fbpx

Benzinvérűek az Enyaq 80 iV volánja mögött

Megfelelnek-e az elektromos autók a vállalati elvárásoknak? A svájci Avesco Group tizenkét márkával kezdte meg ennek kiderítését, egy előválogatás és tesztelés után a győztes a Škoda Enyaq 80 iV lett.

Korábban már használtak Škoda modelleket a céges flotta egy részében. Az Avesco Group történetében azonban az elmúlt néhány hónap volt a legelső alkalom, hogy a munkatársaik a teljes cégautó-flotta tekintetében Škodákat használták.

Eleinte két táborra szakadt a csapat: sokan érveltek az elektromos modellek mellett és sokan voltak ellenük. Ez perszer nem is csoda, hiszen a dízelmotor a vállalati kultúra és a mindennapi tevékenységünk középpontjában áll.

Enyaq 80 iV

„Mivel 1931 óta megszakítás nélkül a Caterpillar építőipari gépek kizárólagos forgalmazója vagyunk Svájcban, egyértelmű, hogy szó szerint a vérünkben van a dízel vagy a benzin. Imádjuk egy szép nyolchengeres motor öblös hangját. Társadalmunk a jelenlegi jólétünk egy részét is a belsőégésű motornak köszönheti. Így azt a tényt, hogy szinte minden második munkavállaló az elektromos változatot választotta, úgy értelmezzük, hogy ez volt a helyes döntés. Azért választottuk a Škodát, mert az Enyaq iV és a Kodiaq esetében is a legjobb TCO-t  (a tulajdonlás teljes költsége) értük el. Emellett a járművek belső elrendezése és formatervezése is nagyon vonzó” – mondta Stefan Sutter, az Avesco csoport vezérigazgatója.

Avesco AG

Az Avesco AG egy svájci családi tulajdonban lévő kereskedelmi és szolgáltató vállalat, amelynek gyökerei több mint 150 évre nyúlnak vissza. A vállalat építőipari gépek, építőipari berendezések és decentralizált áram- és hőtermelésre szolgáló rendszerek kereskedelmére és szervizelésére összpontosít, és bérbeadási üzletágat is működtet. Szolgáltatásai közé tartozik az ügyfél- és projektspecifikus megoldások kidolgozása is. A vállalat székhelye a Bern kantonban található Langenthalban van.

Avesco Ag

Az Avesco mintegy 1100 alkalmazottal, akik közül 630-an Svájcban dolgoznak, a legnagyobb svájci építőipari gépkereskedelmi vállalat, és olyan márkák kereskedelmi képviselője, mint a Cat, Ammann, Sandvik, Terex, Bauer, Schwing-Stetter, Fliegl, Kaeser és Endress. A csoporthoz leányvállalatok tartoznak Svájcban, Lettországban, Litvániában, Észtországban, Finnországban és egy ausztriai fióktelep, ahonnan a szlovén piacot is kiszolgálja.

A vállalat a személygépkocsik esetében ötéves beruházási ciklussal számol. Az alkalmazottak évente átlagosan mintegy 40 000 km-t tesznek meg, ami azt jelenti, hogy a teljes ötéves élettartam alatt mintegy 200 000 km-t autóznak összesen. Mivel az alkalmazottak sok időt töltenek ebben az autókban, ezért a járművek belső kialakítása fontos szerepet játszik. Az Avesco munkatársai a teljesen elektromos Enyaq iV, valamint a belsőégésű motorral szerelt Kodiaq és Octavia modellek közül választhatnak. Az autókat az Avesco értékesítési tanácsadói, valamint a kivonuló szerviz munkatársai, a fiókvezetők és az Avesco Rent vezetősége használja útjaik során.

Enyaq 80 iV

Töltés ebédidőben

„Az ehhez hasonló beszerzéseknél mindig a teljes tulajdonlás költségét vesszük figyelembe, ami azt jelenti, hogy a teljes szolgáltatás során minden olyan tényezőt figyelembe veszünk, amely szerepet játszik: a használati idő végén a visszavásárlási árat, az üzemanyag-fogyasztást és a karbantartási költségeket. Az erőforrások takarékos felhasználása rendkívül fontos számunkra. Persze emellett vannak olyan kiemelt szempontok is, mint a biztonság, a kényelem és a tervezési jellemzők. Ami a költségeket illeti, az elektromos autó érte el a legjobb eredményt. A végül kiválasztott Enyaq iV esetében a bőséges helykínálat, valamint a biztonsági funkciók és a dizájn voltak a döntő tényezők” – magyarázza Tonia Vogt, a vállalat flottamenedzsere.

