fbpx

A Coca-Cola és a ŠKODA: együtt a hétköznapokban

több, mint 30 éve

A Coca-Cola HBC csehországi és szlovákiai értékesítési képviselői, vezetői és egyéb alkalmazottai ŠKODA gépkocsikat vezetnek. A két márka közötti partnerség a FAVORIT modellre, azaz az 1990-es évek elejére nyúlik vissza, és azóta eltelt idő alatt a vállalat helyi kirendeltségei a cseh márka több ezer autóját használták.

A vállalat gyakorlatilag a kínálatban megtalálható összes modellt használja. A ŠKODA kompakt autóit elsősorban az értékesítők mindennapi munkájához használják; az OCTAVIA elképesztő tágassága nélkülözhetetlennek bizonyult a vállalat számára; a felsőkategóriás SUPERB pedig a menedzsment tagjait szállítja a mindennapokban. A ŠKODA modellportfóliójának legújabb tagjai, az ENYAQ iV és legutóbb az ENYAQ COUPÉ RS iV a legsikeresebb értékesítési vezetők számára választható céges autóként. A ŠKODA modelljeit a Coca-Cola más európai országokban működő képviseletei is széleskörben használják.

Stanislav Erben, a Coca-Cola csehországi értékesítési képviselője, aki 1995 óta dolgozik a vállalatnál: „Egy FORMAN-nal kezdtem, aztán egy FELICIA volt a céges autóm, majd a FABIA különböző generációi között váltogattam, egy időben pedig egy ROOMSTER-em volt” – mondja a ŠKODA modellekkel való több mint 25 éves kapcsolatáról. Elmondása szerint ez idő alatt mintegy 750 000 kilométert vezetett a cseh autógyártó modelljeivel.

Korábbi cikkeink

Közben csatlakozik hozzá valamivel fiatalabb kollégája, Ondřej Lelek is. Ő 18 éve dolgozik a vállalatnál, és a FELICIA és a FABIA mellett kipróbálta a ROOMSTER, a YETI és a KAROQ modelleket is. Az autókat modernnek és megbízhatónak tartja.

A Coca-Cola HBC számára azonban nem csak a ŠKODA modellek megbízhatósága az egyetlen szempont, amely egyértelmű választássá teszi őket. A biztonság és a környezetvédelem is nagy szerepet játszik. A cég a biztonsági felszerelésekkel gazdagon ellátott modelleket preferálja. „Flottánk minden tagja, a FABIA-tól az ENYAQ iV-ig, olyan biztonsági funkciókkal van felszerelve, mint a holttérfigyelő, a sávtartó asszisztens, az adaptív sebességtartó automatika, a vezető fáradtságérzékelője, a fényszóró asszisztens, a mobiltelefon-tükrözés és még sok más. Ennek köszönhetően sikerült jelentősen csökkenteni a balesetek számát: a 2013-as mintegy 70-hez képest mostanra ennek a számnak a tizedénél tartunk. És örömmel mondhatjuk, hogy egyik alkalmazottunk sem szenvedett súlyos sérülést” – magyarázza Martin Prídala, a Coca-Cola HBC Csehország és Szlovákia flottaigazgatója.

A szén-dioxid-semlegesség felé vezető út

A Coca-Cola HBC-nek határozott környezetvédelmi céljai vannak. A vállalat 2040-re szén-dioxid-semlegessé akar válni, és 2030-ra 55 százalékkal szeretné csökkenteni flottája kibocsátását a 2018-ashoz képest. Ezért a vállalat, ahol csak lehet, CNG-hajtású Škodákat választ, és a flottájában plug-in hibrid OCTAVIA iV és SUPERB iV modellek is vannak, amelyek ötvözik a környezettudatosságot és a gazdaságosságot. Csakúgy, mint a már említett ENYAQ iV.

A vállalat az elektromos járművekben látja a jövőt, és azt tervezi, hogy az európai képviseleteit, amelyek ma főként olyan modelleket használnak, mint a FABIA vagy a SCALA, ezekkel látja el. Ezért most az ENYAQ iV-t is kipróbálják a hétköznapi munka során. A Coca-Cola HBC Csehország és Szlovákia jelenleg a teljesen elektromos SUV-val bővíti flottáját, többek között az ENYAQ COUPÉ RS iV-vel, amely oldalán a „Zéró cukor, zéró kibocsátás” szlogent viseli. És ezeket a modelleket nem az irodai dolgozók használhatják céges autóként, hanem kimondottan az értékesítési képviselők teszik próbára őket. Mindezt úgy, hogy az ösztönzési rendszer egy új elemeként is működnek: az adott hónapban legjobban teljesítők mindig egy ENYAQ iV-t kapnak céges autónak a következő hónapra. Ez nemcsak érdekes motivációs eszköz az alkalmazottaknak, hanem azt is lehetővé teszi számukra, hogy kipróbálják miként válik be a mindennapi munkájuk során az elektromos autó.

