fbpx

Érkezik a továbbfejlesztett Enyaq 85 – nagyobb teljesítmény és nagyobb hatótáv

Kívülről nem sokat változik, de a lemezek alatt nagyot lép előre az Enyaq. Nagyobb hatótávolság, nagyobb teljesítmény és rövidebb töltési idő. Ja, és viszlát iV! Ismerd meg, mit hoz 2024 a Škoda elektromos családja számára.

„Az Enyaq modellcsalád kisebb megjelenésbeli változásokat kap, hogy összhangba kerüljön a márka új vizuális identitásával, beleértve az új logókat és betűtípust, míg az iV márkajelzés eltűnik. A különböző változatokat ezentúl csak egy numerikus jelölés vagy egy típusmegjelölés fogja megkülönböztetni, mint például az RS vagy a Laurin & Klement változatok” – mondta Jaromír Mendl az Enyaq termékmarketingjén dolgozik. A 2024-es modellek gyártása november elején kezdődik.

Továbbfejlesztett hajtáslánc

A vizuális változások mellett az autók műszaki fejlesztéseket is kapnak, mind az elektromotorok, mind az akkumulátorok terén. Az Enyaq 80 és Enyaq 80x helyett új Enyaq 85 és Enyaq 85x változatok készülnek majd, és ugyanez vonatkozik a Coupé változatra is. A teljesítményváltozat elnevezésének megváltozása az új hátsó tengelyes villanymotoroknak és a továbbfejlesztett akkumulátor-kezelésnek köszönhető. Ezeknek a változtatásoknak köszönhetően az új modellévben készülő autók megnövelt hatótáv-kapacitással és javított általános töltési sebességgel rendelkeznek, miközben még jobb vezetési élményt nyújtanak.

Az Enyaq 85 akár 565 kilométert is megtehet egyetlen feltöltéssel WLTP-ciklus szerint, az akkumulátor pedig 28 perc alatt képes 10%-ról 80%-os töltöttségre feltöltődni. Ez a javulás a Coupé változatra is vonatkozik, amelynek hatótávolsága mostantól akár 576 kilométer is lehet. E változatok dinamikája is javult: a hátsó tengelyen elhelyezett villanymotor maximális teljesítménye mostantól akár 210 kW is lehet, szemben a mostani változat 150 kW-os teljesítményével. A 85-ös változat 6,7 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 km/órára, két másodperccel gyorsabban, mint korábban.

Az Enyaq 85x összkerékhajtású változatának új rendszerteljesítménye szintén 210 kW, ami 15 kW-os növekedést jelent. Az új változatok 6,6 másodperc alatt érik el a 100 km/órás sebességet.  Emellett az Enyaq 85x akár 538 kilométert is megtehet egy feltöltéssel, a Coupé változat pedig 10 kilométerrel többet. Ennek a változatnak a töltése akár 175 kW-os csúcsteljesítményre is képes, így a töltési idő 10%-ról 80%-ra 28 percre csökken.

Ugyanez vonatkozik az új Enyaq RS-re is, amely optimalizált akkumulátorcellakémiával, továbbfejlesztett hőkezeléssel és a nagyobb maximális töltési teljesítmény lehetőségével csábítja a vásárlókat. Az Enyaq RS teljesítménye is nő, ezentúl 250 kW áll a vezető rendelkezésére. A nulláról 100 km/h-ra történő gyorsulás mindkét karosszériaváltozatban mindössze 5,5 másodpercet vesz igénybe, a hatótávolság pedig 541 kilométerre, illetve 547 kilométerre nőtt a Coupé változatban. A végsebesség az RS változat esetében változatlanul 180 km/h, de a 85 és 85x változatok is képesek ilyen lesznek ekkora sebességre. Ezt az új, nagyobb nyomatékú villanymotorok teszik lehetővé, amelyek a dinamika fenntartása vagy javítása mellett különböző általános áttételbeállításokat tesznek lehetővé.

„Az Enyaq 85 és az összes magasabb felszereltségű modell 2024-es változatának fontos újdonsága az akkumulátor előmelegítésének lehetősége. Ez automatikusan elindulhat, amikor a felhasználó beírja a navigációs rendszerben a nagy teljesítményű töltőhöz (HPC) vezető útvonalat, vagy manuálisan aktiválható az autó infotainment rendszerében” – teszi hozzá Jaromír Mendl.

Automatikus zárás és egyéb változások

A továbbfejlesztett Enyaq 85 és az összes magasabb felszereltségű modell számos más, első pillantásra talán kevésbé jelentős változást is kap. Ezek közé olyan részletek tartoznak, mint az átrendezett kezelőgombok. További érdekesség az automatikus zárás funkció, amely akkor zárja be az autót, amikor a vezető a magánál lévő kulccsal eltávolodik az autótól. Ez a funkció mostantól a magasabb felszereltségi szinteken alapfelszereltség, egyébként pedig a Clever csomag részeként érhető el.

Az autó infotainment rendszerének változásai szintén az Enyaq 85 kivitelekre érvényesek. Ez egy új, 4.0-s szoftververziót jelent, amely többek között teljesen újratervezett kezelőfelületet hoz. Ez is a Škoda új márkaidentitását és filozófiáját tükrözi, de emellett intuitívabb lesz, és megkönnyíti az autó funkcióinak vezérlését. A virtuális műszerfal és a head-up display is új grafikát kap. A Laura hangasszisztens is továbbfejlesztésre kerül, jobban megérti a felhasználók parancsait, akik az infotainment-kijelzőn valós időben láthatják is az általuk adott hangutasítások szöveges változatát.  

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!