Enyaq 80 iV

Az Avesco úgynevezett pool flottát is üzemeltet, amelyeket minden alkalmazott lefoglalhat és használhat szükség szerint a feladatokra. Ezeket a pool járműveket 1-2 éven belül elektromos autókra kívánják lecserélni. Ami a szolgálati járműveket illeti, amelyeket a vállalat hétévente cserél, szintén vizsgálják az elektromos járművek használatának lehetőségét.

Természetesen a vállalat vezérigazgatója sem hagyta ki a lehetőséget, hogy vezethesse a teljesen elektromos Škodát: „Három héten keresztül teszteltem az Enyaq iV-t. Meg akartam győződni a kényelméről, a vezetési tulajdonságairól és persze a hatótávolságáról is, és azt vettem észre, hogy a vezetési élmény igazán meggyőző. Az utazás kényelmes, a belső tér bőséges, a hatótávolság pedig több mint elegendő. Egy trükköt szokásommá tettem a tesztelés alatt: a hosszú, 400 km körüli napi utazások során olyan helyre megyek ebédelni, ahol van töltőállomás” – mosolyog.

Egy kapcsolat, amelynek van értelme

Az Avesco mintegy 40 töltőállomást üzemeltet a vállalati telephelyeken, és 37 töltőállomást telepítettek az alkalmazottak magánlakásainál. Ez azt jelenti, hogy minden alkalmazott, akinek lehetősége volt töltőállomást telepíteni, meg is tette. A dolgozók egy töltőkártyával számos töltőállomáson is tölthetik akkumulátoraikat Svájcban és Európa-szerte. A vállalat partnere a töltési megoldásokhoz a Shell Recharge – az értékelés során a Shell volt az egyetlen olyan szállító, amely az Avesco telephelyein és otthonában is kínál töltőállomásokat, és mindkettőt egy településen belül tudta kínálni.

Enyaq 80 iV

A teljes elektromos átállás végső célja nyilvánvaló: „Alacsonyabb üzemeltetési költségekre számítunk, ami bőven ellensúlyozza a magasabb beszerzési árat, így végeredményben érezhető megtakarítással jár majd a belső égésű motorral hajtott járművek használatához képest” – mondja Vogt.

„A Škodát olyan márkának tartjuk, amely többek között a megbízhatóságot, a biztonságot, a szilárdságot, a tartós értéket és az innovációt közvetíti. Ezek olyan tulajdonságok, amelyekre saját termékeink és szolgáltatásaink esetében is törekszünk. Ezért a vállalataink közötti kapcsolat nagyon harmonikus” – zárja Sutter.

Enyaq 80 iV
Az Avesco két, az Enyaq 80 iV-t használó munkatársát kérdeztük az autóval kapcsolatos tapasztalataikról. Hogyan telnek a mindennapjaik?

„Én egy Enyaq 80 iV-t vezetek. Jelenleg havonta körülbelül 4000 km-t teszek meg, de a távolság attól függően változik, hogy milyen régiókba utazom. A munkahelyem Bernben van, és alkalmanként, amikor Svájc keleti részén vannak találkozóim, ez több is lehet. Amit az autóban szeretek, az a nyugodt vezetési élmény, a nagy lábtér és a csomagtér. Az egyik nagy előnye minden bizonnyal az alacsony üzemeltetési költség. Ebben a tekintetben az e-autó verhetetlen a belsőégésű motorral szemben. Aztán van még egy sor apróság: például a fűtés nagyon hatékony, még hidegben is gyorsan kellemes meleget varázsol az autóban. Én általában otthon töltöm az autót. Hosszabb táv előtt gyakran töltök rövid ideig valamelyik fiókunkban vagy útközben egy töltőállomáson.” Roland Mäusli, értékesítési supervisor, aki az Avesco összes német nyelvű svájci értékesítési képviselőjéről gondoskodik.

Enyaq 80 iV

Az Enyaq 80 iV-t vezetve havonta körülbelül 4000 km-t utazom. A kényelem minden bizonnyal az egyik legpozitívabb tulajdonsága számomra. A kényelmi funkciók és a vezetési asszisztens rendszerek is tökéletesen megfelelnek az igényeimnek. A motor zajmentessége mellett természetesen ott van a környezetvédelmi szempont is, mivel nincs CO2-kibocsátás. A vezetés, különösen a fékezés és a rekuperáció teljesen más, mint egy belső égésű motoros autóé. Az utazásokat is valamivel részletesebben kell megtervezni, figyelembe véve a töltést. Otthon éjszakára mindig töltőre teszem az autómat” – mondja Etienne Anderegg, az Avesco Rent építőipari vízkezelő részlegének projektmenedzsere.

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!