„Az ENYAQ COUPÉ RS iV-re adott reakció az értékesítőink részéről nagyon pozitív volt, annak ellenére, hogy kezdetben óvatosak voltak az elektromos autókkal szemben. Egyértelműen nem akarnak megválni az autótól a hónap végén, és amikor megkérdezik tőlük, hogy el tudják-e képzelni, hogy egész évben elektromos autót használjanak, igennel válaszolnak” – mondja Martin Prídala. Elégedettségüket bizonyítja, hogy négy hónapos akciójuk alatt az így használt autók mindegyike mintegy 25 000 kilométert tett meg.

Csak jó tapasztalatok

Kamila Fells, értékesítési képviselő, akinek már volt szerencséje egy hónapig vezetni egy ENYAQ COUPÉ RS iV-t, megerősíti ezt az elégedettséget. És bár ez volt az első tapasztalata az elektromos autózás terén, rögtön egészen Nürnbergig vezette azt, és bevallása szerint saját magát is meglepte, hogy mennyire élvezte az autó vezetését. „Csodálatos volt. Imádom a könnyű vezethetőségét és az autó nagyszerű teljesítményét. És nőként az sem utolsó szempont, hogy az ENYAQ iV nagyon jól is néz ki” – mondja. Külföldi útja során aztán felfedezte, hogy „Németország a töltők paradicsoma, de még Csehországban sem volt gondom a töltéssel”. Külföldön leginkább a gyorstöltő állomásokat kereste, Csehországban a kisebb teljesítményű töltőket használta.

Kollégája, Ivan Janeček is lelkesedik az elektromos Škodáért. „Már körülbelül 4500 kilométert vezettem vele. Szeretem kihasználni a teljesítményét, és állíthatom, hogy rendesen próbára tettem” – mondja. Ő is dicséri az autó könnyedségét és erejét, és kiemeli az autó rekuperációs képességét, hiszen a megfelelő terepen néha több tucat kilométert is képes megtenni anélkül, hogy egy kilométert is lefaragna a hatótávolságából. „A töltés könnyen megtanulható volt, és hamar rájöttem, hogy tudok úgy tölteni, hogy közben nem kell az autóban várakoznom” – teszi hozzá Janeček.

A pozitív tapasztalatok alapján a Coca-Cola is tovább kívánja bővíteni elektromos ŠKODA flottáját: az ENYAQ iV további példányai már úton vannak. „2025-re szeretnénk, ha a teljesen elektromos SUV-k száma háromjegyű lenne. Alig várjuk a következő elektromos modelleket is, amelyeket a ŠKODA piacra dob” – zárja Martin Prídala.

Európa-szintű együttműködés

A ŠKODA és a Coca-Cola együttműködése európai szinten is intenzív. „Ez részben annak köszönhető, hogy a cseh autógyártó a Volkswagen-csoport része, így egyaránt szállíthatunk számukra praktikus ŠKODA személygépkocsikat, amelyek különösen népszerűek az értékesítési képviselők és a középvezetők körében, valamint áruszállításra alkalmas Volkswagen haszonjárműveket” – mondja Luboš Vnenk, a ŠKODA flottamarketingért felelős vezetője. A ŠKODA már régóta az egyik legelterjedtebb autómárka a Coca-Cola európai vállalati flottájában. A vállalat vezetősége különösen nagyra értékeli az autók kedvező beszerzési árát és ár-érték arányát, valamint alacsony üzemeltetési költségeit. „A Coca-Cola járműveinket közel 30 európai országban használja. Különösen erős a jelenlétünk az olyan közép-európai országokban, mint a Cseh Köztársaság, Szlovákia és Lengyelország, de például Svájcban és Norvégiában is nagy flottával rendelkezünk” – mondja Vnenk. Mi több, a két vállalatot erős történelmi örökség és merész jövőkép köti össze. A Coca-Cola hosszú távon trendteremtő volt az európai piacon az alacsony károsanyag-kibocsátású járművek (CNG) üzemeltetése, és újabban a flották villamosítása terén. A vállalat kétségtelenül a világ egyik legsikeresebb márkája, ezért a mladá boleslavi Škodások büszkék a több, mint 30 éves együttműködésre.

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!