nem került piacra, de Jahn szerint ez csak azért történt így, mert méretben nagyon közel került volna a SCALA-hoz, és a márka az Euro7 károsanyag-kibocsátási szabályok bevezetése előtt csökkenteni akarja a kínálatának összetettségét.

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!