fbpx

ME 3. Elérhető a

frissítés az ENYAQ iV-hoz

Új funkciók, gyorsuló töltés, könnyebb kezelhetőség. A ŠKODA meghallgatta a vásárlók véleményét, és átalakította az ENYAQ iV szoftverét, melynek neve ME 3.

Korábbi cikkeink

Melyek az újdonságok?  

A szoftver új, ME 3 nevű verziója az infotainment rendszer funkcióit, kezelőszerveit és kialakítását érintő frissítéseket is tartalmaz. A jövőben lehetővé teszi a jármű szoftverének frissítését anélkül, hogy fel kellene keresni a márkaszervizt. Ez az úgynevezett OTA (over the air), tehát teljesen automatikusan képes majd ezentúl frissíteni az ENYAQ iV saját szoftverét mobil adatkapcsolaton, vagy Wifi-n keresztül. Emellett az új szoftver a továbbfejlesztett akkumulátor-kezelés révén javítja az autó hatótávolságát és növeli a töltési hatékonyságot, ami így rövidebb töltési időt jelent. Ez a frissítés a ŠKODA Connect online szolgáltatások kibővített választékát is tartalmazza. De nézzük részletesen.

Optimalizált töltéskezelés és nagyobb töltési teljesítmény

Az akkumulátor hőmenedzsmentje a korábbinál alacsonyabb hőmérsékleten lép működésbe, és mostantól folyamatosan ellenőrzés alatt tartja azt. Ezáltal a nagyfelszültségű akkumulátor gyorsabban éri el a számára ideális működési hőmérsékletet, és hosszabb ideig tud ebben a tartományban maradni. Ez hosszabb élettartamot, optimalizált teljesítményt és hatékonyabb rekuperációt, és ezáltal nagyobb maximális valós hatótávolságot biztosít. A ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV 60 esetében így a WLTP-ciklusban mért hatótávolság 416 kilométerre nő. De az ENYAQ COUPÉ iV 80 ezentúl akár 544 kilométert, a két villanymotorral felszerelt ENYAQ COUPÉ iV 80x pedig 520 kilométert is megtehet, köszönhetően az ME 3 szoftverfrissítésnek.

Az elektromos modellek egyik legfontosabb jellemzője a hatótáv mellett az, hogy milyen gyorsan lehet őket újra tölteni. Az ENYAQ iV család a töltési lehetőségek széles skáláját kínálta eddig is. Váltóáramról (pl. az otthoni konnektorról) akár 11 kW-os teljesítménnyel is képes tölteni, így a 62 kWh kapacitású akkumulátor kicsivel több, mint 6 óra alatt töltődik 10-ről 80 százalékra. A mostani frissítés az egyenáramú töltés esetén hoz újdonságot. Így például a 62 kWh-s akkumulátorral szerelt ENYAQ iV modellek töltési teljesítménye segítségével akár 120 kW is lehet. A legnagyobb, 82 kWh-s akkumulátorral rendelkező ENYAQ iV modellek esetében pedig a töltési teljesítmény maximálisan 135 kW-ra nő. Ez azt jelenti, hogy egy nyilvános 50 kW-os töltőoszlopról 10-ről 80 százalékra a 62 kWh-s modellt 55 perc, a 82 kWh-s akkumulátorral szerelt ENYAQ iV-t pedig 70 perc alatt tudjuk feltölteni. Gyorstöltés esetén ez az idő mindkét modell esetén 35 percre rövidül.

Továbbfejlesztett navigációs rendszer

Könnyebb keresést tesz lehetővé a töltőállomások között, és könnyebben tudunk választani az elérhető töltőállomások között saját preferenciáink szerint. Külön szűrési lehetőséget kapott az IONITY hálózat, és a Powerpass kártyával használható töltőállomások is. Az útközbeni töltésekhez szükséges megállók kiválasztása, és az oda történő útvonaltervezés is könnyebbé válik az ME3 szoftververzióval. A navigációs rendszerben például egy saját magunk által kiválasztott, alternatív töltőállomás egyszerűen a „Hozzáadás” gomb megnyomásával beilleszthető az aktuális útvonalba. Minden betervezett töltőállomásnál részletesen megjelenik az akkumulátor várható töltöttsége és a töltéshez szükséges idő is.

