fbpx

VISION 7S:

bemutatkozott a jövő

Praktikus, felhasználóbarát és fenntartható. A ŠKODA VISION 7S tiszteletben tartja a ŠKODA hagyományos értékeit, de teljesen új formában mutatja be azokat. A moduláris MEB platformra épülő elektromos autó ugyanis elsőként kapja meg a teljesen új formanyelvet, amely a ŠKODA jövőbeli modelljeink védjegyévé válik.

A VISION 7S tanulmányautóval konkrét képet nyújtunk egy teljesen új ŠKODA modellről, amely bővíti termékportfóliónkat és ügyfélkörünket. Ezzel jelentősen felgyorsítjuk e-Mobilitási offenzívánkat – 2026-ig három új tisztán elektromos modellt fogunk piacra dobni.
Klaus Zellmer

a ŠKODA igazgatótanácsának elnöke.

Korábbi cikkeink

Gyorsuló átállás, új hagyományos modellek

A ŠKODA 2026-ig összesen három új, tisztán elektromos hajtású modell bevezetését tervezi: a VISION 7S alapjaira épülő hétüléses családi autó mellett egy kompakt SUV és egy kisautó is érkezik. A ŠKODA 2030-ra szeretné elérni, hogy a tisztán elektromos hajtású modellek aránya meghaladja a 70%-ot Európába kiszállított autói között. Az e-Mobilitásra való átállás során azonban a ŠKODA a nagy hatékonyságú belsőégésű motorok termékportfólióját is erősíti, és a jövő év második felében a SUPERB és a KODIAQ modellek új generációját mutatja be. Ezt 2024-ben egy modernizált OCTAVIA követi majd.

Új korszak kezdődik

A hamarosan megjelenő új elektromos járművek mindegyike a VISION 7S által bevezetett új formatervezési nyelvet fogja használni. Ezt a robusztus megjelenés, a funkcionalitás és a hitelesség jellemzi. Különlegessége a Tech-Deck Face, a hagyományos ŠKODA hűtőrács modern átdolgozása. Az új hűtőrács a meglévő formatervhez képest lényegesen laposabb és szélesebb, bordáit pedig sötét üveg váltja fel, amely az autó érzékelőit takarja. A Tech-Deck Face így hozzájárul a korábbinál is kifinomultabb aerodinamikai forma kialakításához.

A ŠKODA tervezői és mérnökei továbbra is a kiváló aerodinamikára helyezik a hangsúlyt, a VISION 7S tanulmány robusztus alsó karosszériát kombinál a magasra húzott oldalsó tornádóvonallal és az aerodinamikus tetővonalakkal. A kiváló aerodinamikához a nagyméretű, 22 colos, szinte zárt kialakítású felnikkel ellátott kerekek is hozzájárulnak. A VISION 7S bemutatja az elektromos autók újratervezett hűtőrendszerét is, amely más követelményeket támaszt a belsőégésű motorral hajtott autókkal szemben. Figyelemre méltóak például az oldalsó szoknyák feletti légkivezető nyílások. Rácsok takarják őket, és elszívják a levegőt, amely az akkumulátor hűtésekor felmelegszik. Ugyanakkor az egymással szembe nyíló oldalajtók díszítő elemeként is funkcionálnak.

Az orron hét függőleges nyílást találunk a hűtő és a fékek légbeömlőjeként, valamint egy jellegzetes narancssárga vezérlőelemet, amely az autó nagyfeszültségű áramkörének biztonságos lekapcsolására szolgál. Ez a narancs a VISION 7S-en gyakran használt kiegészítő szín, mely erős kontrasztot ad a modellen használt egyéb színekhez. A T alakú fényszórók és hátsó lámpák szintén új dizájnelemek. A fényszórókat elöl egy, a jármű teljes szélességében húzódó nappali menetfényként is szolgáló fénycsík egészíti ki. Az autó elején és hátulján a megvilágított ŠKODA feliratot találjuk, amely része az új logónak és az autógyártó új vizuális identitásának.

Az elmúlt hónapokban közösen egy teljesen új dizájnnyelvet dolgoztunk ki. Szeretném megköszönni a csapatomnak a nagyfokú elkötelezettséget és a kiváló munkát, amelyet ezen az intenzív és izgalmas projekten végeztek. Tovább finomítottuk az időben bevált megoldásokat, és bátran új utakra léptünk. A minimalista, funkcionális dizájn biztonságérzetet és erőt sugároz, ugyanakkor javítja a jövőben portfóliónkba kerülő járművek aerodinamikáját.
Oliver Stefani

a ŠKODA vezető formatervezője

Csúcstechnológia

A ŠKODA VISION 7S külseje moduláris technológiát rejt, 89 kWh-s akkumulátorral, amely a WLTP-ciklusban több mint 600 kilométeres hatótávolságot biztosít az autónak egy feltöltéssel. Maga a töltés is nagyon gyors lehet, a maximális támogatott töltési teljesítmény alig marad el 200 kW-tól

Az autó belsejében a fedélzeti infotainment rendszer vadonatúj értelmezését találjuk, jelentősen átdolgozott grafikával és vezérlési logikával. Domináns eleme a 14,6 colos érintőképernyő, amely a ŠKODA eddigi legnagyobb utastérbe helyezett képernyője. A Virtual Cockpit egy 8,8 colos kijelzőből áll, az újratervezett, felül és alul lapított kormánykerék pedig kiváló kilátást biztosít a vezetőnek. Van egy kiterjesztett valóságot megjelenítő head-up display is. A kormánykerék két nagy küllőt kapott 6 és 12 óránál: az alsóba egy touchpadot építettek be, amellyel egyes funkciókat lehet vezérelni, amikor az autó áll. A kormánykeréken speciális haptikus működésű görgőket is találunk, amelyek a könnyebb tájékozódás érdekében élénk narancssárga kiemelést kaptak.

