fbpx

Gyári vázlatokon az új Kodiaq

A népszerű Škoda Kodiaq SUV új generációja hamarosan teljes pompájában mutatkozik be. Az újdonság az elődje és a többi Škoda SUV sikerére épít majd.

A Kodiaq legújabb generációjának első vázlatai azt mutatják, hogy az új modell magabiztos és elegáns formatervet kapott. Mindezt a csúcstechnológiájú technikai megoldások, a teljesen új adaptív futómű vagy a kiváló ergonómiával rendelkező, fejlett infotainment rendszer egészíti ki.

Az új Kodiaq minden bizonnyal hozzájárul majd a Škoda SUV-ok hírnevének további öregbítéséhez, amelyek már most is nagy népszerűségnek örvendenek. A Škoda ugyanis 2009 áprilisa és 2023 szeptembere között hárommillió darabot gyártott modern SUV modelljeiből.

Ebből a sikerből a Kodiaq oroszlánrészt vállalt. És nem csupán azért, mert a hárommilliomodik Škoda SUV, amely legördült a gyártósorról, egy Kodiaq volt. A Kodiaq a Škoda teljes eddig legyártott teljes SUV darabszámának több, mint negyedét teszi ki (841 900 darab), és a márka eddigi legnépszerűbb SUV-ja. Fő „riválisa” a fiatalabb testvérmodell, a Karoq, amelyből eddig 705 800 darab készült.

Az első fecske egy Yeti volt

A Škoda SUV-k modern korszaka 2009-ben kezdődött a kompakt Yeti-vel, amelyet a Karoq követett. A Yeti máig a harmadik legnépszerűbb Škoda SUV, több mint 684 000 darabot gördítettek belőle az utakra.  A városi forgalomban és a városon kívül egyaránt otthonosan mozgó Kamiq szintén gyorsan meghódította a vásárlók szívét, több mint 537 000 darabot adtak el belőle.

A Yeti úttörő volt, de a Kamiq, a Karoq és a Kodiaq család ma már a Škoda kínálatának alappillérét képezi. Mindezek mellett a cseh autógyártó portfóliójában vannak más modellek is, amelyek új távlatokat nyitnak, és amelyek népszerűsége megállíthatatlanul növekszik. Ilyen az Enyaq és az Enyaq Coupé, amelyekből a 2020 évvégi gyártáskezdéstől 2023 szeptemberéig 166 900 darabot gyártottak, míg Indiában ilyen a Kushaq SUV, amelyből eddig közel 64 000 darabot gyártottak.

Trekka: a Kodiaq és a Škoda SUV-k nagyapja

A Škoda első modern SUV-ja a Yeti volt, de a cseh autógyártó ilyen típusú autóinak története ennél többről szól. A Škoda SUV alapjait az 1966-ban bemutatott Trekka fektette le. Ez egy Új-Zélandon, pontosan a helyi vásárlók igényei szerint és a helyi importőrrel együttműködve gyártott jármű volt. A műszaki alapok, mint például a motor, a sebességváltó és a futómű, az akkori Octavia modellből származtak. A Škoda ezeket az alkatrészeket Új-Zélandra küldte, ahol aztán a teljes autót összeszerelték. Mire a modell gyártása 1972-ben befejeződött, mintegy 3000 Trekka modell készült.

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!