fbpx

A Škoda jelenlegi helyzete és jövőbeli tervei

A Škoda elnöksége megtartotta az éves beszámolóját, amelyen nem csupán a tavalyi évről számoltak be a márka vezetői, de a tervekről és a márka jövőjéről is beszéltek.

Nincs mit szépíteni. Az Ukrajnai háború és a globális beszállítói láncok akadozása mellett, a gyár területén történt tűzeset is komoly nyomokat hagyott a Škoda 2022-es eredményén. Szinte minden piacon visszaesett a kiszállított gépkocsik mennyisége, kivételt az indiai piac jelentett, ahol több, mint 127%-kal tudott növekedni a márka.

A Škoda éves beszámolója

De ahogy mondani szokás, a múltnál fontosabb a jövő, ami a Škoda kapcsán cseppet sem ígérkezik unalmasnak. Az egyik legnagyobb kitörési lehetősége a márkának az elkövetkező időszakra a nemzetközivé válás, amelyben a fő hangsúlyt India és dél-ázsiai régió kapja. Indiában eddig is jelentős beruházások történtek, hiszen nem csak Škoda gyár működik az országban, de egy kifejezetten erre a piacra szánt modellt is bemutattak. A Kushaq SUV rendkívül népszerű lett rövid időn belül. Indiára a gyáriak a helyi piac jelentősége mellett azért is szentelnek kiemelt figyelmet, mert export csomópontként innen szeretnék Škoda modellekkel ellátni a teljes Közel-Keletet, elsőként az Öböl-menti országokat.

A másik hangsúlyos piac az Dél-Ázsiai térség, melyben az „ajtóba tett lábat” Vietnám jelenti. Itt első körben már idén import, jövőre pedig úgynevezett CKD együttműködés formájában helyben készült Škoda modellekkel jelennek meg.

A márka érdeklődése ezen piacok iránt cseppet sem véletlen:

„Az ASEAN (a dél-ázsiai országok szövetsége) a világ leggyorsabban növekvő régiója, amelynek piaci volumene 2030-ra több mint 4,1 millió járművet ígér. Meggyőződésünk, hogy modellportfóliónk óriási potenciállal rendelkezik ebben a régióban. Erős partnereinkkel együtt fejlesztjük és bővítjük a gyártási kapacitásokat és az értékesítési hálózatot. Biztos vagyok benne, hogy gyorsan megvetjük a lábunkat a helyi piacokon. Ezzel egyidejűleg fokozzuk üzleti tevékenységünket a Közel-Keleten; nagyszerű lehetőségeket látunk ott, és arra számítunk, hogy jelentősen növelni fogjuk eladásainkat” – mondta Martin Jahn, a Škoda kereskedelmi és marketing igazgatója.

Škoda akkumulátor gyártás

Természetesen jönnek új Škoda modellek is

Persze a tervek mit sem érnek új és ütőképes modellek nélkül. Ezért ebben az évben érkezik a Scala és a Kamiq modernizált változata. Ezeknél a modelleknél a szokásos félidős frissítésre számíthatunk, ami inkább a belső tartalomra fog fókuszálni, és csak kevésbé a külső megjelenésre.

Két teljesen új modell is érkezik az év második felében, sokak számára nem újdonság, hogy ez az új Superb, és az új Kodiaq. Mindkét modell az alapjaiktól újul meg. Természetesen érkezik belőlük konnektoros hibrid változat is, és új információként azt is megtudhattuk, hogy tisztán elektromos üzemmódban a sokak által várt 100 kilométeres hatótávot ígérik a gyáriak.

Az új Kodiaq

Mindkét új modellt már idén meg lehet majd rendelni, de csak 2024-ben fognak megérkezni a vásárlókhoz. 2024-ben mutatkozik be az új, tisztán elektromos modell, amely az Elroq nevet fogja viselni. Ez a modell nem a napokban bemutatott VW I.D 2all Škoda változata lesz, sokkal inkább a Karoq testvér modellje. Innen ered a neve is „Electric Karoq”. A kisautó méretű elektromos modellre 2025-ig kell várnunk. Újságírói kérdésre Klaus Zellmer elárulta, hogy bár rendkívül szeretne, nem beszélhet még az új modellekről. Viszont azt is hozzátette, hogy hamarosan megrendezésre kerül az „Explore more 2.0” esemény, ahol a márka frissített elektromos jövőképéről lesz szó. Szóval türelem!

Meddig fog hagyományos autókat gyártani a Škoda?

Szintén újságírói kérdésre válaszolva Dr. Johannes Neft – a márka technikai igazgatója – elmondta, hogy a „Next Level 2030” stratégiának megfelelően 2030-ig terveznek új belsőégésű modelleket bemutatni, és a szabályozások miatt várhatóan 2035-ig értékesíteni azokat. Ezzel párhuzamosan 2030-ig szeretnék elérni, hogy a modellmix 70% teljesen elektromos legyen Európában. Klaus Zellmer ezt azzal egészítette ki, hogy mindezt a vásárlói igényeknek, illetve a szabályozási környezetnek megfelelően rugalmasan kezelik majd, ezzel azt sejtetve, hogy ha igény és lehetőség lesz rá, akkor módosítanak az előzetes terveken. Addig is folyamatosan szeretnék növelni a teljesen elektromos (BEV) és a hibrid (PHEV) modellek értékesítési arányát az európai piacokon.

Skoda RS modellek

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!