A középkonzolon a nagy képernyő alatt hat gomb található, amelyek az infotainment, a telefon, a járműbeállítások, a navigáció és az alkalmazások menüjébe vezetik a felhasználót, egy hatodik gomb pedig tetszőlegesen konfigurálható. Három forgótárcsa is található, a két szélső a klímavezérléshez, a középső pedig a főképernyő vezérléséhez (térkép nagyítása, listák görgetése stb.). Két gomb az autó üzemmódjának kiválasztására szolgál, és természetesen van egy hangerőszabályzó is.

E kezelőszervek felett egy ergonomikus kartámasz található, amely megkönnyíti a nagy infotainment képernyő kezelését. A képernyő részekre osztható a nagyobb hatékonyság érdekében, és azért, hogy a vezető minden szükséges információt megkapjon. A navigációs térkép például a felső szekcióban helyezhető el, míg a konfigurálható szekcióban különböző funkciók – például a hátsó ülések feletti gyermekkamera képe – widgetek segítségével helyezhetők el.

Nagyszerű vezetéshez és pihenéshez

A nagy infotainment-képernyő két pozícióban állítható. Alaphelyzetben portré módban van elhelyezve, ami támogatja az ergonomikus kezelést. De egy gombnyomással az autó a Drive üzemmódból a speciális Relax üzemmódba is átkapcsolható. Ez a beállítás akkor is használható, ha az autó parkol, vagy például töltéskor. Ebben az üzemmódban a képernyő és a műszerfal távolabb csúszik az utasoktól, és a kijelző tájkép állásba fordul, például filmek és tévéműsorok nézéséhez. Annak érdekében, hogy a hátsó utasok jól láthassák a képernyőt, a vezető- és az utasülés befelé fordítható és dönthető. A második sor ülései szintén dönthetők.

Relax

Relax üzemmódban az autó infotainment rendszere okostelefonról is kezelhető. A mobiltelefonoknak a középkonzolban van külön helyük, ahol mágnesesen rögzítik őket, és itt részben védi őket a középső könyöktámasz. A hétszemélyes, három üléssorral rendelkező belső térben számos Simply Clever funkciót találunk. Például mágnesek segítségével a második és harmadik sorban ülők mobilkészülékei is a helyükön maradnak, így kényelmesen nézhetik a rajtuk tartalmakat. Az üléstámlákhoz mágnesek segítségével speciális hátizsákokat is rögzítünk, amelyek szintén az autó tartozékai.

A belső tér egyik különlegessége az autó legbiztonságosabb helyére – a középkonzolba integrált gyermekülés, amely a második üléssorig nyúlik.  Ez azt jelenti, hogy a második sorban ülők mindig láthatják az ülésben ülő gyermeket, a vezető és az utas pedig egy kamerán keresztül figyelheti a legkisebb utast.

A VISION 7S belseje számos világítóelemet kapott. Ez nem csak környezeti világítás: a világítóelemek gyakorlati funkciókkal is rendelkeznek. Az infotainment képernyő mögött például egy kristályt találunk, amely színesben jelzi az autó akkumulátor- és töltöttségi állapotát, így az kívülről is ellenőrizhető, egyszerűen a szélvédőn keresztül.

Az ajtópanelek interaktív felületeket tartalmaznak, amelyeken a szöveten keresztül színes fények világítanak. Egy élénk narancssárga fény például az ajtópanel alsó részében elrejtett belső ajtókilincshez vezet. A kék vagy piros fény a légkondicionáló hőmérsékletének változását teszi láthatóvá. Az ujjával akár írhat is a szövetre – rövid jegyzeteket hagyhat, vagy a gyerekek kis rajzokat készíthetnek. A hiányzó B-oszlop helyett az első és a hátsó ajtókon további kristályfényeket helyeztek el, amelyek a beszálláskor irányítják az utasokat, illetve piros fénnyel figyelmeztetnek a közeledő autóra vagy kerékpárosra az ajtó kinyitásakor.

Fenntarthatóság és új színek

A VISION 7S az első matt fényezésű ŠKODA. A tanulmány minimalista megjelenését a matt Explorer Green elnevezésű metálfény hangsúlyozza. A belső tér díszítőelemei szintén finom matt metálfényezést kaptak.

A belső tér felépítése és vonalvezetése a biztonság érzetét kelti. Az egész belső térben fenntartható és tartós anyagokat használtak.  A padló és a csomagtartó teljes egészében újrahasznosított gumiabroncs örleményből készült, míg a műszerfal felső része sötét műbőrrel van bevonva. Az alsó részek világosabb műbőrrel vannak díszítve, amely a karosszéria külső színét idézik. A belső térben, például az ülések középső részén, az ajtópaneleken vagy a műszerfalon használt szövet újrahasznosított poliészterfonalból készült.

A VISION 7S előfutára tehát a márka első 7 üléses, teljesen elektromos modelljének, amely 2024-ben mutatkozik be.

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!