A Škoda a Tour de France élén. A piros autó fejlődése.
Az idei a huszadik alkalom, hogy egy piros Škoda vezeti fel a versenyzőket a talán leghíresebb híresebb kerékpárversenyen, a Tour de France-on. A cseh autógyártó modelljeinek több generációja szolgált már a versenyigazgató autójaként. De melyek voltak ezek?
Aki élőben vagy médiumokon keresztül követi a versenyt biztos észrevette már, hogy a kerékpárosok mellett több száz autó is részt vesz a Tour de France-on. Fontos szerepük van, hiszen a csapatok vezetői napközben ezekben az autókban követik a versenyzőiket, hogy szükség esetén a legrövidebb időn belül segítséget tudjanak nyújtani nekik. A leglátványosabb és a verseny szempontjából a legfontosabb autó természetesen az a sötétvörös autó, amely Christian Prudhomme versenyigazgatót szállítja. A versenyigazgató egyébként 2004 óta látja el feladatát a verseny közben valamilyen Škoda modellből.
A versenyigazgató első autója az első generációs Superb volt, amelyet 2008-ban váltott fel a második generáció. Nyolc évvel később következett a harmadik generáció, 2019-től pedig a Superb iV állt a szolgálatába, plug-in hibrid hajtással és tisztán elektromos vezetési képességgel. A tisztán elektromos Enyaq 2020-ban folytatta a sort, tovább erősítve zéró kibocsájtással járó modellek megjelenésének a trendjét.
Összeszedtük a Tour de France versenyigazgatóinak autóit 2004-2023 között:
Bár ismertség szempontjából a Tour de France a legismertebb verseny, hozzá kapcsolódóan több más verseny is zajlik egyidőben, melyeket a Škoda szintén támogat. Így például a Tour de France Femmes avec ZWIFT (amely a nőknek szóló TdF verseny), a L’Etape by Tour de France-t (a nagyközönség számára rendezett verseny) és számos más kerékpáros eseményt is. A versenyigazgatói autókon kívül a cseh autógyártó minden évben több száz kísérő- és csapatautóból álló flottát szállít a Tour de France-ra.