Az új „Akkumulátorkímélő” üzemmód védi az akkumulátort és meghosszabbítja annak élettartamát

Az új ME 3 szoftververzió lehetővé teszi a járművezető számára, hogy a központi kijelzőn található gomb segítségével aktiválja az új „akkumulátorkímélő” üzemmódot. Ez azt jelenti, hogy az akkumulátor a töltő következő csatlakoztatásakor csak legfeljebb 80 százalékos töltöttségi szintre töltődik fel. A program az egyenáramú töltési sebességet és a maximális töltési teljesítményt is csökkenti, hogy elkerülhetők legyenek az energiacsúcsok, amelyek nem tesznek jót a nagyfeszültségű akkumulátornak. Ezek a megoldások, hasonlóan az okostelefonok ilyen üzemmódjához, segítenek kímélni az akkumulátort és meghosszabbítani annak élettartamát. Szükség esetén természetesen a vezető választhatja az akkumulátor teljes feltöltését és a maximális töltési sebességet is. Emellett az infotainment rendszer „Töltés” menüje is átdolgozásra került. A töltési és hatótávolság grafikon most már az úticél  eléréséhez szükséges töltési megállókról is tájékoztat.

Új vezetési profil az összkerékhajtású változatokhoz

Az ENYAQ iV összkerékhajtású változatai mostantól egy új vezetési profilt kapnak is. A „Traction mode” elnevezésű profil a burkolatlan utakon vagy csúszós felületen való vezetéshez teszi alkalmasabbá az ENYAQ iV modelleket azáltal, hogy 20 km/h sebességig állandó összkerékhajtást biztosít. Emellett többek között úgy állítja be az ASR funkciót, hogy a kipörgésgátló rendszer kevésbé avatkozzon be elinduláskor. 

Továbbfejlesztett megjelenés a digitális műszerfalon és a Head-up Display-ben

Az új ME3 szoftverben a digitális műszerfal és a Head-up Display megjelenési formáját is továbbfejlesztették. Az autót körülvevő tárgyak távolságának megjelenítése intuitívabbá vált, és az akkumulátor töltöttségi szintje ezentúl százalékban is megjelenik az akkumulátor szimbólum mellett. A Head-up Display pedig mostantól az akkumulátor aktuális töltöttségi szintjét is mutatja, és többek között 3D-s megjelenítést nyújt az úti céltól való távolságról. A vezetési adatok külön profilként jeleníthetők meg a digitális műszeregység jobb oldalán.

A hangerősség csökkentése az irányjelzés visszajelzésénél

Néha az apró dolgok is számítanak vagy zavarók is tudnak lenni. A vásárlói visszajelzések alapján pont ilyen volt az irányjelzés során hallható hang, így az ME 3 szoftverben már csökkentették annak hangerejét.

A ŠKODA Connect online: kibővített funkciók és új csomagajánlatok

– A frissítésnek köszönhetően a MyŠKODA applikáció figyelmeztetést küld, ha úgy érzékeli, hogy az akkumulátor a tervezett induláskor az optimálishoz képest alacsonyabb hőmérsékletű. Ennek a hatótáv kalkulálásakor van jelentősége.

– A regisztráció során a felhasználói feltételek és az adatvédelmi beállítások változásai egyszerűbbé teszik a regisztrációs folyamatot

– A Proaktív szolgáltatás olyan új funkciókat kapott, mint az „Online személyre szabás”, az „Online rendszerfrissítés”, a szerviztervezés, a jármű állapotjelentése, az „Infóhívás”, vagy a műszaki segítségkérés.

– Az Infotainment Online változásai között érdemes megemlíteni az olyan új funkciókat, mint

az „Online POI-keresés” és úti célok online importálása, valamint a töltőállomások pontosabb megjelenítése és a jobb útvonaltervezés.

A Remote Access csomaggal mostantól nyomon követhetjük majd autónk állapotát és a parkolási pozícióját.

Mit várhatunk az ME 3 után?

Minden más frissítés mostantól az „Online rendszerfrissítési szolgáltatás” segítségével, mobil adatkapcsolaton keresztül fog érkezni. Ezért a további frissítésekhez már nem lesz szükség a márkaszerviz felkeresésére. Az ME 3 szoftverváltoztahoz viszont még fel kell, és azt tanácsoljuk mindenkinek, hogy tegye is meg. A legközelebbi márkaszervizt például ide kattintva tudjuk kiválasztani.

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!